Новото Серия 2 Coupé: модерната интерпретация на BMW 02

0707
2021

BMW представи Серия 2 Купе с характеристики, последователно насочени към динамика на управлението. Моделът следва атлетичен дизайн и разполага с окачване като при BMW Серия 4 Купе, задно задвижване и редови шестцилиндров двигател. Новото BMW Серия 2 Купе като модерна интерпретация на автомобилната концепция на компактен, ориентиран към динамиката модел с две врати в традициите на BMW 02. Купето следва индивидуални пропорции, широки следи, оптимизирана аеродинамика, висока здравина на каросерията, интелигентна олекотена конструкция, почти 50:50 балансирано разпределение на теглото между осите и нисък център на тежестта – идеални предпоставки за екстремно спортна динамика.

Въвеждане на пазара ще бъде ознаменувано с Performance автомобил на BMW M GmbH на върха на гамата: BMW M240i xDrive Купе с редови шестцилиндров бензинов двигател с 275 кВт/374 к.с. и интелигентно задвижване на четирите колела. Освен това в гамата ще има четирицилиндрови бензинови и дизелови двигатели със задвижване на задните колела.

Дължината е увеличена със 105 мм, широчината с 64 мм, междуосието с 51 мм спрямо предишния модел, височината е намалена с 28 мм, следата отпред е разширена с 54 (BMW M240i xDrive Купе: плюс 63 мм) и отзад с 31 мм (BMW M240i xDrive Купе: плюс 63 мм). Отпред правят впечатление характерен дизайн в стила на BMW 02 и новаторско оформление на BMW бъбрековидната решетка.

Серийното оборудване включва предно окачване с двойни носачи и пружинна стойка и петраменната конструкция отзад, работещи в зависимост от хода амортисьори и електромеханично кормилно управление включително функция Servotronic. Двигателите разчитат на най-новата технология BMW TwinPower Turbo. Редовият шестцилиндров агрегат на BMW M240i xDrive Купе с увеличена с 25 кВт/34 к.с. максимална мощност спрямо предишния модел. Модернизираният четирицилиндров бензинов двигател при новото BMW 220i Купе (среден разход на гориво: 6,8 – 6,3 л/100 км според WLTP; СО2 емисии (комбинирани): 155 – 144 г/км според WLTP) с мощност 135 кВт/184 к.с. е с по-ниски емисии благодарение на интегрирания в цилиндровата глава изпускателен колектор. Новото дизелово BMW 220d Купе (среден разход на гориво: 5,1 – 4,7 л/100 км според WLTP; СОемисии (комбинирани): 132 – 122 г/км според WLTP) предлага спонтанно разгръщане на мощността и висока ефективност благодарение на четирицилиндровия дизелов двигател с двустепенно свръхпълнене с турбокомпресор, 48-волтова технология Mild-Hybrid и мощност 140 кВт/190 к.с. През лятото на 2022 година гамата ще бъде допълнена с новото BMW 230i Купе (автомобилът все още не се предлага; данните са разхода на гориво и СОемисиите не са налични) с четирицилиндров бензинов двигател с мощност 180 кВт/245 к.с.

Всички двигатели серийно са комбинирани с осемстепенна трансмисия Steptronic. Опционалната осемстепенна трансмисия Steptronic Sport (серийна при BMW M240i xDrive Купе) предлага още по-висока динамика на превключването и лостчета на волана, както и Launch Control и функция Sprint за ускорение с оптимизирано сцепление от място, респективно особено спонтанни и динамични междинни ускорения.

Индивидуална атмосфера на спортен автомобил се усеща в интериора. Ориентирано към водача оформление на кокпита е с модерно оформено поле за управление на средната конзола, както и с опционална напълно дигитална комбинация от индикатори. Серийни са спортни седалки и спортен кожен волан, като опция се предлагат М кожен волан и М спортни седалки с интегрирани подглавници. Значително по-изискана в сравнение с предишния модел премиум атмосфера е постигнаата в интериора. Интериорните лайстни в новия вариант Dark Graphit matt са част от серийното оборудване. Тапицериите на вратите с новаторски трапецовидни акцентиращи повърхности, които в комбинация с опционалното Вътрешно осветление са оборудвани със стилно осветление. Модел M Sport и BMW M 240i xDrive Купе с тапицерия Alcantara/ Sensatec. Като опция: вариантите Sensatec с перфорации и кожена тапицерия Vernasca.

Серийното оборудване включва Предупреждение за удар отпред, Speed Limit Info, Предупреждение при напускане на лентата и Контрол на скоростта със спирачна функция. Като опция се предлага Асистент за шофиране с Предупреждение при смяна на лентата, при опасност от удар отзад и за напречен трафик отзад, Активен контрол на скоростта с функция Stop & Go и ръчен Speed Limit Assist, както и Контрол на дистанцията при паркиране, Асистент за движение на заден ход, камера за обратно виждане, Surround View и Remote 3D View. Освен това за пръв път за BMW Серия 2 Купе се предлага и BMW Head-Up дисплей и BMW Drive Recorder.

Варианти на модела при въвеждането на пазара: 

BMW 220i Купе:

Редови четирицилиндров бензинов двигател, осемстепенна трансмисия Steptronic, работен обем: 1998 см3, мощност: 135 кВт/184 к.с. при 5 000 – 6 500 об/мин, Максимален въртящ момент: 300 Нм при 1 350 – 4 000 об/мин, Ускорение [0 – 100 км/ч]: 7,5 сек, Максимална скорост: 236 км/ч, Среден разход на гориво: 6,8 – 6,3 л/100 км според WLTP, СО2 емисии (комбинирани): 155 – 144 г/км според WLTP, Норма за вредни емисии: Euro 6d.

BMW M240i xDrive Купе:

Редови шестцилиндров бензинов двигател, осемстепенна трансмисия Steptronic, BMW xDrive, Работен обем: 2998 см3, мощност: 275 кВт/374 к.с. при 5 500 – 6 500 об/мин, Максимален въртящ момент: 500 Нм при 1 900 – 5 000 об/мин, Ускорение [0 – 100 км/ч]: 4,3 сек, Максимална скорост: 250 км/ч, Среден разход на гориво: 8,8 – 8,1 л/100 км според WLTP, СО2 емисии (комбинирани): 200 – 185 г/км според WLTP, Норма за вредни емисии: Euro 6d.

BMW 220d Купе:

Редови четирицилиндров дизелов двигател, 48-волтова технология Mild-Hybrid (8 кВт/11 к.с.), осемстепенна трансмисия Steptronic, Работен обем: 1 995 см3, мощност: 140 кВт/190 к.с. при 4 000 об/мин, Максимален въртящ момент: 400 Нм при 1 750 – 2 500 об/мин, Ускорение [0 – 100 км/ч]: 6,9 сек, Максимална скорост: 237 км/ч, Среден разход на гориво: 5,1 – 4,7 л/100 км според WLTP, СО2 емисии (комбинирани): 132 – 122 г/км според WLTP, Норма за вредни емисии: Euro 6d

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв