ПО ИЗКЛЮЧЕНИЕ ЗАПОЧВАМЕ ТОЗИ ТЕКСТ с повторение: благодаря, благодаря, благодаря, благодаря. Да, правилно сте прочели: четири пъти благодаря! Благодаря, Renault, за този чаровник. Обичаме Twingo заради високата му позиция на седене. Благодаря, Citroën, за лекия и бърз модел. Мечтаем за C1, тъй като 3-цилиндровият му агрегат е пъргав и експлозивен. Благодаря, Kia, за амбициозния автомобил. Бихме препоръчали Picanto на майките, тъй като е най-луксозният малък модел. И благодаря, VW, за този всестранен талант. Бихме отишли на почивка с новия Up.
ТОВА СА ТЕ: ЧЕТИРИ „ДЖУДЖЕТА“ С РАЗЛИЧНИ ТАЛАНТИ
Нека започнем с най-малкия мъник. Citroën C1 е дълъг 3,47 метра и е от тризнаците, произвеждани в Чехия, като е идентичен в техническо отношение със 107 и Toyota Aygo. За теста сме избрали най-наточения вариант: 1,2-литров 3-цилиндров мотор с 82 к.с. Цената на тестовия автомобил е 26 892 лв. Останалите три мъника са с еднакви размери. Не се шегуваме: Renault Twingo, Kia Picanto и VW Up – всички те са с дължина от 3,60 метра. Производителите едва ли са се уговаряли за цената, тъй като концепциите на автомобилите са съвсем различни. Twingo например е с висока позиция на седене и разположен отзад двигател, 3-цилиндров с 900 куб. см и 90 к.с. Цената на тестовата кола в Германия е 23 450 лв. (в България не се продава). Kia е единственият модел в теста с 4-цилиндров мотор: 1,2 литра, 85 к.с. Екстри като навигационна система и комфортен пакет (отопление на седалките, климатроник, подгряване на волана) вдигат цената до близо 25 000 лв. Имаме и един, който току-що е излязъл от фризьорския салон: да, VW е обновил своето „джудже“. Благодарение на турбината си сега малкият 1-литров 3-цилиндров мотор в Up е с мощност 90 к.с. Той участва в ниво на оборудване High Up с впечатляващи 17-цолови джанти и доплащащата се възможност да използвате смартфона си като навигация. Разбира се, VW е най-скъпият в сравнението: 30 690 лв.! Поемете си дълбоко въздух.
ТОВА МОГАТ: ПОВЕЧЕ, ОТКОЛКОТО ПРЕДПОЛАГАТЕ
Нека останем при получилия току-що фейслифт Up. VW се опитва с цвят и високи технологии да излъска имиджа си. Up се предлага в доста модерни цветове като Honey Yellow Metallic на нашия тестов автомобил, цвят, който продължава и в интериора. Всичко това изглежда доста добре. Жалко само, че в ежедневието касите с напитки в багажника и предпазните колани ще надраскат красивата боя. Иначе похвала заслужават двойният под на багажното отделение, равната товарна повърхност, която се получава само с едно движение на ръката, доброто предлагано място за четирима възрастни, които дори отзад не трябва да навеждат главите си. Най-после VW е в крак с модата по отношение на мултимедията. Срещу доплащане получавате докинг станция за смартфона си. Посредством приложението на VW ще можете да използвате телефона си като навигация. Най-накрая Up е куул! Тази дума обаче не можем да използваме за Kia Picanto. По-скоро солиден, зрял и разумен.
„Кореецът“ е единственият автомобил в теста, който няма странично отварящи се прозорци отзад, а съвсем нормални смъкващи се стъкла. При кокпита Kia също е един клас над останалите. Много пластмаси, които обаче в никакъв случай не са евтини. Освен това регулиращи се по височина предпазни колани, добре четящи се уреди, изцяло покрит с мокет багажник. Всичко е интелигентно замислено и фино изработено. Но не и куул. Ако за абитуриентския си бал дъщерята мечтае за C1, Twingo и Up, то майката ще предпочете да й купи Picanto. А двамата „французи“? Twingo е изцяло смартизиран. Интегрални седалки с повдигната позиция на седене като при Smart и пуристки кокпит с навигационна система R-Link, с трафик информация в реално време от TomTom, страхотна система за гласови команди – подобни неща не очакваме в тази лига!
Широката задна колона малко пречи на видимостта назад – това обаче не е неочаквано. Остава ни само C1. Нали можем да сме откровени? Ще си кажем направо: по отношение на качеството, предлаганото място и гъвкавостта мъникът малко изостава и изглежда поостарял. Предните седалки са страхотни, но зад тях започва неудобството. Самото качване на възрастни на задната седалка е почти мъчение. Тапицериите на вратите са тънки, при сгъване на задните облегалки се получава стъпало, а багажът ни е разположен върху гола ламарина. Така лесно ще получите драскотини само след няколко седмици.
ТАКА СЕ УПРАВЛЯВАТ: ЗА ПРЕДПОЧИТАНЕ СПОКОЙНО В ГРАДА
На тестовата ни отсечка най-лошите кратери се усещат доста зловещо. Макар и да не го виждаме, при C1 ще го чуем. Калниците са без тапицерии, така ударът отеква директно в ламарината. Ох! Иначе когато караме C1, по лицата ни има усмивки. Атмосферният мотор е чудесен и без дупка при мощността, като ускорява мощно. Трансмисията с къси предавателни отношения изисква обаче често превключване. Моделът е с около 100 кг по-лек от останалите и затова се стрелка толкова бързо в завоите.
Няма да направите услуга на Twingo, ако го изкарате извън града. Високият модел с разположен отзад двигател и твърде лека предница е уязвим на страничен вятър. Управлението е прекалено чувствително, а окачването – доста стегнато. Иначе в градски условия Twingo е ненадминато при маневриране и паркиране. Само ще споменем: 8,90 метра диаметър на завой, с два метра по-малко от C1. Това са светове, заради което обичаме това Twingo в града.
Продължете на следващата страница …