Новото А6: мощно като локомотив, тихо като призрак


18
май
2018

Audi – през последните години доста критикувани за липсата на вдъхновение при дизайна – се явява революционер с новото А6. От Инголщат изпращат последното издание на модела (с вътрешнозаводско означение С8) срещу BMW Серия 5 и Mercedes E-клас в битката за короната във високия клас. А6 вече разполага с високите технологии на флагмана А8. С8 има най-модерната инфоразвлекателна система MMI touch response, както и с всички необходими сензори за автономно управление Level 3, както и задвижване тип „мек“ хибрид.

Голямата радиаторна решетка, ниско разположените фарове, късият преден надвес на каросерията и мускулестата задница – досега не сме били свидетели на такъв авангард в този клас. Въпреки спортната линия предлаганото място в автомобила не е намаляло. Дължината на A6 е пораснала само със седем милиметра в сравнение със старото A6 – 4,94 метра. От Audi посочват за широчината 1,89 метра (плюс 12 мм). Височината на лимузината път е минимално увеличена до 1457 мм (плюс 2 мм). Кокпитът е 1:1 с този на новия A7 Sportback – включително двата големи монитора и дигиталните уреди а ла Tesla. От Audi са особено горди с окачването на модела – A6 ще бъде едновременно по-спортен и по-комфортен в сравнение с актуалния модел. Списъкът с екстри за интериора е доста дълъг: можете да избирате между четири дизайнерски пакета (базов, sport, design, design selection и S-Line спортен пакет). Всеки от тях върви с различен цвят на вътрешното пространство.

За пазарния старт през юли Audi ще предложи три V6-агрегата – два дизелови и един бензинов, като всички са с електрическо подпомагане. Този факт ще редуцира разхода на гориво средно с 0,7 л/100 километра. Тяхната мощност ще бъде между 204 и 340 к.с. Серийно са оборудвани с автоматична трансмисия с два съединителя или с 8-степенна автоматична предавателна кутия. AUTO BILD успя да изпробва 4-цилиндровата модификация 40 TDI quattro с 204 к.с., която ще бъде добавена към гамата на по-късен етап. Нашето първо впечатление: тук цари тишината. За нея допринасят монтираните върху долната част на вратите огледала, допълнителното уплътнение между А-колоните и вратите, както и опционалните шумоизолиращи стъкла (1000 лв.). Моторът се „развърта“ бързо и демонстрира повече от прилична тяга. От Audi засега не разкриват колко точно е въртящият момент, но според нас надхвърля 400 Нм. Единствената ни критика е към скоростната кутия с два съединителя. Наистина, тя превключва фино и винаги е готова с точната предавка, но в сравнение с 8-степенните автоматици за V6-машините, DKG прави впечатление на некултивирана. В бъдеще Audi тотално ще се откаже от ръчните трансмисии за А6.

По отношение на окачването остават познатите възможности – серийното, спортно (840 лв.), адаптивно (2260 лв.) и въздушно (4000 лв.). От Audi обаче са усъвършенствали техниката. При адаптивното окачване режимите са още по-ясно диференцирани и гарантират по-голямо удоволствие – особено в комбинация с опционалните завиващи колела. С него пътното поведение на А6 напомня не на голяма лимузина, а на хотхеч! Въздушното окачване изпробвахме при развиващото 340 к.с. 55 TFSI. Да, то наистина е доста комфортно – особено при дълги „хълмчета“ на асфалта. Иначе ни е напълно достатъчно и окачването със стоманени пружини и адаптивни амортисьори. Бензиновият V6 работи тихо, мощен е и реагира спонтанно на всяка команда с педала на газта. За спринта от 0 до 100 км/ч му трябват само 5,1 секунди!

Не само отвън, но и отвътре A6 може да бъде разкрасен сериозно: клиентите могат да избират между четири дизайнерски пакета (базов, sport, design и S-Line). Всеки от тях идва със собствена цветова комбинация за интериора. Освен това могат да бъдат поръчани два различни вида амбиентно осветление. За добрия звук в купето се грижат два вида аудиосистеми – топверсията е оборудвана с Bang&Olufsen, която осигурява и на пътниците отзад 3D-звук. В списъка с допълнително оборудване влизат още пакет Air Quality, осветени закопчалки на коланите, панорамен покрив и отопляемо предно стъкло.

Съвсем очаквано, Audi обръща сериозно внимание и на свързаността – като дава на A6 същото оборудване, каквото има при А7 и А8. Старата система MMI отива в историята и на нейно място идва MMI touch response с два дисплея. Посредством 8,6-инчов тъчскрийн биват управлявани настройките на седалките, климатикът и въвеждането на текст. По-високо е разположен 10,1-инчов дисплей, отново чувствителен на допир. Прекрасно впечатление ни направи Feedback-ът при натиск – който е осезаем и дори акустиччен. В комбинация с виртуалното арматурно табло класически инструменти и бутони са почти изцяло отстранени. Гласовото управление търси отговори на вашите въпроси благодарение на Cloud-технология, а Audi обещава, че навигацията ще може да се „обучава” – и освен това ще бъде ъпдейтвана безплатно на всеки три месеца. Общият брой на асистиращите системи за А6 е 30 и сред тях най-атрактивни са системите за преминаване през тесни участъци, за прекосяване на кръстовища и т.н. За да функционират всички те безпроблемно, сензорите разполагат с функция за автоматично почистване.

Технически данни: в началото само V6

Бензин:

Audi A6 55 TFSI quattro • Трансмисия: 7-степ. S-tronic • Цилиндри: 6 • Работен обем 2995 cм³ • Maкс. мощност: 250 кВт (340 к.с.) • Макс. въртящ момент: 500 Нм • Разход: 6,7 л/100 км • Цена: ок. 120 000 лв.

Дизел:

Audi A6 40 TDI quattro • Трансмисия: 7-Gang-DKG • Цилиндри: 4 • Maкс. мощност: 204 к.с.• Макс. въртящ момент: ок. 400 Нм.

Audi A6 50 TDI quattro • Трансмисия: 8-степ. tiptronic • Цилиндри: 6 • Работен обем 2967 cм³ • Maкс. мощност: 210 кВт (286 к.с.) • Макс. въртящ момент: 620 Нм • Разход: 5,5 л/100 км• Цена: ок. 120 000 лв.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин