Новото Audi RS 3 с 5 цилиндъра: пращи от мощност и не се поддава на Downsizing (ТЕСТ)

1304
2022

ПОНЯКОГА ПРИ АВТОМОБИЛИТЕ е така: едно положително качество засенчва може би останалите не чак толкова добри неща. При Audi RS 3 случаят определено не е такъв. Естествено тук фамозният 5-цилиндров двигател засенчва всичко останало от представителя на MQB платформата, макар и всичко останало да е не по-малко въодушевяващо. Не вярвате? Ще ви докажем в пет рунда с изключителния атлет от Инголщат. Въодушевление на пета степен!

Не е щедро, но е достатъчно: мястото отзад

1) ДВИГАТЕЛ: МОЩНОСТТА Е ОТ ЗНАЧЕНИЕ Почти малко разочарование, тъй като, както и преди, моделът разполага със „само“ 400 к.с. След няколко метра обаче усещате промяната – сега турбината работи на 1,6 вместо на 1,3 бара към в петте половинлитрови горивни камери, като пълната тяга е на разположение 250 об./мин по-рано. Същевременно максималният въртящ момент е нараснал с 20 до 500 Нм, които са на разположение с 550 об./мин по-късно. Няма значение – особено когато пришпорите автомобила, сякаш няма да има утре. 3,8 секунди до темпо 100, а до ограничената на 250 км/ч максимална скорост са необходими общо 25,5 секунди. Срещу доплащане обаче можете да вдигате и 280 км/ч. А с пакета RSDynamik, който освен това предлага адаптивни амортисьори, керамични спирачни апарати и максимално темпо от 290 км/ч, може и още по-динамично. Затова пък TorqueSplitter и режимът за дрифт са серийни. Никакво недозавиване, а вместо това танц със задницата. Друго?

2,5 литра работен обем, разпределени на пет цилиндъра, абсолютно идеален за магистралата

Да, автоматичната трансмисия с два съединителя си върши работата прецизно – между нежно в комфортен и стегнато в RS режим. Ако изберете режим RS, ще трябва да свикнете с амбициозното превключване.

Почитателите на якия звук изключват системата Start-Stop, а майсторите на завоите – ESP

2) ЗВУК: НЕПОВТОРИМ И НЕУСТОИМ Звукът е част от двигателя. Особено когато е толкова уникален и впечатляващ. Това примамливо ръмжене направо може да ви накара да настръхнете. Това, което имате, от една страна, при стартиране на двигателя, се развива при потегляне и завършва със средния цилиндър (ред на запалване: 1-2-4-5-3), произвеждайки такъв саунд, който няма да остави никого равнодушен. На празен ход пък е нетърпеливо сонорен, за да се развихри диво и фучащо след 4500 оборота!

Фин кокпит, изцяло дигитализиран и с чудесна изработка

3) УДОВОЛСТВИЕ ОТ ШОФИРАНЕТО: ПРЕВЪЗХОДНО АНГАЖИРАНО Ако под съкращението RS разбирате само безкомпромисна машина за пистата, ще останете изненадани. В комфортен режим регулиращото се окачване предлага прилично возене, а 19-цоловите джанти не означават задължително твърдо преминаване през неравности. Спортните седалки са доста удобни и нарушават комфорта само при много ангажирано каране. Управлението също е многостепенно, осигурява отчетлива обратна връзка, без да реагира остро и нервно. В комбинация с удобния формат това свръх-A3 притежава чудесна управляемост. С изключение на огромния диаметър на завой от 12,3 метра маневреността е добра. Едва при скорост над 250 км/ч прави впечатление, че на далечния роднина на Golf му убягва последната увереност а ла „движение като по релси“. Само не ни разбирайте грешно – стабилността на магистралата на RS 3 е образцова. Единствено очаквахме по-здраво захапване от серийните спирачки. Със студени спирачки RS 3 спира от скорост 100 км/ч след далеч не блестящите 36,7 метра, а при загрети – след солидните 35 метра.

Не е тясно: спортните седалки са подчертано удобни

4) ВЪТРЕШНО ПРОСТРАНСТВО: СОЛИДНО И ПОЧТИ БЛАГОРОДНО По отношение на предлаганото място не ни очакват чудеса, но затова пък всичко е достатъчно за всекидневието. Солидно изработеният интериор с фини материали на RS 3 е превъзходен. Който, разбира се, си има и цена…

Смъкване (10 мм) при адаптивно окачване за 2000 лв.

5) ЦЕНИ: ТУК СЪЩО ДОСТИГА НАЙ-ВИСОКО НИВО Най-малко 121 855 лв. струва RS 3 Sportback, тук Audi също е на върха. Нашият тестови автомобил е дори с цена от 131 177 лв. и предлага четири години гаранция. Понякога и стряскащото е впечатляващо.

За идеалната линия: предните гуми (265 мм) са по-широки от задните (245 мм)

ИЗВОД

RS 3 е моето GT като брутална „играчка“ за пистата. Автомобилът ни хареса като супербърз и много пъргав компактен модел, който може дори и да дрифти. А също да предлага и комфорт. Страхотна, но за съжаление и скъпа комбинация.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин