2016
До официалната премиера в края на 2016 година има още време, но BMW позволи на AUTO BILD не само да тества маскиран прототип, но и пуска първото видео на модела:
https://youtu.be/ClOMyWl3aaE
На него не се вижда много, но освен красивите кадри на природа и самолети се вижда и задната част на лимузината – в минута 0:36.
Серия 5 ще бъде на разположение при дилърите от пролетта на 2017 година, а на IAA 2017 ще дебютира и комбито Туринг. Визуално новото Серия 5 е еволюция на актуалния модел. Този път BMW залага на още по-консервативен език на формите от Mercedes. За сметка на това инженерите са свършили изключителна работа по отношение на иновациите. Резултатът: около 100 килограма по-ниско тегло, по-добра аеродинамика, малко повече място. Освен това новият модел е изцяло свързан! Най-новата система се нарича Connected Feature Remote 3D View. Тя позволява да видите триизмерни изображения на автомобила върху смартфона си в реално време. Практично е, защото винаги можете да узнаете дали автомобилът е там, където сте го паркирали. Според BMW е постигнато и сливане между асистиращите системи и свързаността. Това означава, че Серия 5 ще получи техника от голямото Серия 7, което например може да се паркира със смартфон.
Без 3-цилиндрови двигатели при Серия 5
BMW от доста време залага на завиващите задни колела, които ще се предлагат и при новото Серия 5. Естествено срещу доплащане, също като адаптивното окачване и двойното задвижване. Палитрата от задвижвания на новото Серия 5 ще бъде променена само в някои детайли. 6-степенната механична скоростна кутия ще оцелее само при 520i със 184 к.с. и 520d със 190 к.с. Серия 5 с 3-цилиндров двигател и хибридно задвижване няма да има. Но ние отсега се радваме на петте 3-литрови 6-цилиндрови двигателя с мощност между 353 и 408 к.с. при 550d. Този мощен дизелов мотор е оборудван с четири турбокомпресора и разгръща въртящ момент до 700 Нютонметра. Както винаги, върховият бензинов модел е М5, чиито тунингован V8 с мощност 600 к.с. няма почти никаква конкуренция. Между 540i и M5 ще бъде позиционирано M550i xDrive – също с 8-цилиндров двигател, но със „само“ 450 к.с.
4-цилиндров хибрид с пробег 100 километра
При хибридната си стратегия BMW залага на 4-цилиндровите мотори. 2-литровият бензинов двигател е комбиниран с електромотор с 90 кВт, системната мощност е 326 к.с. Електрическият пробег ще достига до 100 километра. В началото на следващото десетилетие се очаква и автономен вариант – но дотогава има доста време. Вместо това ще се монтира „олекотена“ версия за автономно движение: при не особено сложни ситуации, например на магистралите, при скорост до 130 км/ч лимузината автоматично ще поема подаването на газ, спирането и кормилното управление.
Интернет и управление с жестове
За да могат всички асистиращи системи за работят безпроблемно, новото Серия 5 ще бъде напълно свързано. Бързият достъп до интернет е сериен, много от данните ще се съхраняват в „облак“. За да може водачът да ползва всички нови функции с минимално отклоняване на вниманието, е постигнато значително подобрение на гласовото управление. Освен това Серия 5 ще получи и познатото от Серия 7 управление с жестове, което в бъдеще ще разпознава значително повече жестове.