AUTO BILD България / Новото Audi RS 5 – мощно като локомотив!

Новото Audi RS 5 – мощно като локомотив!

Новото Audi RS 5 ще бъде с 6, а не с 8 цилиндъра както досега. AUTO BILD тества купето с 450 к.с. и ви предлага цялата информация за него!


23
юни
2017

Audi пуска на пазара новото RS 5 с 6 вместо с 8 цилиндъра както досега. То ще бъде въведено на пазара през юни 2017 година. При купето в Инголщат говорят за първия спортен модел с актуален език на формите. Освен това предната част на върховия модел получава по-големи въздухозаборници и по-широка и по-ниска радиаторна решетка, а отзад – типичните за RS 5 овални ауспухови накрайници. Новото купе тежи 1655 килограма – около 60 килограма по-малко от предшественика. С дължината си от 4,72 метра RS 5 е по-дълго от старият върхов модел на А5. Основните конкуренти на Audi RS 5 естествено си остават BMW M4, Mercedes-AMG C 63 Coupé и Lexus RC F. Цената на RS 5 ще бъде минимум 158 400 лева или с около 4000 лева повече от предшественика. По отношение на мощността и цената в Инголщат се ориентират силно към BMW M4 Купе (431 к.с., от 166 234 лева със скоростна кутия с два съединителя). Benz с 476 к.с. струва от 152 380 лева, а Lexus RC F с 477 к.с. – минимум 148 60 лева.

Интериор: тапициран с Alcantara волан само при RS дизайнерския пакет

Когато отворите вратата, ще бъдете посрещнати от лайстната на прага с надпис RS 5 върху вложка от карбон. Като цяло по желание Audi може да оборудва своето RS 5 с множество карбонови детайли. В интериора този благороден материал е комбиниран с много кожа и Alcantara. За върховия модел  на  А5 се предлагат удобни и тапицирани с кожа RS спортни седалки, като опция със специални шевове. Този дизайн вече ни е познат от другите RS модели, например RS 3. Особено препоръчителен е RS дизайнерският пакет: при него винаги леко безформеният селектор на трансмисията и скосеният спортен волан са тапицирани с приятна на допир Alcantara. Таванът също е от Alcantara. За сметка на това малките повърхности по тапицериите на вратите са покрити с микрофибър. Цветен акцент в тъмния интериор осигуряват червените шевове на седалките, тапицериите на вратите и арматурното табло. За съжаление обещаните от Audi червени предпазни колани не са червени, а само с червен декоративен шев. В типичния за Audi стил качеството на изработката на кокпита е безупречно. Предлагането на място и архитектурата на кокпита са като при нормалното А5 Coupé.

Шофиране: тяга като на локомотив

AUTO BILD вече тества новото Audi RS 5! Новият двигател (V6 с два турбокомпресора, 450 к.с.) осигурява спонтанни реакции и предостатъчно въртящ момент: 600 Нм са на разположение още от 1900 об/м и до 5000 об/мин. Турбинираното RS 5 тегли като дизелов локомотив и ускорява за 3,9 секунди от 0 до 100 км/ч. Предшественикът се нуждаеше от половин секунда повече. Audi обявяват разход на гориво от 8,7 литра на 100 километра. В реалния живот обаче, като при всички турбомотори, нещата ще изглеждат различно – едва ли ще е възможно да постигнете разход под 10 литра. А ако десният ви крак е тежък, дори и значително повече.

Но едно мощно купе като RS 5 все пак не се купува за пестене на гориво, а за да си доставите радост. И това Audi се справя перфектно с тази задача. Все пак инженерите на марката са поработили сериозно по окачването. Средният диференциал разпределя мощността на V6 между двете оси. В комбинация с двойното задвижване резултатът е впечатляващо поведение на пътя. RS 5 не може да бъде разклатено дори и от брутално ускорение на излизане от завоя. Когато повишите прага на активиране на тристепенната ESP с натискане на бутон, RS 5 дрифтира контролирано по завоите. А в бързите завои външните колела целенасочено се ускоряват електронно, а вътрешните се спират, което позволява осезаемо повишаване на максималната скорост в завоя.

Създадено е като купе, но RS 5 иска да бъде и Гран Туризмо. Това означава разточително предлагане на място отпред, достатъчно простор отзад и багажник с вместимост 465 литра. Във всекидневието най-спортното А5 демонстрира добри маниери. Дори и седалките са добър компромис – спортни и с добра странична опора, но все пак удобни. А като турбо-модел е перфектната играчка за големите момичета и момчета. Те само трябва да имат достатъчно пари и време, за да се забавляват.

Оборудването: опционален карбонов покрив 

Визията на RS с големите въздухозаборници, овалните ауспухови накрайници и 19-инчовите джанти естествено е серийна. Същото важи и за двойното задвижване Quattro и 8-степенната трансмисия Tiptronic. По желание серийното RS спортно окачване се предлага и с Dynamic Ride Control. Срещу доплащане Audi предлага Matrix LED фарове, 20-цолови джанти, керамични спирачки и спортен диференциал. Който не иска максималната му скорост да е ограничена електронно до 250 км/ч, трябва да избере пакета RS-Dynamic: с него RS 5 развива 280 км/ч. Audi предлага и различни пакети за индивидуална визия. В зависимост от вкуса си собственикът на RS 5 може да избира между черен гланц, карбон или алуминий. Ексклузивно за RS 5 Audi предлагат лаковото покритие Sonoma Green. Друга новост е опционалният карбонов покрив, който при BMW се предлага още от M3 CSL през далечната 2003 година.

Свързаност: Infotainment системата е от А5

Свързаността е заимствана от A5 и срещу доплащане включва MMI plus с MMI touch. Интегрираната в автомобила SIM карта работи по стандарта LTE и осигурява достъп до интернет в цяла Европа. Срещу доплащане ще получите и WLAN-Hotspot, Apple CarPlay и Android Auto, както и  Head-up дисплей и общо 30 асистиращи системи.

Двигателят: 6-цилиндров Biturbo вместо атмосферен V8

От осем на шест! Вместо от атмосферен V8 новото RS 5 се задвижва от 2,9-литров 6-цилиндров двигател. Мощността е същата – 450 к.с. За сметка на това въртящият момент при новото RS 5 е повишен от 430 до 600 Нм. Турбокомпресорите са монтирани между двата реда цилиндри, също като при 4-литровия Biturbo на Mercedes-AMG. Експертите наричат това техническо решение „ Hot V6“. По отношение на трансмисията и задвижването клиентите нямат избор: Audi RS 5 се предлага само с 8-степенна трансмисия Tiptronic и quattro задвижване.

Технически данни и цена: мощността остава 450 к.с.

Audi RS 5 • двигател: V6 Biturbo • работен обем: 2,9 литра • мощност: 331 кВт (450 к.с.) • максимален въртящ момент: 600 Нм между 1900 и 5000 об/мин • ускорение: 0-100 км/ч за 3,9 сек • максимална скорост: 250 км/ч (опционално 280 км/ч) • тегло: 1655 кг • разход на гориво: 8,7 л/100 км • цена от 158 400 лева

Извод

Кокпитът на новото Audi RS 5 е дискретно спортен. Задължително поръчайте RS дизайнерския пакет, защото само с него ще получите нежният волан, тапициран с Alcantara. В типичния за Audi стил качеството на изработката е първокласно!

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >