Новото Audi A3: благородният Golf


31
юли
2020

ФЕНОВЕТЕ НА ВИСОКИТЕ СКОРОСТИ са наясно: истинското удоволствие е по път със завои. Затова първо ще разгледаме това ново Audi странично отзад. И какво виждаме? Извивките на щастието, olé, olé! Господарят на щастието е дизайнер и се казва Филип Рьомерс (40). Преди 4 години той успя да спечели в надпреварата с две други студии възможността да създаде дизайна на четвъртото поколение на A3 на базата на Golf. И същевременно си поръчва една жълта „светкавица“ от музея: „Накарах да поставят в студиото първото S3 от 1999 г. – със своите заоблени части моделът бе нашата муза.“

Първото поколение на Audi А3 (S3)

Да живеят извивките! Въпреки че новото A3 с 1,43 метра е високо колкото своя предшественик, изглежда по-внушително и по-динамично. Дължи се на силно издадените калници, благодарение на които компактният модел е пораснал с 3 см на широчина. Също толкова – 3 см – е плюсът по отношение на дължината, която сега е 4,34 метра (Golf: 4,28 метра). Без промяна остават междуосието – 2,64 метра, и багажното отделение – от 380 до 1200 литра. Рьомерс, който е работил и по Golf VII, залага при новото A3 на играта между светлината и сенките. Виждаме го при триизмерното изпълнение на вратите, чиито прагове имат силно изразени контури и още на място напомнят на рали-Coupé-то на Валтер Рьорл.

Дневни светлини от 15 диода: в зависимост от нивото на оборудване A3 свети по-добре

Рьомерс е особено горд с оформлението на вратата, но също така казва: „Работихме много, тъй като трябваше да напаснем стъклата и носачите за краш тестовете за сигурността, беше доста пипкава работа.“ В огледалото за обратно виждане можете да познаете по ивицата дневни светлини колко пари е инвестирал собственикът на A3. В топверсията на модела Audi монтира матрични LED фарове и дневни светлини от 15 диодни компонента, чийто светлинен подпис е различен във всяко ниво на оборудване. Шестоъгълната радиаторна решетка на Audi A3 е малко по-разтеглена на широчина. Нека бъдем честни: A3 изглежда наистина добре със своите 19-цолови джанти и гуми с размер 235 в студиото. Ние не искаме никога да го виждаме с 16-цолови джанти – те са серийните…

Какъв кокпит само! Както навремето при BMW, хората от Audi са го ориентирали към водача – с извивките!

Преди да започнете да се чудите какво са имали предвид хората от Audi с вентилационните дюзи вляво и вдясно на кокпита, нека ви кажем – било е умишлено! Има за цел да напомни, че Lamborghini също е част от концерна, а там е точно така – въздушната струя излиза вляво и вдясно от скоростомера. Последният между другото също е дигитален, а извивките продължават и във вътрешното пространство. Както навремето при Серия 3 на BMW (Typ E21, златните 70 години на миналия век!), сега и от Audi са изградили командната централа около водача – само че напълно дигитална. Това означава: хоризонтален 10,25-инчов комбиниран уред, който се управлява чрез мултимедийния волан, вдясно 10,1-инчов тъчскрийн, а под него блокът за управление на климатика. В средната конзола вляво от скоростния лост е позициониран бутонът за стартиране, а вдясно – превключвателят за силата на звука.

Тук всичко е дигитално: стрелките останаха в миналото, а сега A3 показва цялата информация чрез два дисплея. Кокпитът е ориентиран към водача, а двете вентилационни дюзи наподобяват тези на Lamborghini

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >