Новото BMW Серия 5 скоро ще е на пазара

През пролетта на 2017 година BMW ще пусне на пазара новото Серия 5. Видео ни позволява да видим някои детайли на лимузината от висок клас

0909
2016

До официалната премиера в края на 2016 година има още време, но BMW позволи на AUTO BILD не само да тества маскиран прототип, но и пуска първото видео на модела:

На него не се вижда много, но освен красивите кадри на природа и самолети се вижда и задната част на лимузината – в минута 0:36.

Серия 5 ще бъде на разположение при дилърите от пролетта на 2017 година, а на IAA 2017 ще дебютира и комбито Туринг. Визуално новото Серия 5 е еволюция на актуалния модел. Този път BMW залага на още по-консервативен език на формите от Mercedes. За сметка на това инженерите са свършили изключителна работа по отношение на иновациите. Резултатът: около 100 килограма по-ниско тегло, по-добра аеродинамика, малко повече място. Освен това новият модел е изцяло свързан! Най-новата система се нарича Connected Feature Remote 3D View. Тя позволява да видите триизмерни изображения на автомобила върху смартфона си в реално време. Практично е, защото винаги можете да узнаете дали автомобилът е там, където сте го паркирали. Според BMW е постигнато и сливане между асистиращите системи и свързаността. Това означава, че Серия 5 ще получи техника от голямото Серия 7, което например може да се паркира със смартфон.

Без 3-цилиндрови двигатели при Серия 5

BMW от доста време залага на завиващите задни колела, които ще се предлагат и при новото Серия 5. Естествено срещу доплащане, също като адаптивното окачване и двойното задвижване. Палитрата от задвижвания на новото Серия 5 ще бъде променена само в някои детайли. 6-степенната механична скоростна кутия ще оцелее само при 520i със 184 к.с. и 520d със 190 к.с. Серия 5 с 3-цилиндров двигател и хибридно задвижване няма да има. Но ние отсега се радваме на петте 3-литрови 6-цилиндрови двигателя с мощност между 353 и 408 к.с. при 550d. Този мощен дизелов мотор е оборудван с четири турбокомпресора и разгръща въртящ момент до 700 Нютонметра. Както винаги, върховият бензинов модел е М5, чиито тунингован V8 с мощност 600 к.с. няма почти никаква конкуренция. Между 540i и M5 ще бъде позиционирано M550i xDrive – също с 8-цилиндров двигател, но със „само“ 450 к.с.

4-цилиндров хибрид с пробег 100 километра

При хибридната си стратегия BMW залага на 4-цилиндровите мотори. 2-литровият бензинов двигател е комбиниран с електромотор с 90 кВт, системната мощност е 326 к.с. Електрическият пробег ще достига до 100 километра. В началото на следващото десетилетие се очаква и автономен вариант – но дотогава има доста време. Вместо това ще се монтира „олекотена“ версия за автономно движение: при не особено сложни ситуации, например на магистралите, при скорост до 130 км/ч лимузината автоматично ще поема подаването на газ, спирането и кормилното управление.

Интернет и управление с жестове

За да могат всички асистиращи системи за работят безпроблемно, новото Серия 5 ще бъде напълно свързано. Бързият достъп до интернет е сериен, много от данните ще се съхраняват в „облак“. За да може водачът да ползва всички нови функции с минимално отклоняване на вниманието, е постигнато значително подобрение на гласовото управление. Освен това Серия 5 ще получи и познатото от Серия 7 управление с жестове, което в бъдеще ще разпознава значително повече жестове.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин