Нови хибридни версии за DS 3 и DS 4 намаляват разхода с над 1 л на 100 км

0504
2024

2024 е годината, в която енергийният преход на DS Automobiles ще се ускори със значителни темпове. Преди да  обяви пазарната премиера на иновативните модели със 100% електрическо задвижване, марката представя своите  нови електрифицирани варианти в гамата на DS 3 и DS 4. 

С версиите HYBRID клиентите на DS Automobiles могат да се възползват от предимствата на хибридната технология без зареждане от контакта. Тя демонстрира значително по-добри показатели по отношение на комфорта и енергийната ефективност в сравнение с моделите с бензинов двигател, снижавайки осезаемо експлоатационните разходи. 

Тази система премахва и необходимостта от външно зареждане на батерията. Контролът и възстановяването на нейния заряд са поверени на напълно автоматизирано управление, а режимите за зареждане  и разреждане се балансират интелигентно в зависимост от изискванията и условията на пътуването без  необходимост от използване на зарядни станции или включване към електрическата мрежа. 

Комфортът на гъвкавата технология 

Плавно, динамично и безшумно потегляне на изцяло електрическа тяга, движение с нулеви емисии на CO2 и  включване на бензиновия двигател само в случаите, в които е необходима повече мощност – системата HYBRID съчетава два различни задвижващи агрегата за постигане на забележителен комфорт и невероятна енергийна  ефективност. 

Възможността за движение на изцяло електрическа тяга гарантира изключително тиха работа и несравним  комфорт с извънредно плавно и динамично движение пътуване. При използване за пътуване по кратки,  няколкокилометрови маршрути в градски условия, системата HYBRID дава възможност за използване на изцяло  електрическа тяга през повече от 50% от времето за пътуване и до 40 % по-нисък разход на гориво. 

На пътя комбинацията от бензинов и електрически двигател осигурява ефективност и гъвкавост на задвижването. Електрическият двигател подкрепя бензиновия агрегат с допълнителен въртящ момент при ниски обороти, а в  случай на рязко ускорение и с увеличаване на мощността, което създава предпоставки за повече удоволствие и  динамика при едновременно намаляване на разход на гориво.

Системата HYBRID е проектирана да работи напълно самостоятелно. Акумулаторната батерия за захранване на  електрическия двигател се зарежда автоматично по време на движение с енергия от бензиновия двигател и не  налага никакво използване на кабели, притеснения, търсене и чакане на зарядни станции, както и включване към  електрическата мрежа. Управлението на енергийните потоци в задвижването се контролират автоматично във  фазите на намаляване на скоростта и спиране, функцията за рекуперация на излишната енергия намалява  значително и натоварването на хидравличната спирачна система с положителен ефект върху износването и  количеството отделени фини прахови частици. 

Тихата работа в градски условия е от полза и за околната среда и местните жители. За безопасността на  пешеходците в електрически режим на движение със скорост до 30 км/ч се издава изкуствено генериран лек шум (AVAS). 

В сравнение с DS 3 PureTech 130 Automatic, тези предимства на хибридното задвижване водят до повишаване на  ефективността с близо 20% и в комбинирания цикъл на WLTP намаляват разхода на гориво с 1,2 литра на 100  километра. Количествата на емисиите на CO2 също бележат спад в размер на 27 грама на километър (или 19%) до ниво от 112 грама на километър. В градски условия намалението на разхода на гориво достига 38%. 

При DS 4 икономията в разхода на гориво може да достигне 16% в комбинирания цикъл WLTP (спад в размер на 1,1  л/100 км), а намалението на емисиите на CO2 – до 15% или с 21 грама до минимум 116 грама на километър. По този  начин DS 4 HYBRID (без допълнително оборудване) също е извън обхвата на френските нормативни ограничения и  демонстрира до 39% намаление на разхода при движение в градски условия. 

Компонентите на версиите със системата HYBRID са разположени в двигателния отсек и в подовата секция на каросерията и  нямат никакво негативно влияние върху практичността и вместимостта на багажното пространство, които са абсолютно идентични с тези при бензиновата версия. 

„Самозареждащ се” хибрид за максимален комфорт 

„Самозареждащата се” система за задвижване HYBRID е изградена на основата на бензиновия двигател с мощност 136 к.с. и максимален въртящ момент 230 Нм, съчетан с нова шестстепенна автоматична трансмисия с  два съединителя и интегриран в нея електромотор с мощност 15,6 кВт (21 к.с.) и въртящ момент 55 Нм.  Захранването на електрическите компоненти от задвижването е поверено на литиево-йонна NMC (никел-манган кобалт) акумулаторна батерия с капацитет 0,9 кВтч. 

Бензиновият двигател бележи значителна технологична еволюция в сравнение с предишните агрегати и е разработен специално за употреба в системата HYBRID. Трицилиндровият аграгат с работен обем 1199 куб.см развива  максимална мощност от 136 к.с. и разполага с максимален въртящ момент от 230 Нм при 1750 об/мин. Тази нова  версия използва горивен процес по цикъла на Милър, който осигурява по-висока термодинамична ефективност и съответното значително намаляване на разхода на гориво и емисиите на CO2. Двигателят е оборудван и с нов  газоразпределителен механизъм с ангренажна верига, както и с нов турбокомпресор с променлива геометрия с цел постигане на максимално стабилни и бързи реакции в ниските оборотни режими. 

Синхронният електродвигател с постоянни магнити е интегриран изцяло в новата шестстепенна автоматична трансмисия e-DCS6 с два съединителя. Със своята мощност от 15,6 кВт (21 к.с.) и максимален въртящ момент от 55  Нм, той е в състояние да осигури движение на изцяло електрическа тяга в режими на ниски скорости и умерени  натоварвания. Във фази на намаляване на скоростта на движение и спиране, електрическият двигател преминава  в режим на работа като електрогенератор, оползотворявайки излишъка от кинетична енергия за зареждане на  разположената под пода на каросерията акумулаторна батерия на системата с капацитет 0,9 кВтч. Разбира се,  хибридната системата винаги има на разположение и достатъчно енергия за мигновено стартиране на бензиновия  двигател. 

Трансмисията e-DCS6 също има значителен принос за комфорта и енергийната ефективност на версията HYBRID. Ограничавайки до минимум прекъсванията на тягата при смяна на предавките, тя създава усещане за  изключително плавно движение, а интегрирането на тяговия електродвигател, инвертора и управляващата електроника в един общ компактен блок с нея спестява пространство и тегло. 

Улеснение на водачите за постигане на максимална ефективност 

Тъй като преминаването от задвижване с единия към другия двигател става напълно неусетно и незабележимо за  водача, при движение на изцяло електрическа тяга скоростомерът се оцветява в синьо. Цифровите показания на  мощността на арматурното табло на свой ред илюстрират движението на енергийните потоци, нивото на заряд на  акумулаторната батерия и нейното работно състояние. През това време бордовият компютър отчита дела (в  проценти) на разстоянието, изминато на изцяло електрическа тяга – важна информация, която водачът получава и  в края на всяко пътуване. 

С цел да спомогне водачите да се възползват по възможно най-добрия начин от предимствата на хибридната  система на задвижване, по време на предаването на новите DS 3 HYBRID и DS 4 HYBRID всеки клиент ще получи  експертни насоки от специалистите на DS Аutomobiles. Целта е всеки от новите собственици да изпита максимално  удоволетворение от комфорта и ефективността при шофиране. 

DS 4 HYBRID ще се предлага в новите нива на изпълнение PALLAS и  ÉTOILE 

Новият DS 4 HYBRID отбелязва и паразния дебщт на новите нива на оборудване, които DS Automobiles предлага от  2024 година. Гамата включва двете нива PALLAS и ÉTOILE, всяко от тях с по два специфични пакета допълнително  оборудване. Външният дизайн е идентичен и за двете изпълнения и се откроява с DS WINGS и изпускателни тръби  в блестящо черно и специални 19-инчови джанти. 

Интериорът на PALLAS впечатлява с текстилните тапицерии в Diamond Tungsten и Black DS Canvas с нов мотов на  декоративните шевове на седалките и облегалките. Комфортът в купето се осигурява от ламинираната  шумоизолация на предните странични стъкла и системата Clean Cabin със система за контрол на качеството на  въздуха Air Quality System в допълнение към двузоновата автоматична климатична инсталация. 

Технологичното оборудване включва адаптивен круз контрол (Adaptive Cruise Control) с функция Stop & Go,  предупреждение за неволно напускане на лентата за движение (Lane Departure Warning), сензори за паркиране отпред и отзад и камера за следене на маневрите на заден ход (Reversing Camera). 

DS 4 HYBRID ÉTOILE предлага избор от две изпълнения на интериора – с тапицерии в черна Alcantara с нови  декоративни шевове или с кожени тапицерии в кафяво Criollo Nappa Watchstrap с релефен мотив „часовникова  гривна” и отопление на седалките. Оборудването включва електрически настройки на седалките,  инфоразвлекателната система DS IRIS SYSTEM с DS SMART TOUCH и високотхнологичен head-up дисплей DS  EXTENDED HEAD-UP DISPLAY. В областта на изискания стил, комфорта и безопасността, DS 4 HYBRID ÉTOILE включва  матрична LED система на предните светлини DS MATRIX LED VISION, тонирани стъкла на задните прозорци с  ламинирана шумоизолация на страничното остъкляване, както и пакет за следене за приближаващи отзад  участници в движението (Rear Traffic Detection Pack). 

Предлагат се и два пакета допълнително оборудване – „Comfort“ и „Tech“ за PALLAS и „Absolute Comfort“ и „Absolute  Tech“ за ÉTOILE. Тези пакети дават възможност да се докоснете и насладите на най-доброто, което DS Automobiles  може да предложи в областта на комфорта и технологиите като – (за ÉTOILE) системата за полуавтономно (Level 2)  движение DS DRIVE ASSIST 2.0, седалки с функция за масаж, озвучителна система FOCAL Electra® и система Vision  360. 

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин