2021
АКО ТРЯБВА ДА СМЕ ЧЕСТНИ, сега сме поръчали пица номер 12, номер 14 или номер 17 – в зависимост от ресторанта. Тоест Quattro Stagioni, позната и като „Четири сезона“. Това е пица за всички онези, които не могат да решат каква точно пица им се яде – с шунка, с гъби, с маслини или артишок. Затова поръчват всичко, или Quattro Stagioni.

Новото Audi A6 allroad е автомобил като тази пица – от всичко по малко, моля! И не позволявайте да бъдете заблудени от цената! Да, 126 861 лева за 45 TDI с 3-литров V6 дизелов двигател с 231 к.с. са много пари, с тях можете да ядете пица Quattro Stagioni всеки ден в продължение на 18-20 години, в зависимост от ресторанта. Но това едва ли е полезно. Нека уточним нещо: A6 allroad с офроуд „украшения“ струва над 6000 лева повече от сравним Avant с класическа визия. Но нека видим какво получаваме срещу тази надценка!
Особен елемент на allroad е въздушното окачване с адаптивни амортисьори. В зависимост от режима и скоростта каросерията се повдига или снижава. Например: при леки офроуд разходки по каменисти терени А6 се вдига с 4,5 сантиметра, за да не надраска каросерията си, и може да се движи с максимум 35 км/ч. Когато е в офроуд режим (скорост до 80 км/ч), каросерията автоматично се вдига с 3 сантиметра. Когато се движи по магистрала с над 120 км/ч, allroad се снишава с 1,5 см от стандартния си клиренс от 14 сантиметра. Какво научаваме от това? Аз съм два автомобила с променлив клиренс от 6 сантиметра, извън пътя съм SUV с постоянно двойно задвижване и самоблокиращ централен диференциал, при дълги пътувания съм комфортно и просторно комби.


Което обаче не се устремява спонтанно напред. Тук забелязваме характерните проблеми на модерните модели на Audi. Ключовите думи са мудност при потегляне, няколко секунди замисляне при подаване на газ. 8-степенната трансмисия се чуди какво точно да прави, двигателят се развърта бавно и след 2 секунди получавате мощността, която всъщност очаквахте много по-рано от един дизел. Всичко това ни е познато и от други V6 TDI на Audi, и сега се повтаря отново: минава прекалено дълго време, докато автомобилът потегли и докато най-сетне при 2500 оборота дойде и тягата. И това при „Старт/Стоп“ на светофара, при изпреварване на междуградски път.

Какво ви става, Audi? Преди дизеловата криза вашите TDI доставяха по-голямо удоволствие. Тоест по-добре да купим бензинов вариант? Не е възможно, allroad се предлага само с 3-литров V6 TDI, и то с три нива на мощност: 231 к.с. като при тестовия автомобил, 286 к.с. (50 TDI, от 132 490 лева) и 349 к.с. (55 TDI, от 143 387 лева). Но трябва да признаем: след като веднъж е потеглил, този автомобил доставя наслада. Динамичното кормилно управление (опция) работи директно и с добра информативност, дори и в комбинация с 20-цолови джанти (и гуми 245/45R20, 4622 лева) въздушното окачване филтрира вълните по настилката и дупките, а при бързо шофиране по остри завои каросерията не се наклонява като на SUV, а лежи стегнато над асфалта като при много по-ниско комби. И накрая остава въпросът: allroad или Q7, тоест комби-SUV или SUV-SUV? Е да, при Avant (4,95 м) има 10 сантиметра по-малко място. Но и повече простор за радост от шофирането.

ИЗВОД
Едно такова комби в офроуд стил е една истинска алтернатива за всички, които не искат SUV, но се нуждаят от мястото в комби. За съжаление A6 Avant allroad страда от типичната дизелова слабост при потегляне – в Audi трябва да се справят с този проблем.
