Новото Audi A6 седан: от А до Я (ВИДЕО)

0505
2025

Наскоро Audi представи наследника на А6 с производствен код С9 във версия Avant, с което ни демонстрира, че запазва познатата ни номенклатура и тази кола няма да се нарича А7, както беше обявено преди това. Естествено, на този фон не бива да липсва също така съответната лимузина с обозначение А6. Ето я тук при нас – лимузината на Audi A6 – С9, така че да затегнем коланите и да я разгледаме по-отблизо.

Да започнем от предницата на новото Audi A6, като тук имаме базовото ниво на оборудване,. Основната разлика тук при базовата версия е вътрешността на голямата Single Frame решетка, образувана от шестоъгълни елементи, както и рамката, която тук е в цвета на каросерията и не се откроява цветово. Но по принцип това си е класическо А6. Предната решетка е определено много широка и изтеглена почти до най-долната възможна точка – това не е така при А5 и при А6 e-tron. В същото време предният капак също е изтеглен сериозно надолу, което дава предимството коефициентът на аеродинамично съпротивление да падне до 0,23, с което при Audi вече само А6 e-tron може да се похвали с по-добра аеродинамика. Предните светлини също донякъде ни напомнят на А5. Те се предлагат с LED техника, също така опционално с матрични LED отпред от ниво на оборудване Tech Plus.

По принцип следва да отбележим, че като разглеждаме дизайна на новото Audi А6, той е доста по-елегантен и с по-малко завъртулки спрямо предшественика си. Но имаме също така елементи, които са ни познати от предходни модели, например наричаните на жаргон „Quattro бузи“ при калниците отпред и отзад. Освен това имаме напълно променена задница, която обаче също така ползва стилистика на по-стари модели. Веднъж този изключително объл капак на багажника, която на мен доста ми на помня на А6 С5. Интересен детайл при този заден капак е леко повдигнатият ръб, който също така допринася, коефициентът на въздушно съпротивление да бъде толкова нисък. Задните светлини са изработени с OLED техника, тя в случая е опционална. Тук са налични общо 396 елемента или 198 малки светлинки от всяка страна, с комуникативни функции, това вече сме го виждали и при други модели, като например при Q6 e-tron, A6 e-tron, но също така при А5 или Q5.

Картинката тук в интериора ни е доста добре позната. Веднъж извитият MMI дисплей, както и мониторът за пътника до водача, който между другото е опционален и с размер 10,9 инча. Централният екран е 14,5 инча, а дисплеят пред водача е 11,5-инчов. При желание може допълнително да си поръчате също така Head-up дисплей, който визуализира върху челното стъкло най-важната информация, свързана с пътуването. Освен описания инфотейнмънт, впечатление прави доста широката средна конзола, с предвидена поставка за индуктивно зареждане, която разполага също така с вентилация за охлаждане, две поставки за чаши и доста плосък селектор за избор на предавка, ако може така да го наречем: предимството е, че когато искам да си оставя смартфона върху поставката, няма да ми пречи скоростен лост.

Да дадем сега дължимото на моторите. Подобно на A6 Avant, при лимузината от Audi леко са се втелили, тъй като за старта на продажбите ще се предлагат само три моторизации – две бензинови версии и един дизел. Хорото повежда 2-литров бензинов агрегат с 204 к.с. и предно задвижване, над него е позициониран също така 2-литров дизел отново с 204 к.с. но пък с избор между предно и задвижване на всички колела. А версията, до която се докоснахме, е бензиновият V6 с 367 к.с. – винаги със задвижване на четирите колела и хибридна технология MHEV Plus.

Запознайте се с цялото представяне в нашето видео:

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин