Новото BMW M3 CS: като M4 CSL, но с четири врати

2501
2023

И през 2023 година BMW M GmbH продължава разширяването на продуктовата си гама с особено атрактивни специални модели – какъвто е и новото BMW M3 CS.  Интелигентната олекотена конструкция с множество компоненти от карбонов композит (CFRP), повишената мощност на двигателя, специфичните за модела настройки на окачването, ексклузивните дизайнерски елементи и целенасочено оптимизираното за емоционално изживяване от динамиката оборудване са съчетани с функционалността и пригодността за всекидневието на BMW Серия 3 Седан. Това дава на новото BMW M3 CS собствен уникален профил, който също така гарантира пуристко и очароващо на всеки километър M усещане на пътя. Задвижващата концепция на новото BMW M3 CS включва редови шестцилиндров двигател с мощност 405 кВт/550 к.с., осемстепенна трансмисия M Steptronic и интелигентното задвижване на четирите колела M xDrive. Тази комбинация осигурява ускорение от 0 до 100 км/ч за 3,4 секунди и впечатляващо уверени динамични характеристики. Новото BMW M3 CS ще се произвежда в лимитирана серия в завода на BMW Group в Мюнхен от март 2023 г. Въвеждането му на пазара ще започне през март 2023 г. Най-важните региони за продажба на новия специален модел са САЩ, Германия, Великобритания и Япония.

Трилитровият двигател е и базата за агрегата на BMW M4 GT3, което през 2022 година спечели първенството на DTM. Съответно и двигателят на новото BMW M3 CS има много технологични детайли, заимствани директно от моторните спортове. Цилиндровият блок без гилзи е с конструкция Closed-Deck с екстремна здравина и е пригоден за особено високи налягания в цилиндрите. Цилиндровите стени с оптимизирано тегло и стоманено покритие по технологията LDS (електродъгово покритие) понижават загубите от триене. Благодарение на изключително високата си здравина към усукване кованият колянов вал подобрява разгръщането на мощността и високооборотното поведение на двигателя. Сърцевината на цилиндровата глава е изработена с технология на 3D печат. Това позволява организирането на хода на охлаждащите канали по начин, който не може да бъде реализиран с конвенционалните процеси на леене на метал и е оптимален за управление на температурата. Подобно на охладителната система, захранването с масло също е проектирано за специалните предизвикателства при шофиране по състезателната писта.

Редови шестцилиндров двигател с 405 кВт/550 к.с.

Благодарение на тези особености двигателят на новото BMW M3 CS е последователно насочен към високи обороти и максимално разгръщане на мощността. Големият му потенциал позволява максималната мощност спрямо BMW M3 Competition Седан с M xDrive (среден разход на гориво: 10,1 – 10,0 л/100 км; CO2 емисии (комбинирани): 230 – 228 г/км според WLTP, данни според NEDC: -) да бъде повишена с 30 кВт/40 к.с. до 405 кВт/550 к.с. Повишението на мощността е свързано с неограничени качества по отношение на издръжливостта и е реализирано с целенасочени адаптации на технологията M TwinPower Turbo. В основата им е повишаването на максималното налягане на свръхпълненето на двата Mono-Scroll турбокомпресора от 1,7 до 2,1 бара и специфични за модела настройки на управлението на двигателя. Освен това специфичните за модела тампони на двигателя с по-висока твърдост осигуряват особено стегната връзка на двигателя със структурата на автомобила. Благодарение на това на всяко натоварване от страна на водача се отговаря с още по-спонтанни реакции на двигателя и непосредствено пренасяне на мощността към задвижването. Още между 2 750 и 5 950 об/мин двигателят на новото BMW M3 CS разгръща максималния си въртящ момент от 650 Нм. Максималната мощност се развива при 6 250 об/мин, максималните обороти на двигателя са 7 200 об/мин.

Специфичните характеристики на мощността се отличават с равномерно разгръщане на мощността до много високи обороти. То е съпроводено с емоционален звук, който се генерира от двойната изпускателна система с клапи с електрическо управление, крайно ауспухово гърне от титан с оптимизирано тегло и типични за М две двойки ауспухови накрайници, лакирани в черен мат. В режимите SPORT и SPORT+, които могат да бъдат избрани за характеристиките на двигателя в менюто M Setup, акустичното присъствие на задвижването се увеличава до звукова характеристика, безпогрешно вдъхновена от атмосферата на състезателната писта, която ефективно инсценира смяната на предавките и свързаните с това промени в оборотите на двигателя.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин