2022
За 20-годишния юбилей на серията GTstreet Techart показа новото си творение: 800 к.с., отлична аеродинамика, солидно количество карбон. Първи тест на това супер 911!
Как човек може да направи най-доброто турбо 911 още по-добро? Справка: GTstreet. Тунинг-специалистите от Techart се посвещават на тази задача вече цели 20 години!
Тунингованите Porsche 911 с легендарната добавка в името са били винаги впечатляващи – както на външен вид, така и в техническо отношение. Още първият модел 996 Turbo, бе по-бърз с 13 секунди от серийния автомобил на Нордшлайфе. 997, 2009 – нов рекорд на Заксенринг. Десет години по-късно и 991.2 GTstreet RS, 770 к.с. с всякакви екстри, 1:27,69 минути, към момента е най-бързият тунингован автомобил на Заксенринг!
А сега? 992 GTstreet R. 800 к.с., 950 Нм, огромно спойлери. Дали обаче това 911 не се появява прекалено рано? Всъщност да – Techart обичайно си дава повече време за разработката на GTstreet.
Porsche 911 Turbo S като база
За 20-тия юбилей на GT-street хората от Techart показаха нов модел. „Мощността е готова, окачването се нуждае от само малко усъвършенстване, ще има и минимални промени по аеродинамиката“, каза шефът на Techart Тобиас Байер.
Като база служи разполагащият с 650 к.с. 911 Turbo S, като две големи турбини осигуряват още 150 к.с. Отзад има чудовищно крило. Налягане на притискане? При 140 км/ч четири пъти по-голямо в сравнение с това на серийния автомобил. Дифузьорът също е специално моделиран. Джантите с централен болт не са само лакирани и с по-голям размер. Не, Formula VI Race осигуряват по-широка с 30 мм следа. Серийните гуми са Michelin Sport Cup 2. В момента окачването е оборудвано с регулиращи се пружини – по-късно ще се появи и специална негова версия.
Спокойно пътуване с GTstreet R
И как се усеща? Отвътре обстановката е доста радостна: седалките са с кожена тапицерия с дизайн на финално флагче, има доста карбон плакет с номер.
Стартираме двигателя! Боксерният битурбо мотор се събужда – надяваме се, че град Леонберг вече е буден. Този буботещ звук е невероятен. Насочваме се към Вайсах. Първо в по-мекия режим Normal. Именно това харесваме в този GTstreet, това спокойно пътуване, без да те заболи главата или да ти изпадна пломбите.
Искаме да разберем как звучат нещата при истински тест – включваме режим Sport Plus и колата се развихря. Невероятно е как ускорява тази машина с 800 к.с.
Звукът просто не може да бъде описан с думи. С широките гуми управляемостта е още по-прецизна в сравнение със серийната кола. А трябва да признаем, че серийният вариант е истинска машина за удоволствие от шофирането.
Тестовете на пистата на Porsche ни осигуриха страхотно настроение и събудиха желание за повече. 2,5 секунди до темпо 100 км/ч постигаше и предшественикът, време е вече да видя на дисплея 2,4. Още от сега съм любопитен за тестовете на пистата Заксенринг.
ИЗВОД
Гидо Науман
Новият модел е супер бърз и направо ни отнесе главите! GTstreet R притежава спиращи дъха управляемост, бързина и звук – още по-добри от тези на серийния автомобил.


