Новото лого на Opel Mokka: как светкавицата стана светкавица


14
юли
2020

Opel представи с новото поколение на Mokka и новото си лого. Историята на емблемата на производителя от Рюселсхайм е дълга – светкавицата не винаги е била светкавица.

Някои фирмени знаци са познати на всички: звездата е на Mercedes, перката на BMW, а двете букви V и W са повече от ясни. Не е по-различно положението и със светкавицата на Opel. Сега тя се появява с нов външен вид – преработената емблема ще видим за първи път в новата Mokka, която ще се появи на пазара в електрическа версия през 2021 г. 

„Сега обгръщащият пръстен е по-тънък, по-елегантен, по-прецизен, по-характерен. Надписът ‘Opel’ е интегриран в долната част на пръстена – като гравиран на бижу. Това е символ на германската прецизност“, заяви шеф-дизайнерът на Opel Марк Адамс. Логото е интегрирано в новото фирмено лице, обединяващо в предницата на Mokka радиаторната решетка, фаровете и емблемата.

Първо инициали и цепелин, а 1964 – светкавица

Дали новото оформление ще се превърне в нова революционна стъпка, засега не е ясно. Причината е, че също както и самата фирма, логото на Opel има вълнуваща дългогодишна история – с много на брой промени. Всъщност може би не знаете, но светкавицата краси традиционната германска автомобилна марка от 1964 г. Преди това емблемата представлява цепелин и инициалите на основателя на фирмата Адам Опел. В галерията от снимки ще направим пътешествие в миналото с логото на Opel.

След производството на шевни машини и велосипеди, през 1899 г. Opel започва да прави автомобили. След поемането и преместването на Анхалтише Моторвагенфабрик от Фридрих Луцман в Рюселсхайм, малко след това следва раздяла, а моделите на Opel носят от 1902 г. тази месингова емблема, чиято форма дава началото на по-късното „око на Opel“.

В годините след това се експериментира основно с надписа, като този на снимката е от 1909 г.

От 1910 г. „окото“ се превръща в постоянната емблема на Opel.

Най-известният от всички мотоциклети на Opel, Motoclub от 1928, също нови за емблема окото на Opel.

Стилизиран цепелин, ограден от пръстен, служи за лого от 1935 г. Той е символ на иновации и прогрес. Цепелинът се появява и като фигура на решетката – както тук през 1936 г.

През 1930 г. Opel търси чрез конкурс с награда подходящо име с пет букви за новия си бърз товарен модел. Побеждава стар познайник: „светкавица“ (немски Blitz). Символът е аранжиран за новото лого, а през 1952 г. изглежда така.

През 1953 г. цепелинът краси Opel Kapitän.

В края на 1963 г. доста абстрактният напоследък цепелин се превръща в светкавица.

През 1964 светкавицата намира място и в KAD-серията на Opel, новия представител на марката във високия клас.

От 1970 г. са определени ясни линии на изображението. В реклами, печатни издания и други светкавицата е комбинирана с надписа и оградена от квадрат.

От 1987 г. е тази версия на Opel Omega.

През 1987 корпоративният дизайн за първи път е преработен: жълтият цвят е редуциран, както и използваният квадрат.

От 2017 г. това лого е символ на модерното в дигиталния свят, както се казва в рекламна кампания на Opel Insignia с посланика на марката Юрген Клоп.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >