Новият VW T7 Transporter – повече от прикрит Ford Transit?

0108
2024

Чакането най-накрая свърши: VW представи новия Transporter Т7, роден в сътрудничеството с Ford – но с различна предна част, по-голям прикачен товар и големи екрани в интериора

Най-накрая VW публикува първите снимки на новия Transporter! Товарачът T7 е създаден в сътрудничество с Ford – и това си личи. Формата ни е позната от Transit Custom или Tourneo Custom (така Ford нарича пътническата версия) – но предната част идентифицира модела като истински VW дори без да гледаме емблемата. Предният капак, фаровете, решетката и бронята следват типичния за лекотоварните модели на марката стайлинг.

По-голям прикачен товар и по-щедро пространство

Но визията така и така не е най-важното при автомобилите от този клас. По-важното е товарният обем: новият Transporter е пораснал във всички измерения, благодарение на което осигурява повече пространство. Във версията с нормално междуосие вече се побират до 5,8 м³, а в тази с удължено междуосие и висок покрив – дори 9 м³. Благодарение на разстоянието между калниците от 1392 мм можете да качвате и европалети. Дължината на товарния отсек е 2602 мм, а при версията с дълго междуосие – 3002 мм. Максималният полезен товар е до 1,33 тона.

Това, което отличава Transporter от неговия събрат Ford, са преди всичко задните светлини.

От VW са увеличили и максималния прикачен товар – с 300 килограма. В зависимост от версията, Transporter може да тегли до 2,8 тона.

Размерите:

Дължина: 5055 мм (+146 мм), с дълго междуосие – 5450 мм

Ширина: 2032 мм (+128 мм)

Височина: 2000 мм (нормален покрив)

Междуосие: 3100 мм (+97 мм), с дълго междуосие – 3500 мм

VW вече приема предварителни поръчки

Както и преди, T7 отново се предлага с две междуосия и с две височини на каросерията като Kasten, Kombi, Caravelle и бордови. VW вече приема предварителни поръчки – а цените за Германия стартират от 43 768 евро (ок. 87.000 лева). Тепърва очакваме цените за България.

Задвижвания: богата гама, включително и електрически

Не се притеснявайте, бусът все още се предлага с дизелов мотор. VW има в гамата си TDI със 110, 150 или 170 к.с. Двете по-мощни версии могат да бъдат поръчани и със задвижване на четирите колела. Ако предпочитате да зареждате бензин, има Plug-in хибрид с 232 к.с. VW все още не споменава пробегa на ток, дори и при новите електрически версии.

В зависимост от междуосието и височината на покрива, новият VW Transporter осигурява товарно пространство от 5,8 до 9 куб.м – това е достатъчно за три европалета.

E-Transporter с три нива на мощност

Бусът скоро ще получи и електрическа версия, с батерия с капацитет 64 кВтч и в три нива на мощност: 136, 218 или 286 к.с. Изпълнение с по-ниска мощност и по-малка батерия ще бъде пуснато на по-късен етап. VW планира и вариант на ток със задвижване на четирите колела, но първоначално версията на ток ще бъде със задно задвижване.

Интериор: с два екрана, но без ключалка за запалване

VW вече разпространи тийзър на интериора, който вече можем да видим в пълния му блясък. Със своите големи екран кокпитът много повече напомня на този на лек автомобил, отколкото на лекотоварен.

Зад двата дисплея има отделения за съхранение на вещи, както и поставка за чаша.

Това, което веднага хваща окото, са двата нови, по-изправени дисплея, с които интериорът изглежда по-модерен. 12-инчовият зад волана играе ролята на арматурно табло, а инфоразвлекателната система използва 13-инчов. Все още обаче има аналогови бутони за бърз избор, например върху серийния мултифункционален волан.

Бутоните изпълняват две важни функции

Вече не се пали с ключ, а с бутон – с какъвто се контролира и ръчната спирачка. При моделите с автоматик скоростният лост също е преместен при волана.

Срещу доплащане могат да се поръчат 230-волтови контакти

За да може бусът да се използва и за захранване на инструменти, VW предлага като екстра 230-волтови контакти. При дизеловите версии контактът е разположен в седалката на водача. Версиите с електрическо и plug-in хибридно задвижване могат да получат още два в зоната на D-колоната като опция.

По-богато стандартно оборудване за новия Transporter

Transporter вече има по-богато серийно оборудване. То включва LED светлини отпред и отзад, два екрана в интериора, мултифункционален волан, сензор за дъжд, предупреждение за напускане на лентата, система за автоматично спиране и разпознаване на пътни знаци. Товарният бус има серийна разделителна преграда, а пътническият вариант – три отделни седалки на втория ред.

Серийно Caravelle е с девет места, третият ред седалки е подвижна пейка с три места.

Със своя уникален стил, включващ и тъмна лайстна между фаровете, като Caravelle остъкленият бус се откроява в своята топверсия Style. В нейното оборудване влизат затъмнени стъкла Privacy, естествена или изкуствена кожа, както и 3-зонов автоматичен климатик.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин