2017
От юли 2017 г. изборът от модели на новото MINI Countryman ще бъде разширен с два базови варианта с бензинов и дизелов двигател. Успоредно с премиерата на новото MINI One Countryman (среден разход на гориво: 5.8-5.5 л/ 100 км; СО2 емисии: 133-126 г/ км) и новото MINI One D Countryman (среден разход на гориво: 4.3-4.1 л/ 100 км; СО2 емисии: 114-109 г/ км) от лятото на 2017 г. британската премиум марка ще повиши атрактивността на своите модели в сегмента на малките и компактните модели с редица новости по отношение на дизайна, функционалността и Infotainment.
И двата нови двигателя са трицилиндрови с турбо и работен обем 1,5 л. При бензиновия корпусът на турбината е интегриран в изпускателния колектор с водно охлаждане и е позициониран много близо до горивните камери. Един балансиращ вал, направен от стомана, намалява вибрациите и подобрява работата на задвижващия агрегат. С максималната си мощност от 75 кВт/ 102 к.с. и максималния въртящ момент от 180 Нм между 1 250 и 3 800 об/ мин задвижването на новото MINI One Countryman осигурява спортна и пъргава радост от шофирането.
Двигателят на новото MINI One D Countryman, оборудван с турбокомпресор с променлива геометрия и директно впръскване Common-Rail с магнитни инжектори, които работят при максимално налягане 2000 бара, му осигурява спортна еластичност и нисък разход на гориво. Спокойният ход на трицилиндровия дизелов двигател също се оптимизира от балансиращ вал. Максималната му мощност е 85 кВт/ 116 к.с., максималният въртящ момент от 270 Нм е на разположение между 1 750 и 2 250 об/ мин.