AUTO BILD България / Новото BMW 430i Coupé срещу Audi A5 Coupé 2.0 TFSI quattro: победата отива в Бавария!

Новото BMW 430i Coupé срещу Audi A5 Coupé 2.0 TFSI quattro: победата отива в Бавария!

Наскоро освежената Серия 4 Coupé на BMW се изправя срещу своя най-голям конкурент Audi A5 Coupé


19
юли
2017

ДА, тези баварци са свикнали винаги да побеждават. Те правят най-добрата бира, печелят една след друга титлите на футболния терен, а освен това колите на Audi и BMW за мнозина са част от световното културно наследство. Вечният дуел за баварската автомобилна корона навлиза в нов рунд – с фейслифта на произвежданото от 2013 г. BMW Серия 4 Coupé. Необходимо е обаче доста внимателно вглеждане – както отвън, така и отвътре, за да разпознаете фейслифта. Отвън ще ви помогнат серийните би-LED фарове с нова графика, нови са и задните LED светлини. Дали това е достатъчно, за бъде победено представеното през 2016 г. доста балансирано Audi A5 Coupé? Разбира се, в BMW са направили промени и под ламарините на произвежданата в Мюнхен Серия 4 Coupé.

Освен новости във вътрешното пространство като най-новото поколение на iDrivе и дигитален кокпит, от BMW са направили по-спортна настройка на окачването и управлението, без това да се отрази по лош начин на комфорта на возене. Започваме с най-същественото при BMW, особено при Coupé със спортни претенции: двигателя. С радост установяваме колко пъргаво ускорява 2-литровият 4-цилиндров турбоагрегат с 252 к.с., колко спонтанно реагира във всяка една ситуация, както и колко равномерно разгръща мощността си. Дори тогава, когато стрелката на дигиталния анимиран оборотомер достигне 6000 оборота. Истинско удоволствие доставя по време на работата си доплащащата се спортна автоматична трансмисия Steptronic: светкавична реакция и перфектна предавка за всяка една ситуация на пътя. Ако искате да дирижирате нещата ръчно, можете да го сторите посредством лостчетата зад волана – автоматикът на ZF може всичко.

СТРАХОТНИ ДВИГАТЕЛИ, СЕМПЪЛ ЗВУК
В спортен режим и при пълна газ моделът от Мюнхен с увеличаване на оборотите достига до истерични крясъци. Спортен звук? Да, може би щеше да е подходящ за GTI. Но не и тук. Звучи прекалено обикновено, както и твърде синтетично. Всъщност звукът е именно такъв – изкуствен, а интензитетът му зависи от избрания режим на движение. В позиция „Комфорт“ всичко е наред – звукът не бе изкуствено подсилен. Нека обобщим: появилият се през пролетта на 2016 г. 2-литров турбомотор е фантастично работещ, но не и много добре звучащ. Той също е с четири цилиндъра – познава се по звука. 2-литровият турбодвигател в Audi е мощен и ускорява мотивирано, но прави впечатление на по-сдържан акустично и по-добре шумоизолиран. Разбира се, в динамичния режим на движение звукът му става дрезгав.

Серия 4: тясно скроена, класическа визия

Още по темата

Card image cap
Обновеното Peugeot 301: „лъвче” за народа

12
юни
2017

Бюджетният седан продължава да бъде очарователен с практичните си таланти – и вече е подобрен по отношение на свързаността и дизайна

Card image cap
Продължителен тест: Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Ambition

31
авг.
2016

Моля, без стрес през отпуската: пътуванията трябва да са приятни. И затова прощаваме дребните слабости

Card image cap
Големият тест: как се държат автомобилите ни с 200 км/ч?

18
окт.
2017

За едни това е лимитът, за други е просто шега – скорост 200 км/ч. Ние проверихме какъв стрес за хората и машините е тази скорост

Card image cap

В последния брой:

Архив >