Мотоциклети » Новото BMW M 1000 RR: инженерен шедьовър за пистата

Новото BMW M 1000 RR: инженерен шедьовър за пистата

1210
2022

„По отношение на аеродинамиката, M RR е инженерен шедьовър. Резултат от амбицията и тоталната отдаденост на екипа, който посвети безброй часове на тестове в аеродинамичния тунел и на пътя. Успяхме значително да повишим максималната скорост без промяна на мощността на двигателя, като същевременно мотоциклетът генерира по-голяма сила на притискане, увеличаваща стабилността при спиране и в завои. Усилията на инженерния екип ще бъдат възнаградени с победи в състезания“ – казва Кристиян Гоншор, продуктов мениджър на М 1000 RR.

С допълнителното развитие на BMW M 1000 RR, за по-кратко M RR, BMW Motorrad поставя нови стандарти в класа на суперспортните мотоциклети, хомологирани за състезания. Новият M RR се задвижва от познатия четирицилиндров редови двигател с водно охлаждане, който е разработен основно съобразно надпреварите в Световния супербайк шампионат (WSBK). Както досега, максималната мощност е 213 к.с. при 14 500 об/мин. Рамата е алуминиева от мостов тип, а окачването – с обърната вилка отпред и един централно разположен амортисьор отзад с Full Floater Pro кинематика. Новият M 1000 RR се предлага в две версии: Базов M RR с Lightwhite неметалик външен цвят и M RR Competition в базовия Blackstorm металик.

Подобреният потенциал на новия M RR се дължи основно на колосалното подобрение на аеродинамиката. Оптимизацията е най-вече в областта на страничните панели, изработени от карбон, и по-високата слюда, която спомага за по-доброто отвеждане на въздуха около моториста. За първи път се използва и поддържаща страничните панели конструкция от карбон, едновременно много здрава и лека. Максималната скорост на новия M RR е увеличена от 306 на 314 км/ч, като същевременно водачите са подложени на по-малко натоварване.

Своеобразните крила, т.нар. M Winglets, също са напълно ревизирани. Вече генерират значително по-голяма сила на притискане, както в изправена позиция, така и при спиране. Това позволява на ездача да ляга повече, както и да постига по-висока скорост при завиване, при един и същ ъгъл спрямо предходния модел. Склонността към ‘wheelie’ (отлепяне на предната гума от асфалта), също е намалена. Увеличената максимална скорост е допълнително предимство.

Друга област. на която е обърнато специално внимание, е при предното колело. За пръв път в историята на BMW Motorrad се използват въздуховоди за охлаждане на спирачната система, изработени от видим карбон. Те са вградени в предния калник и подобряват обтичането на въздуха около коловете и спирачните апарати. Също видимо изработени от карбонов композит са т.н. M Aero Wheel Covers – капаците на колелата. Елементи, които допълнително намаляват аеродинамичното съпротивление, особено при скорости над 250 км/ч. Карбоновите капаци са серийно оборудване при M RR Competition.

Новият M RR може да се познае, освен по всичко останало, и по новите джанти с гланцов прозрачен лак. Различни са и графиките по външните ръбове на колелата, допълнително подчертаващи технологичния и състезателен характер на M RR. Алтернатива на карбоновите джанти са опционалните ковани колела.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин