Новото A7 50 TDI: превъзходството на четирите ринга

2305
2018

ПРИ ПОСРЕЩАНЕ А7 демонстрира ярко светлинно шоу: когато отключите автомобила, по лентата между задните светлини пробягва светкавица, а фаровете проблясват диво. Но тази инсценировка всъщност не е нужна, новото А7 има много впечатляваща визия. Радиаторната решетка е ниско над пътя, повърхностите на каросерията са изпънати, ръбовете са остри. В кокпита всичко блести и доставя радост. Особено силно впечатление правят двата големи тъчскрийна, които заместват досегашния въртящ/натискащ се бутон и (почти) всички останали бутони и превключватели. В графично и техническо отношение дисплеите са абсолютен висок клас, когато избирате съответните функции, усещате натиск и тихо кликване. Впечатляващо, но все пак си задаваме въпроса: защо се премахват реално съществуващи превключватели, за да бъдат заместени от виртуално проектирани върху тъчскрийн?

Хладно, техническо, модерно: кокпитът впечатлява с много блясък и два големи тъчскрийна

Освен това навигационният дисплей (10,1 инча при опционалната навигационна система MMI) е разположен прекалено ниско – за разлика от преди, когато потъващият дисплей беше високо горе, директно в зрителното поле на водача. С долния 8,6-инчов тъчскрийн се управлява предимно автоматичната климатична инсталация – и това функционира добре, но защо за тази цел е необходим огромен тъчскрийн? Защо не монтират три – приятни на допир и добре шлифовани – въртящи се бутона, които изпълняват същите функции? Окей, тъчскрийнът служи и за писане – например за въвеждането на целта в навигационната система, и това функционира перфектно. А7 предлага много място, в интериора е доста просторно, което не е изненадващо на фона на внушителните размери – дължина близо 5 метра и широчина 1,91 метра. Отзад обаче позицията на седене е твърде ниска. Ясно е – в Audi са монтирали задната седалка много ниско – въпреки това поради снижаващия се назад покрив пространството над главите не е голямо. Това е данъкът, платен за изключително елегантната форма. Отзад пише A7 50 TDI – и незапознатите вероятно ще се зарадват: 5-литров дизелов двигател, страхотно, нали? Нищо подобно, отскоро Audi вече не ползва означения на работния обем, а цифри за мощността: 30 до 70 за мощността на съответния двигател в кВт, 30 за 81 до 96 кВт, 35 за 110 до 120 кВт и т.н., като 50 означава 210 до 230 кВт. Стана ли ви ясно?

Елегантна задна част с подобен на купе покрив и светлинна лента отзад. Спойлерът се издига при 120 км/ч

Както и да е, под предния капак работи 3-литров V6 с 286 к.с. – и независимо какво е означението му, това е великолепен двигател. Мощен, със спокоен ход, с приятно дрезгаво звучене, но винаги тих. Един от тези агрегати, които разгръщат мощността си спокойно и никога не звучат напрегнати. А и 8-степенната автоматична трансмисия се справя добре.

А7 се движи нежно и спокойно. Не, то не е припрян спортист, то винаги е спокойно. Бързо, уверено и комфортно, забележително пъргаво с четирите завиващи колела (опция), много сполучливо. Но дали опционалното въздушно окачване е задължително – това ще стане ясно едва след директно сравнение със стандартното окачване. То се справя уверено с дългите вълни по настилката, обаче реагира нервно на малки неравности и следващи бързо една след друга напречни фуги. Базовата цена на A7 50 TDI quattro е 138 414 лева – и тя също е много впечатляваща.

3-литровият V6 с 286 к.с. разполага с много мощ, работи изискано и изразходваше 7,9 литра при теста

Извод

Зад фасадата на новото А7 се крие много нова техника, която е комбинирана доста уверено. Audi предлага обширно място, оборудвано е висококачествено и модерно. Движи се пъргаво, без напрежение, спокойно. Освен това изглежда дяволски добре. Поне така смятаме ние.

 

 

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин