Новото Audi A7: в Audi могат да правят и красиви модели

Audi навлиза във форма – както по отношение на външния вид, така и на техниката. Тествахме новия A7 с яка скосена задница и дигитален кокпит


13
апр.
2018

ЗАТВАРЯТЕ ОЧИ и си мислите за Audi A4. Или за новото Q5. В главата ви не се появява никаква картина? Нищо чудно – дизайнът на последните модели на Audi е толкова невдъхновяващ, че с оглед на превъзходните качества на автомобилите може да се приеме направо като саботаж. За щастие от Audi сами разбраха това и в лицето на Марк Лихте намериха шеф-дизайнер, който да накара новите модели да изглеждат така, както и се управляват. Поне така обещават от Audi.

Здравей, бъдеще! Прегледен, напълно дигитален кокпит с огромни монитори

Ние ще проверим дали това е така – с първия модел, създаден от Лихте (48) в Инголщат. (Новото A8 също е негово дело, но е направено тайно още по времето, когато Лихте работи за VW във Волфсбург.)

Още отдалеч си личи, че в Audi вече могат да правят модели с красив дизайн – той обаче няма да се хареса на всеки. Тоест това е Audi, което поляризира. Кога за последно е имало такъв модел? Сядаме в колата. По отношение на благородно обзаведения кокпит нямаме никакви забележки: фини материали, отлична изработка – това от Audi го могат отдавна. С A7 пред нас е бъдещето. Заедно двата дисплея на централната конзола са с големината на този на Tesla, но тяхното управление е значително по-добро. Потегляме.

Типично за Audi – и въпреки това ново: A7 Sportback с много от ДНК-то на студията Prologue

По принцип в A7 се крие същата техника като в A8, но много по-спортно настроена. Поне ако такова е желанието на водача. В комфортен режим се разбира само по стрелката на оборотомера, че 6-цилиндровият бензинов мотор (340 к.с.) изобщо работи. Всички шумове от двигателя и отвън са изолирани. Окачването поглъща дори и най-малката неравност. Трансмисията с два съединителя превключва светкавично. В Audi са хибридизирали 55 TFSI? Водачът не го забелязва. Това е всъщност комплимент. 48-волтовата бордова мрежа остава на заден план, но намалява разхода на гориво. Audi обещава 6,8 литра на 100 километра, накрая на теста на бордовия компютър пишеше 8. A7 обаче може да се кара и по съвсем различен начин.

Прилича на iPad: графика с висока разделителна способност зад фино стъкло – както и много бърз зуум

В спортен режим внушителното Coupé мутира в спортна кола с отлична управляемост. Дори острите завои се вземат от голямото Audi доста бързо – благодарение на четирите завиващи колела. А сега към парите – те са важни дори и в този клас. Тестваният от нас бензинов вариант стартира от 135 000 лв. За тази сума обаче A7 Sportback не изглежда много добре – с малки джанти и обикновен лак, така че клиентите определено ще искат още екстри. И ще стигнат до тестовото ни оборудване, или до 240 000 лв. Както казахме: затваряш очи и караш.

Комби? Не, макар че багажникът побира 1390 литра, а товарният ръб е нисък

Доста място: въпреки ниската линия на покрива за високите пасажери на задната седалка има достатъчно място

Tехнически данни

Двигател V6, турбо, отпред надлъжно

Работен обем 2995 см3

Мощност 250 кВт (340 к.с.) при 5000 об/мин

Макс. въртящ момент 500 Нм при 1370 об/мин

Задвижване двойно/ 7-степ. с двоен съединител

Д/Ш/В 4969/1908-2118*/1422 мм

Тегло (празен) 1890 кг

Багажник 535–1390 л

0–100 км/ч 5,3 сек

Макс. скорост 250 км/ч

Разход 6,8 л А95Н

Емисии CO2 154 г/км

Цена  135000 лева

Извод

Audi най-после може да прави красиви модели. A7 поляризира с дизайна си, управлява се по-шлифовано от конкурентите, напълно дигитализирано е. Наистина добър, наистина скъп – Audi отново е в играта.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >