Новото Audi A3: по-динамично и по-интелигентно

0303
2020

Audi представя новото А3. Визуално четвъртата генерация на компактния модел е по-скоро еволюция, а не революция, тъй като най-съществените промени са под ламарините: в лицето на сериен дигитален кокпит, функции за управление посредством смартфон и голям брой асистиращи системи.

А3 следва актуалния дизайнерски език на Audi. Радиаторната решетка тип Singleframe с мрежа тип „пчелна пита“ е по-широка и по-тънка и вече не стига до капака на двигателя. Серийните LED-фарове са по-заострени и „слизат“ по-надолу. Страничните части са с доста по-изразени контури, отколкото при предшественика, което прави автомобила да изглежда по-динамичен и по-издължен. За това допринасят също по-наклонените С-колони, както и по-скосеното задно стъкло. Ауспуховите тръби са изчезнали от задната броня, както и при Golf 8 в долната й част има само декоративна лайстна. Отворите отстрани са новост и „цитират“ дизайна на предницата. Като цяло, А3 прави впечатление на по-спортно от предшественика си. С дължина 4,34 м и широчина 1,82 м новият модел е „пораснал“ с около 3 см. Междуосието и височината остават същите – съответно 1,82 и 1,43 м. Обемът на багажника – между 380 и 1200 л, също е почти идентичен с този на предшественика. Кабриото и модификацията с три врати отпадат от гамата, А3 номер 4 ще бъде достъпно само като хечбек с пет врати и като седан.

Синята боя Atoll e изцяло нова за Аudi.

Интериорът не залага на заоблените форми, а е доста по-ръбест в сравнение с този на предшественика. Централната конзола вече е ориентирана към водача. Позиционираните отляво и отдясно на арматурното табло дюзи за вентилацията подчертават ориентацията на кокпита към водача. Приятен детайл е тапицерията на седалките, изработена от рециклирани РЕТ-бутилки. Новата инфотеймънт система MIB3 вече ни е позната от Golf 8. В А3 тя разполага с централен 10,1-инчов дисплей и с дигитален 10,25-инчов кокпит. Опционално той може да бъде с размер 12,3 цола, като предлага различни варианти за изображенията и различен тип „виртуални“ уреди. За разлика от Golf, A3 не залага изцяло на тъч- и гласово управление. PDC, климатикът и отоплението на седалките все още биват управлявани с помощта на конвенционални бутони.

Отвътре А3 трябва да осигурява повече пространство за раменете и лактите – поне според Audi.

Съвместимостта с Apple Carplay и Android Auto е серийна. И като стана дума за смартфони – когато имате приложението MyAudi и функцията Audi Connect, A3 ще може да бъде отключвано и „запалвано“ от смартфон на Android. От разстояние могат да бъдат контролирани различни функции на автомобила. От средата на 2020 за А3 ще бъде достъпен и гласовият асистент Alexa на Amazon.

Двете вертикални ивици за дневните светлини „издават“ пакета S-Line

Серийно А3 ще бъде оборудвано с цяла гама от асистиращи системи. При опасност от фронтален удар автомобилът спира напълно сам, освен това разполага с асистент за избягване на препятствия и със система за следене на лентата. Налични са още адаптивен темпомат и асистент за следене на лентата, както и система за автоматично паркиране.

При старта на продажбите А3 ще бъде предлагано с един 1,5-литров турбобензинов двигател (150 к.с.) и с два 2-литрови дизела (116 и 150 к.с.). По-късно ще последва 3-цилиндров бензинов агрегат със 110 к.с., както и „мек“ хибрид. Бензиновите версии ще бъдат оборудвани с електрическа мрежа на 48 волта, както и със задвижван посредством ремък стартер-генератор. Този модул помага на двигателя с вътрешно горене при ускорение и може да рекуперира спирачна енергия. „Мекият“ хибрид може да се движи с изключен ДВГ в рамките на 40 секунди и по данни на Audi консумира с до 0,4 л по-малко на 100 км. Иначе производителят не дава данни нито за динамиката, нито за разхода. Серийно задвижването е предно, а трансмисията – 6-степенна ръчна, с изключение на „мекия“ хибрид. При него скоростната кутия серийно е 7-степенна с два съединителя, а за другите моторизации тя е опционална. На по-късен етап ще се появят още дизелови и бензинови версии, както и два Plug-in хибрида и модификация на метан.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин