2024
Чакането най-накрая свърши: VW представи новия Transporter Т7, роден в сътрудничеството с Ford – но с различна предна част, по-голям прикачен товар и големи екрани в интериора
Най-накрая VW публикува първите снимки на новия Transporter! Товарачът T7 е създаден в сътрудничество с Ford – и това си личи. Формата ни е позната от Transit Custom или Tourneo Custom (така Ford нарича пътническата версия) – но предната част идентифицира модела като истински VW дори без да гледаме емблемата. Предният капак, фаровете, решетката и бронята следват типичния за лекотоварните модели на марката стайлинг.
По-голям прикачен товар и по-щедро пространство
Но визията така и така не е най-важното при автомобилите от този клас. По-важното е товарният обем: новият Transporter е пораснал във всички измерения, благодарение на което осигурява повече пространство. Във версията с нормално междуосие вече се побират до 5,8 м³, а в тази с удължено междуосие и висок покрив – дори 9 м³. Благодарение на разстоянието между калниците от 1392 мм можете да качвате и европалети. Дължината на товарния отсек е 2602 мм, а при версията с дълго междуосие – 3002 мм. Максималният полезен товар е до 1,33 тона.

От VW са увеличили и максималния прикачен товар – с 300 килограма. В зависимост от версията, Transporter може да тегли до 2,8 тона.
Размерите:
Дължина: 5055 мм (+146 мм), с дълго междуосие – 5450 мм
Ширина: 2032 мм (+128 мм)
Височина: 2000 мм (нормален покрив)
Междуосие: 3100 мм (+97 мм), с дълго междуосие – 3500 мм
VW вече приема предварителни поръчки
Както и преди, T7 отново се предлага с две междуосия и с две височини на каросерията като Kasten, Kombi, Caravelle и бордови. VW вече приема предварителни поръчки – а цените за Германия стартират от 43 768 евро (ок. 87.000 лева). Тепърва очакваме цените за България.
Задвижвания: богата гама, включително и електрически
Не се притеснявайте, бусът все още се предлага с дизелов мотор. VW има в гамата си TDI със 110, 150 или 170 к.с. Двете по-мощни версии могат да бъдат поръчани и със задвижване на четирите колела. Ако предпочитате да зареждате бензин, има Plug-in хибрид с 232 к.с. VW все още не споменава пробегa на ток, дори и при новите електрически версии.

E-Transporter с три нива на мощност
Бусът скоро ще получи и електрическа версия, с батерия с капацитет 64 кВтч и в три нива на мощност: 136, 218 или 286 к.с. Изпълнение с по-ниска мощност и по-малка батерия ще бъде пуснато на по-късен етап. VW планира и вариант на ток със задвижване на четирите колела, но първоначално версията на ток ще бъде със задно задвижване.
Интериор: с два екрана, но без ключалка за запалване
VW вече разпространи тийзър на интериора, който вече можем да видим в пълния му блясък. Със своите големи екран кокпитът много повече напомня на този на лек автомобил, отколкото на лекотоварен.

Това, което веднага хваща окото, са двата нови, по-изправени дисплея, с които интериорът изглежда по-модерен. 12-инчовият зад волана играе ролята на арматурно табло, а инфоразвлекателната система използва 13-инчов. Все още обаче има аналогови бутони за бърз избор, например върху серийния мултифункционален волан.
Бутоните изпълняват две важни функции
Вече не се пали с ключ, а с бутон – с какъвто се контролира и ръчната спирачка. При моделите с автоматик скоростният лост също е преместен при волана.
Срещу доплащане могат да се поръчат 230-волтови контакти
За да може бусът да се използва и за захранване на инструменти, VW предлага като екстра 230-волтови контакти. При дизеловите версии контактът е разположен в седалката на водача. Версиите с електрическо и plug-in хибридно задвижване могат да получат още два в зоната на D-колоната като опция.
По-богато стандартно оборудване за новия Transporter
Transporter вече има по-богато серийно оборудване. То включва LED светлини отпред и отзад, два екрана в интериора, мултифункционален волан, сензор за дъжд, предупреждение за напускане на лентата, система за автоматично спиране и разпознаване на пътни знаци. Товарният бус има серийна разделителна преграда, а пътническият вариант – три отделни седалки на втория ред.

Със своя уникален стил, включващ и тъмна лайстна между фаровете, като Caravelle остъкленият бус се откроява в своята топверсия Style. В нейното оборудване влизат затъмнени стъкла Privacy, естествена или изкуствена кожа, както и 3-зонов автоматичен климатик.