/ Новото BMW Серия 5 Седан: за пръв път и изцяло на ток и с изцяло веган интериор

Новото BMW Серия 5 Седан: за пръв път и изцяло на ток и с изцяло веган интериор

Напълно електрическото BMW i M 60 xDrive като върхов модел

Напълно електрическото BMW i5 е оборудвано с всеобхватно модернизирана технология BMW eDrive от пето поколение и ще бъде въведено на пазара в два варианта. Върховият модел е BMW i5 M60 xDrive (среден разход на електроенергия според WLTP: 20,6 – 18,2 кВтч/100 км) със задвижване с мощност 442 кВт/601 к.с.* с типичната за M динамика и специфични дизайнерски елементи. Двете високо интегрирани задвижвания на предната и задната ос създават електрическо задвижване на четирите колела. Системният въртящ момент достига до 820 Нм. Благодарение на това BMW i5 M60 xDrive ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,8 секунди, максималната му скорост е ограничена до 230 км/ч. Освен това ще се предлага и BMW i5 eDrive40 (среден разход на електроенергия според WLTP: 19,5 – 15,9 кВтч/100 км). Неговият електромотор задвижва задните колела и развива максимална мощност от 250 кВт/340 к.с., както и максимален въртящ момент до 430 Нм с функцията Sport Boost респективно Launch Control. BMW i5 eDrive40 ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,0 секунди, максималната му скорост е 193 км/ч.

Разположената компактно в дъното на автомобила високоволтова батерия има използваем енергиен капацитет от 81,2 кВтч. За големия пробег освен ефективните електромотори допринасят и най-новото изпълнение на адаптивната рекуперация и интелигентната комбинация на технологията на топлинната помпа за подгряване и охлаждане на интериора, задвижването и високоволтовата батерия. Съответните стойности според WLTP са 455 – 516 километра за BMW i5 M60 xDrive и 477 – 582 километра за BMW i5 eDrive40. С новата функция MAX RANGE при нужда пробегът може да бъде увеличен с до 25 % чрез ограничаване на мощността и скоростта, както и деактивиране на комфортните функции.

Иновативни решения за зареждане на BMW Charging

Combined Charging Unit (CCU) на BMW i5 серийно позволява зареждане с променлив ток с мощност до 11 кВт и опционално с до 22 кВт. Зареждането с прав ток е възможно с мощност до 205 кВт. Така нивото на заряд на батерията на BMW i5 може за 30 минути да се увеличи от 10 до 80 %.

За BMW i5, както и за Plug-in хибридните модели се предлага новото Connected Home Charging. То създава предпоставките са оптимизирано соларно зареждане и според товара (ниво 1), както и да зареждане с оптимизирани разходи на базата на динамична тарифа за електроенергия (ниво 2, от 2024 г.). Освен това гамата на BMW Charging и стратегическия партньор E.ON поставя основите за свързаност с енергийния пазар чрез двупосочно зареждане при бъдещите поколения автомобили. Освен това напълно електрическите модели на новото BMW Серия 5 са първите автомобили на марката, които са съвместими с новата функция Plug & Charge. По този начин автомобилът се удостоверява автоматично в съвместими обществени станции за зареждане, без да използва приложение или карта за зареждане. Уникална функция е опцията за множество договори, която клиентите могат да използват, за да съхраняват дигитално в автомобила до пет индивидуални договора за електроенергия за зареждане с активиран Plug & Charge от различни доставчици.

Нови бензинови и дизелови двигатели с 48-волтова технология Mild  Hybrid

В зависимост от пазара ще се предлагат и бензинови и дизелови задвижвания от най-новото поколение на двигателите на BMW Group Efficient Dynamics. Всички те вече са оборудвани с 48-волтова технология Mild-Hybrid и серийно са комбинирани с нова 8-степенна трансмисия Steptronic Sport.

В Европа при въвеждането на пазара ще се предлагат четирицилиндровите модели BMW 520i Седан (среден разход на гориво: 6,4 – 5,7 л/ 100 км; CO2 емисии: 144 – 130 г/км според WLTP) със 153 кВт/208 к.с., както и BMW 520d Седан (среден разход на гориво 5,6 – 5,1 л/ 100 км; CO2 емисии: 147 – 133 г/км според WLTP) и BMW 520d xDrive Limousine (среден разход на гориво: 6,0 – 5,5 л/ 100 км; CO2 емисии: 157 – 143 г/км според WLTP) с мощност 145 кВт/197 к.с. Извън Европа ще се предлагат и други бензинови двигатели с 4 и 6 цилиндъра. През пролетта на 2024 година моделната гама ще бъде допълнена с два варианта с Plug-in хибридни задвижвания от най-ново поколение. От 2024 г. за BMW Серия 5 Седан ще се предлага и нов редови шестцилиндров двигател. Също така през 2024 година ще бъде представен и още един вариант на BMW i5 с електрическо задвижване на четирите колела.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин