Новото Audi A6 Аvant: комби на суперлативите (ВИДЕО)

3103
2025

Audi превключва на заден ход – поне това бихме могли да си помислим, ако се вгледаме в номенклатурата на моделите. До неотдавна официално се твърдеше, че наследникът на А6, вече ще се нарича А7, но в началото на февруари от Audi се коригираха и заявиха, че А6 всъщност ще си остане А6. Ето го вече при нас. Това е новото Audi A6 Avant с производствен код С9. И ще го разгледаме по-внимателно.

И ако сега някой си е мислил, че новото А6 ще си бъде просто едно А6 e-tron, но с ДВГ, то той определено греши, защото този автомобил тук по-скоро изглежда като уголемена версия на А5. А и в крайна сметка е точно това. Имаме много ниско изтеглена предница, single frame радиаторната решетка е видимо широка, в конкретния случай с опционалния вариант S-Line, което се вижда ясно по елементите във формата на латинската буква L. Също така част от S-Line е издържаната в черно рамка на решетката. При тази лакировка това логично не се откроява така силно. И като стана дума за лаково покритие, за новия Audi A6 Avant ще се предлагат 11 разновидности. Така че ако си изберете по-светъл цвят, черната рамка ще се забелязва по-отчетливо. Като продължим леко настрани, виждаме нещо познато от А5, поне по отношение на формата. В сърцевината отново имаме матрична LED техника, поне опционално в пакетите Tech Plus и Tech Pro, а при базовата версия работи конвенционална LED техника. Аз лично намирам за особено изискана тази метална алуминиева мрежа, напомняща пчелна пита. Тя не само изглежда висококачествена, но действително е изработена от метал. Визията се допълва, особено при S-Line от тези доста големи въздушни отвори, както и от въздушните завеси, които насочват въздушната струя около колелата и подобряват аеродинамиката.

Трябва да отбележим, че дизайнът на новото Audi A6 Avant е силно изчистен и изключително монолитен. Виждаме напомнящите за quattro модели калници, които придават допълнително атлетично излъчване на автомобила. Нови тук също така са потъващите във вратите дръжки, които предизвикват отваряне на вратите дори само с допир. В началото е малко странно като усещане, но действително работи много добре. Сега да споделя и габаритите, защото A6 Avant сега е 6 см по-дълъг от преди, така че външната му дължина в момента е 4,99 м. Междуосието е запазено относително непроменено с 2,93 м. Височината е горе-долу непроменена, а в същото време моделът е с 1 см по-тесен спрямо предшественика си. Т.е. ширината е вече само 1,88 м.

Нека хвърлим поглед също и в товарния отсек. Всъщност абсолютно задължително за едно комби. Обемът е една идея по-малък в сравнение с предшественика или конкретно 466 литра имаме на разположение при мекия хибрид, а 503 литра при класическото бензиново Audi. Като всичко това може да се увеличи до 1524 литра. Вторият ред между другото може да се прегъне в съотношение 40:20:40, което означава че съвсем спокойно сгъвате само средното място, за да си поставите там например ските и щеките. Наистина много практично! Но нека сега продължим с интериора.

Поздравявам ви отново, този път от купето на новото Audi A6 Avant. Да започнем с характерното за S-Line, в случая спортен волан, леко изравнен от долната и горната страна. А в центъра, този панел е препратка към предната Single Frame решетка. Като цяло доста от нещата тук са ни вече добре познати. Така например извитият дисплей сме виждали вече и при други модели на Audi. Диагоналът на централният монитор е 14,5 инча, докато този на кокпита е 11,5 инча, като и двата работят с най-новата информационно-развлекателна техника, която се предлага от хората в Инголщат. На когото това обаче не е достатъчно, има възможност най-важните динамични данни като например скоростта или информацията от навигацията, да си извика директно върху Head-up дисплея. Опционално за пътника до водача се предлага също така екран, предвиден специално за него. Екранът функционира аналогично на монитора в кокпита. По този начин пасажерът до шофьора може да си гледа филми по време на път или пък да си визуализира навигацията, като най-същественото е, че всичко това не разсейва водача, благодарение на наличния Privacy или личен модус, който превръща екрана за шофьора просто в една черна повърхност.

Трябва естествено да поговорим също за двигателите. На пръв поглед изглежда, че Audi чувствително са изтънили портфолиото си, тъй като за старта на продажбите ще се предлагат едва две задвижвания. Имаме основен бензинов вариант със 204 к.с. и 2 литра обем, както и този 3-литров V6 тук до мен, с 367 к.с. и задвижване на всички колела. Допълнително тази версия е оборудвана с мек хибрид MHEV plus, който може да добави допълнително до 24 к.с. и 230 Нм електрически бууст, но едновременно с това дава възможност в града да се движите на ток, поне предимно. Като допълнение имаме 2-литров дизел, отново с 204 к.с. и избор между предно или задвижване на всички колела.

Цялото представяне – в нашето видео:

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин