2024
Повече от 30 години, след като Audi представи А4 В5, този А4 се превръща в А5. Причината за това е относително семпла. Но да се разбере логиката пък не е толкова просто. Защото от Audi ни разясняват, че всички четни цифри в бъдеще ще са резервирани за електрическите модели, докато нечетните цифри, че бъдат отредени на моделите с ДВГ. С други думи, А4 в бъдеще ще е електричка, а пък А5, всъщност е старото А4. И ако сега си задавате въпроса какво се случва с досегашния А5? Купето, кабриолетът, както и Sportback, уви, те са задраскани от списъка, като малко или повече ще бъдат заместени от тези два автомобила. От Audi разясняват в тази връзка, че Audi А4 ще бъде позициониран малко по-високо. Но за да обобщим – в крайна сметка А4 сега се казва А5 и ще се предлага като лимузина.
Играй за електрически скутер или ваучер за гориво на стойност 100 лева.
Свали приложението EKO Smile!
Стартираме класически от предницата на новия А5. Това, което веднага прави впечатление, цялата предница е издърпана една идея по-надолу. Има една доста спортна визия. Single Frame решетката, естествено, се запазва. Това е напълно логично, но пък сега е доста по-широка, а в същото време и по-тясна като изпълнение. Предните светлини са доста тесни като изпълнение, в конкретния случай матрични LED, а при новия А5 ще се предлагат три различни вида фарове. При базата вече винаги изцяло с LED техника. Средният вариант изглежда по същия начин, ето както този тук, по отношение на формата и светлината графика, макар че няма матрични LED. За да стане по-ясно – горе са дневните светлини, а пък долу имаме къси и дълги, всичко е включено, но само върховото изпълнение е с матрични LED. Освен това от външната страна имаме въздушни завеси, които също така са функционираща.
Новото Audi A5 всъщност е първият модел, изграден на платформата PPC. РРЕ – Premium Platform Electric – вече ни е позната, докато тук това е първият автомобил, стъпващ на платформата РРС. Съкращението е на Premium Platform Combustion, ще рече това е база за модели на ДВГ и надлъжно монтирани агрегати. А5 е първата такава кола, но със сигурност няма да остане само тя.
Новият А5 е позициониран малко по-високо, а това логично означава също, че колата пораства като габарити. Ето този автомобил сега е дълъг 4,83 м. Ще рече в сравнение със стария А4 имаме допълнителна дължина от 6,7 см, като между другото лимузината и Avant в това отношение са абсолютно идентични. Междуосието е издължено, имаме относително къси надвеси, мисля че се получава доста добре така. 2,90 м е междуосието, това означава че тук имаме плюс от около 8 см. Но колата е пораснала също така на ширина – 1,86 м е широчината – което са около 1,3 см повече. А височината – в този конкретен случай около 1,46 м, почти 1 см повече имаме при Avant, а лимузината е с височина 1,44 м. Задното стъкло се спуска относително плавно, поне за комби, според мен. Четвъртата D-колона е с доста сериозен наклон, а и логично имаме – те никога не биват да липсват – така наречените Quattro блистери, ще рече издути калници, макар и тук дизайнът им да е доста по-различно спрямо предшественика. Вече не са изнесени навън с ясно очертан ръб, а сега формата е по-обла и въпреки това, предполагам и вие добре го виждате при осветление в студиото, лъчите падат директно и калника изпъква съвсем осезаемо. Дръжките на вратите също са специални, защото са потънали във вратите и трябва да бръкнете в тях
Във втората В-колона сега имаме изписан с лазер конкретния модел или конкретната моторизацията на автомобила. Е, тук пише Audi, пък тук А5 Avant TFSI Quattro – т.е. бензинов мотор и задвижване на всички колела – това вече мога да ви издам, но за моторизациите ще си говорим малко по-късно. Джантите вероятно също са една важна тема. Тук имаме 20-цолови, монтирани на този А5, а повече не е и възможно. При базовото изпълнение са 17-цолови, а в ниво на оборудване S-Line, а този автомобил е именно такъв, се предлагат серийно 19-цолови.
Естествено, трябва да поговорим също и за тези задни светлини, вероятно може би най-сериозният дизайнерски връх при това ново Audi A5. Тук имаме OLED стопове, при това OLED от второ поколение, ако трябва да сме точни. Така ги наричат от Audi. А пък марката от години е известна със своите иновативни решения, свързани със светлинните и тяхната графика.
Тук сега имаме обем за багаж от 476 литра до 1424 литра, но при предшественика, при А4 Avant, бяха от 495 до 1495 литра. Така че, ОК, говорим тук само за около 20 литра, при тази конфигурация, но аз го намирам за леко разочароващо, ако трябва да бъда честен. Ако всичко това сравним например с VW Passat, който е още по-дълъг, конкретно 4,92 м, но пък той има 690 литра.
За старта на продажбите през ноември тази година, новото Audi A5 ще се предлага с четири моторизации, но строго погледнато, става дума за три агрегата. Встъпителната версия е 2.0 TFSI. Това е 2-литров 4-цилиндров бензинов, който ще се предлага с две мощности – по избор със 150 или 204 к.с. По-малкият, или този със 150 коня, винаги е обвързан с предно задвижване, докато по-големият предлага избор между предно задвижване и Quattro. Предавателната кутия е 7-степенна с двоен съединител S-Tronic е серийна при всички моторизации. Дизелът отново е 2-литров TDI с 204 к.с.