Новото Audi S5: Audi действа като Mercedes

3008
2016

Новото купе на Audi изненадва с детайли, които са ни познати от Щутгарт

СССССТ… Още като седнете в новото Audi S5, купето ви изненадва за пръв път. Конзолата за предпазния колан тихо се появява от средната колона и дискретно като слуга ви подава колана. Тази екстра години наред ни радваше при купетата на Mercedes. Само един малък детайл, който обаче е жизненоважен за едно купе.

Ссссст… системата ви подава колана. При новото Audi S5 това става електрически, както ни е познато от купетата на Mercedes

Ссссст… системата ви подава колана. При новото Audi S5 това става електрически, както ни е познато от купетата на Mercedes

И това е добре, защото в Audi са поработили доста по дизайна. Иска се голямо умение да създадете едно купе с толкова дискретна визия – при което няма почти никакъв детайл от стария модел. Но електрическите асистенти за предпазния колан убеждават едва на втори поглед. От Audi са заимствали от Mercedes не само това. Още при качването ви прави впечатление: новото S5 изглежда особено солидно. Навсякъде виждаме сдържана елегантност и забележително качество на изработката – досега все добродетели на Mercedes.

Но новото S5 не спира дотам – дигиталният кокпит внася бъдещето в автомобила. И въпреки че много от това ни е познато от А4, купето впечатлява с по-фините материали и цветните кожени седалки със собствен стил. Зад волана ни чака втората изненада в стила на Mercedes: защото всъщност очаквахме един брутален спортист. При предшественика динамиката се дължеше на твърдото като дъска окачване. Но това вече е минало. В комфортен режим S5 се превръща в изискано „Гран Туризмо“, което се движи дяволски бързо и въпреки това напълно спокойно. Което подхожда и на подобреното предлагане на място, S5 не е по-тясно от А4. Дори и ниският покрив не води до осезаемо намаляване на пространството над главите. В динамичен режим S5 се развихря и се превръща в талантлив спортен автомобил – с ревящ звук на двигателя, твърдо окачване и неутрално поведение на пътя.

Здравей, Captain Future. Дигиталният кокпит ни е познат от Audi A4 – много яко!

Здравей, Captain Future. Дигиталният кокпит ни е познат от Audi A4 – много яко!

Нямаме търпение да направим първото сравнение с Porsche 911. Всичко това се дължи и на чисто новия двигател. В Инголщат са се отказали от механичния компресор и са се доверили на турбодвигател с 354 к.с. – по-мощен с 21 к.с. от предишния. Още при стартиране прави впечатление колко нежно работи новият двигател, ходът му напомня на легендарните редови „шестаци“ на BMW. S5 се устремява напред и при най-лекото натискане на педала на газта, развърта се светкавично до червената зона, 8-степенната автоматична трансмисия превключва предавките без придърпване. Всичко това е съпроводено от гърления и басов рев, силното свистене на предшественика е история. Конкретните цени все още не са уточнени, S5 ще се появи на пазара през есента заедно с А5, като според Audi S5 ще струва от около 126 000 лева – или 5000 лева повече от стария модел. Въпреки по-богатото серийно оборудване това са много пари. Но S5 си струва. И ще усетите това при слизане. Когато коланът нежно се отдръпне към средната колона – за да ви освободи пътя. Ссссссссст.

Audi S5 Coupé

Двигател V6, турбо, отпред надлъжно • Работен обем 2995 куб. см • Мощност 260 кВт (354 к.с.) при 5400 об./мин • Максимален въртящ момент 500 Нм при 1370 об./мин • Максимална скорост 250 км/ч • 0–100 км/ч за 4,7 сек • Двойно задвижване/8-степенна автоматична трансмисия • Резервоар 58 л • Д/Ш/В 4692/1846/1368 мм • Обем на багажника 465 л • Собствено тегло 1690 кг • Разход EU-Mix 7,3 л А95Н/100 км • Емисии CO2 166 г/км • Цена от около 126 000 лв.

Четири ауспухови тръби за дрезгав звук. S5 не само реве като спортист – но и се движи така благодарение на твърдото си окачване

Четири ауспухови тръби за дрезгав звук. S5 не само реве като спортист – но и се движи така благодарение на твърдото си окачване

Извод

Новото S5 – това са два автомобила в един – нежен „Гран Туризмо“ и пъргав спортист. В Audi са отстранили слабостите на стария модел, но високите цени са се запазили. При дизайна на Audi не се вижда напредък.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин