2016
Във Волфсбург е доста напечено! Последните месеци са повече от тежки за концерна Volkswagen. Разправии около емисиите на дизеловите двигатели, обвинения за манипулации, искания за финансови компенсации, дори някои германски вестници вещаят предстоящи съкращения на персонала…
В цялата тази суматоха обаче започна да се забравя, че във Volkswagen продължават да правят истински стабилни и висококачествени автомобили. Пример за това е Tiguan: от 2007 година успешният SUV денонощно слиза от конвейера, без да се налагат промени, тъй като неизменно се продава като топъл хляб. Ето че сега обаче се появява неговият наследник, който именно в тези тежки за компанията времена може би ще изиграе решаваща роля.
При дизайна хората от Волфсбург са преценили, че не е нужно да се отдалечават от добре отъпканите пътеки: на пръв поглед автомобилът силно напомня на предшественика си. При второто вглеждане обаче и непрофесионалисти ще забележат високото качество на изработка, всеки детайл е изпипан и така направен, че да радва дълго собствениците. Пропорциите са ОК, силно изразена средна линия, фарове с остри черти. Трудно ще му намерите кусури. Новият Tiguan е по-нисък и по-широк съответно с по три сантиметра. В същото време е и с шест сантиметра по-дълъг, а междуосието се е увеличило с осем сантиметра. В резултат на всичко това свободното пространство се е уголемило значително, което се усеща интуитивно, но се доказва и от числата. На практика при всички отчитани параметри във вътрешността на Tiguan се забелязва увеличение. Обемът в купето видимо се е разраснал, дори едри мъже с ръст над 185 см се чувстват комфортно на втория ред, който може да се плъзга, разделен на две части, до 18 см. Багажникът с 615 л отбелязва прираст от 145 л, общо в него се побират 1655 л, в предходния модел бяха 1510 л.
Tiguan е сериозно пораснал – и като технологии, и като пространство в купето
По отношение на вътрешното оформление и кокпита, качеството и дизайна може да бъдат позиционирани някъде между Golf и Passat, обстановката е някак позната, навсякъде е видима прецизната изработка. Вероятно някой би отправил критиката, че тук не откриваме нищо революционно, но същият няма как да не се съгласи, че всичко изглежда подредено и се управлява със завидна лекота. Тестовият автомобил бе оборудван с 12,3-инчовия активен информационен дисплей (с доплащане), който дава възможност инструментите да се визуализират в различни графични стилове. Прегледни менюта, приятна функционалност, но накрая май всички превключват към класическия дизайн на инструментите при VW. Нашият тестови Tiguan е с познатия 2-литров TDI, 190 к.с. и 7-степенна DSG автоматична скоростна кутия. Ансамбълът работи в перфектна хармония както в натоварения градски трафик на Берлин, така и на магистралните участъци без ограничения, където колата се държи стабилно и сигурно дори и при 200 км/ч.
Веднъж захапал пътното платно, Tiguan се движи самоуверено и ненатрапчиво. TDI агрегатът разполага с достатъчно мощност, шумът му е едва доловим, вероятно изолацията е станала още по-добра. Адаптивните амортисьори на тестовия автомобил се грижат за допълнителния комфорт в купето. В спортен режим Tiguan се движи по-сухо, но в никакъв случай твърдо, а в режим офроуд новата 360-градусова камера улеснява водача при намирането на най-сигурното трасе между разнообразни препятствия. Управлението на волана е леко, контактът с пътя е добър. По отношение на българския пазар все още няма цени за новият Tiguan. Едва ли може да очакваме да е много по-евтин от предшественика. Да, във Волфсбург ги разбират нещата с високите цени, но не може да се отрече, че за тях предлагат висококачествено изработени автомобили!
Каросерия
Едва ли може да се изработи още по-добре. В Tiguan има много място, той е гъвкав, предлага огромен багажник и добри възможности за прикачване на товар.
Задвижване
Мощният 2-литров TDI със 190 к.с. гарантира добро представяне на пътя. В България някои шофьори имат все още резерви към DSG, на нашия тест кутията се държа перфектно.
Динамика
Tiguan е оптимално настроен. Шофира се с лекота и сигурност. При наличие на адаптивни амортисьори и 4Motion разполагате с много настройки.
Connected Car
С доплащане може да притежавате всичко: навигация, интернет, цяла армада от асистенти за сигурност, хедъп дисплей и цифрово табло. Всичко се управлява много леко.
Екология
Още повече обем и тегло при новия Tiguan. Разходът за такъв тип автомобил е в нормата благодарение на Start-Stop и рекуперация. Euro 6 с AdBlue.
Комфорт
Висока степен на комфорт при движение благодарение на хармоничното окачване. Добре изолиран двигател, незначителни шумове. Удобни седалки, леко управление.
Извод
Едва ли ще кажем нещо изненадващо, ако сега предречем на Tiguan отново успех. При него всичко е по-добро от предшественика. Предлага много място, практичен е, изработен е висококачествено, ще държи добра цена.