Новото BMW Серия 3: cиньо-бялата история на успеха


4
дек.
2018

ВСИЧКИ МЕЧТАЯТ ЗА СЕРИЯ 3! Е, може би някои и за Серия 2 – вероятно по-възрастни, които харесват практичния Active Tourer. Но Серия 3 представлява есенцията на BMW: задно задвижване, редови 6-цилиндров мотор, кокпит, ориентиран към водача. Моделът, който ни кара да мечтаем, е на пазара от 1975 г. На автосалона в Париж тази година започна новата серия на филма: седмата част на Серия 3. Детайлите са ни познати. Връщаме лентата назад към 1978 г. Серия 3 от Typ E21 празнува третия си рожден ден, а от BMW му имплантират разполагащ със 143 к.с. редови 6-цилиндров двигател и поставят началото на една легенда. Толкова много мощност при дължина на автомобила от 4,36 метра. Първо нека изясним: 4,36 метра бе някогашната дължина, сега моделът с код G20 е сериозно пораснал: 4,71 метра, като дори е по-дълъг с 8,5 сантиметра в сравнение със сегашния модел. Тъй като същевременно е и по-широк с 1,6 сантиметра, но не е станал по-висок, автомобилът заема доста солидна позиция на пътя.

Редакторът на AUTO BILD Петер Фишер разгледа новата Серия 3 отвътре. Неговото мнение: спортна както винаги и фина както никога досега

Е добре, хората от BMW не са аматьори и за първата фотосесия са избрали модела с М-пакет – с по-ниска каросерия и колела с размери 255/40 R 19. Тази кола изглежда страхотно и без да се движи. На същото мнение е и колегата ни Петер Фишер, който получи възможност да стане първия редактор на AUTO BILD, разгледал автомобила отвътре. „От гледна точка на пропорциите е типична Серия 3 – въпреки увеличените дължина и широчина. Задните светлини са семпли и шикозни. Освен това ауспухът не е бутафорен, а истински.“ Но уверете се сами: изцяло LED фаровете са серийни, също както и потъмнените L-образни LED задни светлини. Срещу доплащане получавате лазерни светлини с обсег 530 метра и фарове за мъгла с LED техника.

Спорт и музика: изцяло дигиталният кокпит на BMW с карта на навигацията зад волана. Стрелката на оборотомера се движи обратно на часовниковата

Достатъчно за светлините. Проверяваме вътрешното пространство. И се сещаме за външната дължина: 4,71 метра. Беше ясно. Досега в Серия 3 винаги е било доста уютно, а сега нещата са се подобрили. Виждате и на снимката: колегата Фишер е доста висок със своите 1,95 метра, а влиза спокойно на задната седалка в Серия 3 и седи там съвсем прилично. Питаме го за най-хубавото място в Серия 3: отпред вляво. Ниска, спортна позиция на седене, страхотна ергономичност, удобен и дебел волан. „Къде е най-близкият междуградски път?“ Ние все още нямаме право да караме серийната версия – Серия 3 ще бъде при търговците на 9 март 2019 г. Дотогава има време да бъде коригирана една грешка. Да, кокпитът още отсега е напълно дигитален. В седана от среден клас има дигитални скоростомер и оборотомер, а между тях e картата на навигационната система. Но какво всъщност са искали да кажат хората от BMW, конструирайки оборотомера с движеща сe срещу часовниковата стрелка? Явно по време на отпуската на Лазурния бряг са карали прекалено много модели на Peugeot. Иначе всичко останало ни е познато – с широкия монитор горе и превключвателя на iDrive. И въпреки това има нещо ново.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
Толкова удобен е новият Land Rover Discovery

2
окт.
2016

С новия Discovery Land Rover прави голяма крачка напред по отношение на дизайна. Но какво е положението с практичността? Ние проверихме това!

Card image cap
Турският доставчик на автомобилната индустрия „Теклас“ пуска два нови завода у нас

4
ян.
2017

Производителят от южната ни съседка стартира строителството на четвъртия си завод в България до Кърджали, а в близко бъдеще ще започне изграждането и на петия – в Крумовград, съобщава „Капитал“

Card image cap

В последния брой:

Архив >