Нови директиви на ЕС: от 2020 разходът на всеки автомобил ще бъде контролиран


5
дек.
2019

Новият метод на измерване на разхода на гориво WLTP ще направи измерванията по-реалистични и ще намали разхода. От началото на 2020 г. ЕС възнамерява да контролира разхода на всеки автомобил. Как ще стане това, засега не е ясно.

След преминаването от NEFZ към WLTP (World Light Vehicle Test Procedure) много модели бяха спрени от продажба, но нещата ще станат още по-сериозни със следващата стъпка WLTP-II. При това не става дума само за новите методи на измерване, които създават главоболия на автомобилните производители. Този път самите водачи на автомобили трябва внимателно да следят разхода.

EU иска да наблюдава и контролира всеки водач поотделно

Действително по WLTP данните за разхода на гориво действително са по-реалистични, но това не е достатъчно на Европейския съюз – сега той иска да има право да контролира разхода на гориво на всеки един водач на автомобил.  Цялото това нещо се нарича FCM – Fuel Consumption Monitoring. Тук ще се записва разхода на гориво на всеки един водач на МПС. По този начин Европейската комисия иска да бъде гарантирано, че автомобилните производители не произвеждат автомобили, които са икономични само на хартия, а и в реални условия. Не става дума само за колите с дизелови и бензинови двигатели, а и за електромобилите – колко ток харчат в действителност.

Още от 1-ви януари 2020 г. ще се записва реалният разход на гориво на всеки нов автомобил. Ще има преходен период от 1 година за модели, които не са изцяло нова разработка. От 1-ви януари 2021 г. всички нови автомобили трябва да записват данните за разхода си. Пригодени за целта ще бъдат и бордовите компютри в автомобилите. Отклонението на реалния разход трябва да бъде максимум 5 процента.   Засега обаче никой не знае, как точно ще бъдат контролирани тези данни и какво ще се случи след това. Възможен е контрол на данните чрез изпращането им дистанционно или чрез снемане от интерфейс на борда на автомобила. Не  е изключено и данъците на МПС-тата да се определят въз основа на тези данни.

Още по темата

Card image cap
Expert и за по-груби задачи

8
юни
2016

Peugeot конструира лекотоварния си модел на нова платформа: сега Expert се управлява почти като малък автомобил. Първите ни впечатления!

Card image cap
Scenic и Touran: c чар срещу простора

22
юни
2016

Дали смелият дизайн е за сметка на пространството? Новото Renault Scénic в сравнение с VW Touran

Card image cap

В последния брой:

Архив >