2024
При новото поколение на бестселъра си Q5 Audi не си прави излишни експерименти – обичаният SUV остава верен на принципите си
Audi представи новото Q5 – първия SUV на марката, базиран на новата платформа PPC (Premium Platform Combustion). По отношение на името промени няма – докато в бъдеще A4 на практика ще се нарича A5, Q5 си остава Q5. Но под ламарините има доста промени! Както и по дизайна: автомобилът от снимките е решен в новия металик Tambora Grey, изглежда „мускулест“ със своя S-line екстериор и стилните си 21-цолови джанти (серийните са 17-цолови). Основният акцент в предницата е Singleframe радиаторната решетка, която е по-висока, отляво и отдясно е обрамчена от две Air Curtains, които при линията Q5 S-line са решени в сребрист мат. Тесните LED-фарове (срещу доплащане – Matrix LED) са разположени с 4 сантиметра по-високо от преди.
В профил дългото 4,72 метра Q5 (+3,5 см) Audi остава верен на своята линия. Калниците са сериозно „раздути“ – без излишни линии или извивки. Дори железните дръжки на вратите си остават традиционни. Задната част е модерна, а преминаващата по цялата й широчина светлина опционално може да бъде оборудвана с OLED-технология от второ поколение и пулсиращ светлинен подпис. Нововъведение е третият стоп със спойлер, поставен на спойлера на покрива – при него светлината се отразява върху задното стъкло.
Освен това вече няма класическо гнездо за регистрационната табела, а регистрационният номер е монтиран върху гладка повърхност. И още една новост: вече ги няма Fake ауспуховите тръби. Донякъде остарялата архитектура на кокпита като при предшественика е вече история. Вместо това Audi залага на новото решение, което се използва и при A5, A6 и Q6 – стандартния MMI панорамен дисплей.
Т.нар. Curved Display е поставен отгоре на арматурното табло и е съставен от 11,9-инчов виртуален кокпит и 14,5-инчов екран за инфотейнмънт системата. Ако това не ви е достатъчно, срещу доплащане можете да поръчате дисплей за пасажера в размер 10,9 инча – както при другите модели на компанията. Тези видове дисплеи са много впечатляващи за гледане и с интуитивна употреба. Отзад също има повече от достатъчно място, а задната седалка може да се регулира надлъжно – доста практична функция. По данни на Audi обемът на багажника е от 520 до 1473 литра.
Когато бъде пуснато на пазара през първото тримесечие на 2025 г., Audi Q5, което ще продължи да се произвежда в Мексико, ще се предлага с три двигателя – всички като MHEV plus. Базовият двигател на Q5 е новият 2.0 TFSI с 204 к.с. и максимален въртящ момент 340 Нм – с предно задвижване. Quattro-системата е опция. Единственият дизел засега е 2-литров TDI също с 204 к.с., но с 400 Нм максимален въртящ момент, винаги с 4х4.
Върховият модел SQ5 вече няма да използва 3-литров дизел под предния капак – а 3.0 TFSI с 367 к.с. и 550 Нм. В бъдеще всички модели ще разчитат на трансмисията с два съединителя S tronic – скоростна кутия с хидротрансформатор като в старото SQ5 вече няма да има. Новото Audi Q5 вече може да бъде поръчвано на базова цена от 104 хил. лева (изчислено по данни за Германия). Audi SQ5 ще струва около 165 хил. лева.