„Гордеем се, че именно Volkswagen е партньор на SPARK и нашият най-малък модел Volkswagen e-up! в момента поставя София сред най-модерните столици по света с услугата споделено ползване на електрически автомобил.“, каза Маркус Татцер, изпълнителен директор на Порше БГ, официален вносител леките и лекотоварни автомобили с марка Volkswagen и Audi за България на обща пресконференция със Spark и застрахователя на автомобилите ДЗИ. „Освен удобството, екологичността и удоволствието, което e-up! предлага, той се превръща в посланик и учител по електрoмобилност и я прави буквално достъпна за всеки със смартфон.“, допълва Татцер.
В София вече има 60 електромобила в car sharing услугата SPARK. Платформата успя за петте месеца от стартирането си да увеличи двойно автопарка и да разшири почти двойно зоните, в които може да се наеме или освободи електромобил. Ключова роля за успеха на SPARK имат двата основни партньора ДЗИ, основен застраховател на електромобилите, и Порше БГ, основен доставчик на електромобилите.
„Щастлив съм да заявя, че представянето на SPARK надмина очакванията ни. За пет месеца достигнахме 60 електромобила, 7200 регистрирани потребителя, около 100 индивидуални сесии на ден и два пъти по-голяма зона за наем и освобождаване на колите. Изключително сме благодарни на нашите партньори от ДЗИ, които са една от малкото модерни застрахователни компании в България, които се съгласиха да бъдат партньор на високотехнологична дигитална услуга като нашата, и, разбира се, на Порше България, които доставят автомобилите и полагат огромни усилия да развият пазара на електромобили у нас. Представянето на SPARK ни дава увереност да си поставим високи цели – 100 електромобила до края на 2018 г., 250 до края на 2019 г.“ коментира Стефан Спасов, изпълнителен директор на SPARK.
„Горд съм, че ДЗИ е основен застраховател на електромобилите на иновативната и екологична услуга SPARK. Споделеният транспорт става все по-разпространен в света и ние в ДЗИ имаме готовност да подкрепим развитието на тези тенденции и в България. Дигиталната трансформация ще бъде ключова за успеха на застрахователния сектор в идните години. В ежедневната си работа ДЗИ се стреми да отговори на непрестанно променящите се клиентски нужди за интегриране на повече дигитални услуги, което освен до спестяване на време, води и до намаляване на екологичния ни отпечатък върху природата“, заяви Коста Чолаков, главен изпълнителен директор на ДЗИ.
До 2050 година статистиката сочи, че 70% от увеличаващото се население на Земята ще живее в градски пространства. Това поставя ролята на човешката ежедневна мобилност в драматична светлина, както никога досега. Според марката Volkswagen, бъдещето на мобилността е в нашите ръце и в ръцете на производителите на автомобили. Мобилността трябва да се пресъздаде и открие за нова ера. В нея са най-големите потенциални проблеми, там лежи и най-големият потенциал за промяна и радикални решения. Заявката на марката е новият най-масов и обичан от хората модел на електрическата трансформация да бъде отново Volkswagen – Volkswagen I.D. Neo, който ще излезе до две години на пазара.