2018
КАК СЕ КАЗВА МАЙКАТА НА НИКИ ЛАУДА? Мама Лауда, мама Лауда! Сега тестващият редактор на AUTO BILD седи с превръзка на очите в прототипа на новото Audi e-tron, слуша „Money for Nothing“ на Dire Straits в 3D звук и се моли: мама Лауда! Какво друго ми оставя да правя, когато не виждам и усещам почти нищо от автомобила – никакво вибриране, никакво придърпване, само леко жужене на двата електромотора и може би лекия шум от движение на гумите?
Защо тогава не преоборудват тази кола в концертна зала? Волфрам Йен, който разработва саунд-системите при Audi, е създал в сътрудничество с партньора Bang & Olufsen и институт Fraunhofer в e-tron такива магически звуци, каквито могат да бъдат чути единствено в концертна зала. Ще ви кажем само: 3D високоговорители в предните колони на автомобила. Возим се с електрическия SUV в Копенхаген, общо 170 прототипа навъртат километри в цял свят, а e-tron ще се появи на пазара в края на годината.
С дължина 4,90 метра, което означава по средата между Q5 (4,66 метра) и Q7 (5,05 метра). Но моделът е чист електромобил, няма двигател с вътрешно горене, не отделя никакви CO2 или NOx, няма придърпване или теглене от волана. Хората от Audi искат да ни покажат колко благороден е техният електромобил. Темата е шумоизолация. задната ос е с тройна шумоизолация, електромоторът отзад трябва да осигурява спокойствие. Специалистът по акустика Михаел Вийлд: „Искахме да се доближим колкото е възможно повече до Q7.“ Определено са успели по отношение на предлаганото място отзад. Тъй като средният тунел при електромобилите отпада, краката остават на пода – също и тези на седящия на средната седалка. Жалко само, че стилната средна конзола отнема от мястото за краката отпред.
Продължете на следващата страница