Новият VW Jetta се прави на купе

Jetta пораства по размери и се превръща в купе с четири врати – подобно на Arteon. АUTO BILD успя да покара новия модел и ви разкрива най-важното за него

1204
2018

В началото на 2018 VW представи в САЩ новата генерация на Jetta. Базата е същата като при Golf, Tiguan и Arteon – MQB-платформата, а това осигурява повече място в купето. От VW са поработили и върху дизайна – сега Jetta изглежда по-спортна и се доближава до купе. По отношение на размерите моделът „гони” Passat – с дължина 4,7 м (+4,3 см) и междуосие 2,69 м (+3,5 см). Новият дизайн прави предния надвес по-къс, а задния – по-дълъг. Освен това Jetta става по-висока и по-широка, което осигурява повече пространство за главата и коленете, както и за раменете. LED-светлините са част от серийното оборудване. Топверсията идва с дигитален кокпит. По желание клиентите могат да поръчат 8-степенен автоматик. Лошата новина: моделът не е предвиден за Европа. Още през пролетта на 2018 VW Jetta ще започне да бъде произвеждан в Мексико, а през лятото – и в САЩ. Китайците ще могат да купуват аналогичен вариант под името Sagitar.

При първия ни досег с колата веднага усещаме, че тук има повече твърда пластмаса и по-малко меки материали, отколкото сме свикнали за същия сегмент в Германия (вътрешните части на вратите, централната конзола и арматурното табло са почти изцяло пластмасови), но ДНК-то на VW се разпознава веднага. Превключвателите, инструментите, инфотейнмънт система, воланът и въобще цялата атмосфера в кокпита са същите като при моделите за Стария континент.

Пъргава, но не и емоционална

AUTO BILD изпробва Jetta с опционалния 8-степенен автоматик. Автомобилът не прави впечатление на емоционален, но се движи пъргаво в щатския трафик. Когато настъпите рязко газта, веднага ще почувствате лекото изместване на задвижваната предна ос. А при „изстискване“ на предавките с максимални обороти усещате нужда от по-добра шумоизолация. Щом оборотите паднат, Jetta се движи по-спокойно, но при нужда от допълнително ускорение газта „поема“ веднага. Добре настроената 8-степенна автоматична скоростна кутия Aisin ни кара да забравим за всякакви DSG-та още преди отбивката за първия Drive In. Типично за САЩ, максималната скорост е ограничена до 180 км/ч. Ако в Северна Каролина карате с толкова, ще забравите за притежанието на шофьорска книжка точно толкова бързо, колкото и за разхода по норма в размер на 6,9 л.

Във второто ниво SEL, с което ние се запознахме в Детройт, всички инструменти в кокпита са дигитални. С новия голям панорамен покрив интериорът изглежда повече от просторен. Осветлението на кокпита може да бъде в цели десет цвята. Големият централен дисплей (10,2 инча) се управлява интуитивно с тъчповърхности. Благодарение на системата App Connect могат да бъдат интегрирани Apple CarPlay, Android Auto и MirrorLink посредством смартфон. По желание на клиента (или серийно от SEL) интериора може да озвучава аудиосистема Beats by Dr. Dre. Предлаганото място е достатъчно, като дори пасажери с ръст 1,90 м се наслаждават на достатъчно място за главите и за краката. На борда има 4 Cupholder-а и 2 USB-извода, но пътниците отзад напразно ще търсят бутони за управление на климатика. При стартова цена в САЩ 18 545 долара това би било нахално, не смятате ли?

В зависимост от нивото, в списъка с асистиращи системи влизат Front Assist с функция за автоматично спиране в града, както и система за следене на мъртвата зона. Има и адаптивен темпомат, асистент за следене на лентата, камера за заден ход, асистент за излизане от паркоместа, мултиколизионна спирачка и асистент за дългите светлини.

Ако клиентът е по-стиснат, уредите на арматурно табло ще бъдат стандартни – иначе могат да бъдат заменени от 10,2-инчов дисплей, на който можете да правите конфигурации по личен вкус. Серийни са инфотейнмънт системата „Composition Colour“, Bluetooth, USB-вход, Volkswagen Car-Net и App Connect. Така ще има възможност за връзка на смартфон с приложения като Spotify през Mirror-Link, Android Auto или Apple CarPlay. Засега двигателят е един-единствен – 1,4-литров бензинов със 150 к.с. и 250 Нм, а трансмисиите са две – 6-степенна ръчна и 8-степенен автоматик (опция). Едва през 2019 ще бъде пусната „наточената“ версия GLI с мощност около 230 „коня“ – тази модификация трябва да се хареса на по-младите потенциални купувачи. Базовата цена на новата Jetta в САЩ ще бъде 18 545 долара.

Технически данни

VW Jetta 1.4 TSI USA • Двигател: 4-цил. с турбо • Работен обем: 1395 куб.cм • Макс. мощност: 108 кВт (147 к.с.) • Макс. въртящ момент: 250 Нм от 1500 об/мин • Макс. скорост: 180 км/ч • Тегло: 1350 кг • Обем на багажника: 400 л • Цена за САЩ: от 18 545 долара

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин