Новото BMW Серия 1 стартира с 3 цилиндъра и 170 конски сили и остава без скоростен лост

0506
2024

Днес BMW представи четвъртото поколение на Серия 1. С дизайн подчертаващ динамичното присъствие на модела, напълно обновено портфолио от задвижвания и всеобхватно модернизираната технология на окачването новото BMW Серия 1 затвърждава профила си на най-спортния автомобил в сегмента. Високоефективните двигатели, 48-волтовата технология Mild Hybrid и ориентираното към спестяване на ресурси и кръговата икономика производство оптимизират устойчивостта през целия жизнен цикъл на продукта. Неговият прогресивен характер се отразява и в обновения интериор, разширената гама от системи за автоматизирано шофиране и паркиране, както и новото BMW iDrive с QuickSelect и иновативни дигитални услуги, базирани на BMW Operating System 9. Въвеждането на пазара ще започне през октомври 2024 г. 

Размерите на модела с пет врати са леко променени в сравнение с предишния модел. Общата дължина на новото BMW Серия 1 е нараснала с 42 мм до 4 361 мм, а междуосието му е 2 670 мм. Широчината на автомобила е 1 800 мм, а височината е увеличена с 25 мм до 1 459 мм.

Вертикалните рефлектори и черна вложка в стила на дифузор подчертават мощния външен вид на задната броня. Характерните задни светлини от две части преминават далеч в страничните панели.

Широката, изпъкнала напред бъбрековидна решетка на BMW има нова структура отвътре, съставена от вертикални и диагонални пластини. Серийните LED фарове имат отличителни, вертикални елементи за дневните светлини и мигачите.

На върха на палитрата от модели е BMW M135 xDrive (среден разход на гориво: 8,1 – 7,6 л/100 км; CО2 емисии (комбинирани): 184 – 173 г/км според WLTP; CОклас: G – F) със значително повишени Performance характеристики. BMW M автомобилът се задвижва от четирицилиндров двигател с мощност 221 кВт/300 к.с. и серийно се оборудва с Адаптивно М окачване и спортно кормилно управление, както и интелигентно задвижване на четирите колела, като ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,9 сек.

В екстериора то се разпознава като върховият модел на семейството по М бъбрековидната решетка с хоризонтални пластини, М корпусите на външните огледала и четирите ауспухови накрайника. Освен това ексклузивно за BMW M135 xDrive се предлага пакет M Technology със специфични компоненти на окачването, мерки за повишаване на здравината на каросерията и за олекотяване на конструкцията, M Compound спирачна система и 19-инчови ковани алуминиеви джанти. Освен това за всички варианти на новото BMW Серия 1 се предлагат и M спортен пакет Pro, както и специфични за модела BMW M Performance Parts.

Също както агрегатът на BMW M135 xDrive, така и всички останали двигатели за новото BMW Серия 1 са от най-новото поколение двигатели на BMW Group. трицилиндровият бензинов двигател на новото BMW 120 (среден разход на гориво: 6,0 – 5,3 л/100 км; CО2 емисии (комбинирани): 135 – 121 г/км според WLTP; CO2клас: D) и четирицилиндровият дизелов двигател на новото BMW 120d (среден разход на гориво: 4,8 – 4,3 л/100 км; CО2 емисии (комбинирани): 125 – 112 г/км според WLTP; CO2клас: D – C) са комбинирани с 48-волвота технология Mild Hybrid, който повишава както ефективността, така и спонтанното разгръщане на мощността. Всички задвижвания серийно са комбинирани със седемстепенна трансмисия Steptronic с два съединителя.

Напълно дигиталната комбинация от индикатори се състои от 10,25-инчов информационен дисплей и контролен дисплей с диагонал 10,7 инча. 

С максималната си мощност от 125 кВт/170 к.с. двигателят на новото BMW 120 ускорява автомобила от 0 до 100 км/ч за 7,8 сек. Новото BMW 120d с мощност 120 кВт/163 к.с. ускорява автомобила от 0 до 100 км/ч за 7,9 сек. Четирицилиндровият дизелов двигател на BMW 118d (среден разход на гориво: 5,2 – 4,6 л/100 км; CО2 емисии (комбинирани): 136 – 122 г/км според WLTP; CОклас: E – D) развива 110 кВт/150 к.с. и ускорява автомобила за 8,3 сек от 0 до 100 км/ч.

За новото BMW Серия 1 серийно или опционално, се предлага значително разширена гама от системи за автоматизирано шофиране и паркиране. Серийното оборудване включва Асистент за шофиране включително Предупреждение за удар отпред, Предупреждение при напускане на лентата, Предупреждение при слизане и разпознаване на пътни знаци, както и Асистент за паркиране включително Асистент за движение на заден ход.

Седалките с нов дизайн предлагат високо ниво на комфорт при дълги пътувания. Опционално се предлагат спортни седалки с тапицерия Econeer от рециклиран полиестер.

Акцентите в опционалната гама са Асистентът за завиване и водене в лентата, както и автоматичният Speed Limit Assist и контролът по трасето при ползване на Активният контрол на скоростта с функция Stop & Go. За новото BMW 120 и новото BMW 120d се предлага и Асистент за шофиране Professional, с който маневрите при паркиране могат да бъдат управлявани със смартфон.

Подобно на моделите на Stellantis, и новата Серия 1 вече няма конвенционален скоростен лост – и серийно е със 7-степенен автоматик с два съединителя.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин