Нови гуми сами следят и регулират налягането

Сензори в гумите измерват дълбочината на протектора и температурата, регистрират повреди и автоматично настройват широчината на профила за оптимално сцепление


25
ное.
2017

На автомобилното изложение във Франкфурт Continental представя две нови технологични концепции за гуми, които ще подобрят още повече сигурността и комфорта на пътя в бъдеще. Двете системи позволяват непрекъснато следене на състоянието на гумата, както и регулиране според ситуацията на характеристиките й в зависимост от условията на пътя.

ContiSense е базирана на разработката на провеждащи електричество каучукови смеси, които позволяват електрически сигнали да бъдат изпращани от сензор в гумата към приемник в автомобила. Сензорите постоянно следят дълбочината на протектора и температурата на гумата. Ако измерените стойности са над или под предварително зададените лимити, системата мигновено известява водача. Ако нещо проникне в протектора, електрическа верига в гумата се затваря и незабавно изпраща предупреждение на шофьора – много по-бързо от системите, използвани до момента, защото те предупреждават водача само когато налягането в гумите вече е започнало да спада. В бъдеще допълнителни сензори ще дават също и информация за пътната повърхност, нейната температура или наличието на сняг. Данните могат да бъдат изпратени към електрониката на автомобила или чрез Bluetooth към смартфон.

ContiAdapt комбинира микросензори и устройство, което дава възможност на джантата да променя широчината на профила, с който гумата има досег до пътното платно. По този начин системата може да променя размера на зоната на сцепление, която при различни пътни условия е решаващ фактор както за сигурността, така и за комфорта. Четири различни комбинации позволяват перфектно адаптиране към мокри, неравни, хлъзгави и нормални условия. Например по-малката зона на сцепление, комбинирана с високо налягане на гумите, намалява съпротивлението при търкаляне и осигурява по-икономично шофиране при равни сухи пътища. От друга страна, комбинацията от по-голяма зона на сцепление с по-ниско налягане осигурява идеално сцепление върху хлъзгави пътища. Системата също така позволява задаването на много ниско ниво на налягане под един бар, което да помогне при излизането на автомобила от паркомясто при дълбок сняг или за преодоляване на опасен участък, покрит с лед.

Гениална идея: колелото на Continental
може да променя площта, върху която профилът на гумата стъпва на пътното платно

Заедно с ContiSense и ContiAdapt на IAA бе представена и концептуална гума, която обединява двете системи. Дизайнът на гумата включва три различни зони на протектора за шофиране на мокра, хлъзгава или суха настилка. В зависимост от налягането на гумата и широчината на джантата сработват различни зони на протектора, като гумата оформя необходимия отпечатък на профила във всеки един конкретен случай. По този начин характеристиките на гумата се адаптират към преобладаващите пътни условия или предпочитанията на водача.
Новите технологии надграждат двете вече установени технологии – ContiSeal за автоматичното залепване на спукани гуми, както и ContiSilent за осезаемо намаляване на шума от гумите.

Още по темата

Card image cap
Масова сервизна акция при Tesla!

25
апр.
2017

Електрическия пионер Tesla вика в сервизите си 53 000 Model S и Model X заради евентуални проблеми с паркинг-спирачката – една голяма част от произведените през 2016 година автомобили

Card image cap
Първи досег с комбито на новия i30

22
февр.
2017

Hyundai i30 комби ще бъде с 10 см по-дълъг и ще използва същите двигатели като версията с пет врати. Очакваме го на пазара през юли 2017 г.

Card image cap

В последния брой:

Архив >