Новото BMW Серия 5 изпреварва Серия 7

При новото Серия 5 BMW са направили всичко възможно. „Умникът“ може дори повече от Серия 7 – а то си беше почти ненадминато

1310
2016

Сега остава само новото Серия 5 да бъде номинирано за Нобелова награда. Моделът от висок клас от Мюнхен е натъпкан с толкова електроника, че нашето представяне може да заприлича на доклад на тема „Модерните асистиращи системи в автомобилостроенето“. Сред помощниците – част от които естествено се монтират срещу доплащане – има и асистент при завиване и водене в лентата при скорости между 0 и 210 км/ч, асистент за избягване на препятствия, който се намесва при смяна на лентата до 160 км/ч, предупреждение за напречен трафик и за страничен удар, подпомагащо водача с намеса в кормилното управление при опасност от сблъсък. Активният автопилот работи в диапазона между 0 и 210 км/ч, може да спре автомобила напълно, след което може автоматично да потегли отново – като в зависимост от ситуацията престоят може да продължи до 30 секунди. Системата Старт/Стоп също работи в зависимост от ситуацията, и може например да разпознае, кога няма смисъл от изключване на двигателя – например при кръгови кръстовища или пресечки. Чудесен помощник е и режимът ECO PRO с предвиждащ асистент, който ползва данните от навигационната система, за да реагира своевременно на ситуации като навлизане в населени места, ограничения на скоростта или завои. Освен това навигационната система се самообучава и запомня често ползваните маршрути, „знае“ за задръстванията и препоръчва обходни трасета. Да не пропускаме и предупреждението за движение в грешната посока, което съобщава за навлизане в лентата за насрещно движение на магистрали или кръгови движения. Също като Серия 7 и Серия 5 вече ще може да бъде паркирана в най-тесните паркоместа с ключа. Като стана дума за паркиране – с ParkNow можете да резервирате и платите свободни паркоместа. И така нататък, и така нататък. С удоволствие бихме представили и другите умни системи, но просто нямаме достатъчно място. Защото Серия 5 предлага и нова система за управление, която – в зависимост от оборудването – разполага с тъчскрийн с разширено спрямо Серия 7 управление с жестове. На 10,25-инчовия дисплей са разположени шест големи полета за управление с визия на „плочки“, които могат да бъдат подреждани според желанията на водача.

Изключително детайлният Head-up дисплея вече предлага увеличена със 70 процента площ на проекцията. Но най-добрата новина е: iDrive контролерът е запазен – а с него и прегледността, красивите графики и логиката на менютата. Но цялата тази умна електроника естествено е само един от аспектите на новото Серия 5. Йохан Кистлер, ръководителят на проекта Серия 5, уточнява: „Ние искахме за създадем най-спортната бизнес лимузина на света.“ А това естествено включва двигатели и окачване, но естествено и дизайн. Новият модел доста прилича на предишния, нали? „В този сегмент не се правят експерименти“, допълва Кистлер и показва последователната работа с детайлите. Радиаторната решетка е по-ниска, по-широка и триизмерна, отпред липсва напречната фуга, предният капак достига до ръба на решетката. Автомобилът на снимките е 540i с М спортен пакет – това обяснява големите въздухозаборници и типичната за М визия. Отстрани ни прави впечатление двойната странична линия, която горе преминава към задната колона, а долу – към задните светлини. Самата задна колона е по-ниска, „по-бърза“, казва Кистлер и обещава, че пространството над главите не е променено – при 10 милиметра повече пространство за краката. Отзад моделът винаги ще бъде оборудван с две ауспухови тръби отляво и отдясно, и тук светлините са по-широки и по-ниски. Типична е масивната задна броня на М спортния пакет, серийната е по-елегантна.

Последователната работа по аеродинамиката се доказва от въздушното съпротивление, което е намалено до W = 0,22. Освен това в зависимост от оборудването и двигателя новият модел е по-лек с до 100 килограма от предшественика си. Това се дължи на последователното олекотяване на конструкцията и на множеството алуминиеви детайли – като вратите, покрива, предния и задния капак и много от частите на окачването. Отпред окачването е с двойни напречни носачи, отзад конструкцията е петраменна. Въздушно окачване няма да се предлага, „то не подхожда особено на спортните ни амбиции“, казва Кистлер. За сметка на това ще се предлагат адаптивни амортисьори и активно стабилизиране срещу наклоняване, което вече работи електрически вместо хидравлично. Електромеханичното кормилно управление вече ще може да бъде комбинирано с двойното задвижване xDrive.

Всички двигатели са от актуалната гама на BMW. При старта на продажбите на 11 февруари ще се предлагат следните варианти: 2-литров четирицилиндров мотор с 252 к.с. при 530i, 3-литров редови „шестак“ с 340 к.с. при 540i, и двата с 8-степенна автоматична трансмисия на ZF. 2-литровият четирицилиндров дизел със 190 к.с. на 520d ще се предлага и с 6-степенна механична скоростна кутия, а 3-литровият редови дизелов мотор с 265 к.с. ще се оборудва с автоматична трансмисия. От март на пазара ще бъдат въведени 530e Hybrid с 252 к.с., 550i с V8 и 462 к.с. и 520d EfficientDynamics със 190 к.с. и среден разход от 3,9 литра. Всичко това може и да не заслужава Нобелова награда, но е наистина страхотно.

Извод

На пръв поглед новия модел прилича на стария, но ако се вгледате внимателно, ще откриете, че новото Серия 5 предлага изключително много: мултимедията и свързаността са на най-модерно ниво и са комбинирани с най-фини технологии на окачването и двигателите – напълно класически. Хармоничният дизайн също е много привлекателен. А6 и Е-клас, гответе се за тежка битка!

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин