Новото BMW M2 – със задно задвижване и с 450 к.с.


13
юни
2022

Задно задвижване, редови 6-цилиндров мотор от M4 и 450 PS: следващото M2 отново ще бъде истинско BMW. Информацията и първи тест на прототипа!

На феновете на BMW напоследък не им е леко: огромни „бъбреци”, само напречно разложени двигатели за актуалната Серия 1 и без задно задвижване. А и сега този електрически SUV BMW iX. Най-късно през есента обаче ще се появи атракцията за феновете на старата школа – новото  M2 G87!

Двигател: в новото M2 – до 490 к.с.

Новото BMW M2 ще бъде гаранция за удоволствие! Тъй като старият  M2 Competition бе с 410 к.с. от S55-редовия 6-цилиндров агрегат, наследникът му ще притежава по-голяма мощност.

G87 ще използва новия S58-двигател с работен обем от 3 литра от M3 и M4. Там той разполага с 480 к.с. в нормалната версия и с 510 к.с. като Competition.

Все пак M2 ще се дистанцира малко от по-големите си събратя: в базовата си версия ще разполага с 450 к.с. и 550 Нм. Задвижването ще бъде задно, а пилотите ще превключват ръчно предавките. Опционално се предлага познатата ни 8-степенна автоматична трансмисия на ZF.

Двойно задвижване, каквото опционално се предлага за M3 и M4, изглежда тук няма да има.

Шофиране: да даваш газ в маскираното M2

AUTO BILD получи възможност да тества солидно маскирания прототип на модела. При високо темпо M2 поддържа курса изключително стабилно в сравнение с предшественика си. Coupé-то взема стандартния спринт за четири секунди, а максималната скорост е 280 км/ч.

Тази пъргавина предопределя спонтанното и въпреки това предвидимо поведение в завоите. Реакциите в граничната зона са прогресивни, а настройката на пружините и амортисьорите е успешна. А звукът на разполагащия с 450 к.с. редови 6-цилиндров агрегат? Той предлага всичко – от добродушност до гневност. Така, че ако новите M3 и M4 ви се струват скъпи или прекалено помпозни, можете да изчакате до 2023 г.  В този ценови клас това емаксимумът.

Дизайн: BMW M2 с издадени калници и четири истински ауспухови тръби

Както е подобаващо за един истински M-модел, калниците на M2 са доста издадени – точно както при предшествениците M2 F87 и легендарнара Серия 1 M Coupé. Отзад топмоделът се разпознава по четирите ауспухови тръби. Естествено не се касае за фалшиви тръби – при M2 те са въпрос на чест.

Много дискутираните огромни „бъбреци” ще различават М2 от останалите модели. Базовият вариант също е с широки „бъбреци” но те не са чак толкова високи.

BMW M дава информация и за M Performance Parts – в бъдеще клиентите ще могат да тунинговат автомобила си със заден спойлер и цветни джанти, както и с познатата ни от M3 и M4 ауспуховат уредба Performance.

Цена: новото BMW M2 ще бъде по-скъпо от своя предшественик

Когато новото BMW M2 ще бъде на пазара през есента на 2022 г., цената му ще бъде по-висока от тази на предшественика му. Вероятно базовата цена на новото M2 ще започва от около 130.000 лв.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин