2023
Фейслифт на GLA, EQE SUV и компания: Mercedes ще пусне тези нови модели до 2025 г.
Фейслифтът на GLA и GLB, първият C 63 с 4-цилиндров двигател, новият E-клас и обновеният А-клас: AUTO BILD ще ви покаже всички новости на Mercedes до 2025 г.!
Mercedes пренастройва всички свои модели стъпка по стъпка за електрическото бъдеще. От 2025 г. от Щутгарт ще излизат само електромобили с нови платформи, като през същата година ще бъдат представени три нови архитектури:
● MB.EA в бъдеще ще стане платформа за средноголеми и големи модели;
● AMG.EA е запазена за спортната марка и разполага с голяма мощност;
● VAN.EA е платформата за следващите поколения електрически ванове и микробуси.
Засега от Mercedes не казват, кога ще настъпи окончателният край на двигателите с вътрешно горене.
Планирани са 8 гигафабрики за производство на батерии
Тъй като повече електромобили означават и повече батерии, Mercedes искат да разработят ново, стандартизирано поколение батерии. То ще се използва в 90 процента от автомобилите в бъдеще. За да бъдат произвеждани достатъчно на брой клетки, ще бъдат създадени партньорства и гигафабрики.
Тези три модела ще бъдат най-важните през следващите три години:
1. Mercedes E-клас/E-клас T-модел – бейби-S-клас
Mercedes E-клас от поколение W 213 е на пазара от 2016 г. Въпреки, че през 2020 г. получи широкообхватен фейслифт, сега предстои появата на шестото поколение на модела. Особено важно за Германия: освен седан, ще има и комби версия.
На външен вид Benz-ът ще бъде облагороден и ще се ориентира спрямо по-големия S-клас. По-тесни фарове и по-голяма радиаторна решетка правят автомобила още по-внушителен и по-благороден, а детайли като интегрираните във вратите дръжки и разделените на две задни светлини са ни познати от други модели на марката.
За задвижването ще отговарят бензинови и дизелови двигатели – в бъдеще ще преобладават 2-литровите и 3-литровите варианти. С подпомагане от 48-волтова мрежа мощността ще бъде в диапазона между 260 и 430 к.с. Както и C-клас, AMG-версията на E-клас също ще се откаже от V8 двигателя и вместо това ще бъде оборудвана с електрифициран 4-цилиндров мотор под капака си.
2. Mercedes EQG – динозавърът с двигател с вътрешно горене става електрически
Развитието на електрическата мобилност няма да подмине и динозавъра на марката. Със студия Mercedes показа на IAA 2021 в Мюнхен, как в Щутгарт си представят електрическия G-клас. Дизайнът е ориентиран по непроменящата се досега икона. Офроуд-качествата също ще бъдат спасени в новото време. Блокажи, понижаващи предавки и други подобни ще са налични – естествено и задължителното двойно задвижване! Добрата новина е, че засега версията с двигател с вътрешно горене ще остане в портфолиото и ще се предлага паралелно с електрическата.
3. Електрически Mercedes C-клас – седанът от среден клас става електрически
Не е необходимо човек да е ясновидец, за да разбере, че от Mercedes работят по електрически C-клас. Хората от Щутгарт междувременно електрифицираха голяма част от портфолиото си – в средния клас обаче все още нямат модел с електрическо задвижване. Още през 2025 г. това ще се промени.
Вероятността, електрическият С-клас да представлява умалена версия на EQE или EQS, е по-скоро малка. По-скоро седанът от среден клас ще се ориентира по студията EQXX, която залага на аеродинамиката –именно с нея се обяснява дизайнът на задницата.
Под стилната каросерия на EQC се крие новата платформа MB.EA за средноголеми и големи автомобили, 800-волтова техника и електромотори с мощност от 250 до 500 к.с. Освен това енергийната плътност на батериите ще бъде значително повишена, което ще позволи на 100-киловатчасовата батерия да измине в идеалния случай до 1000 километра.











