2023
ПИКАПИТЕ са работните коне за тежка работа, но този Amarok определено не е целял да бъде груб. Той предлага типичния за класа комфорт на возене (поне във версията с по-малък полезен товар) и добри спирачки. И не забравяйте: перманентно двойно задвижване, което иначе се предлагаше само при Mitsubishi L200, Mercedes X-клас и Land Rover Defender Pick-up. Сега стартира второто поколение на модела.
Не трябва да се притеснявате от техниката, която е изцяло от Ford Ranger – дълбочината на газене е нараснала дори с 300, на 800 милиметра. На външен вид моделът е различен и изглежда като типичен VW. От Ford са елементи като покрива, прозорците и дръжките на вратите, всичко останало е ново. Предницата с новата решетка с X-образна форма и хоризонтални елементи подчертава принадлежността към VW, LED светлините са серийни, опционално се предлага матрична техника. Вътрешното пространство е типично в стила на Ford с много кожа, удобни седалки и два големи монитора – (10-инчов дигитален кокпит и 12-инчов на инфотейнмънт системата). Apple CarPlay и Android Auto са винаги на борда.

В Германия ще се предлага само двойната кабина („Doka“). На товарната повърхност можете да натоварите до 1,16 тона, на покрива още 350 килограма, може да теглите и 3,5 тона. В Германия ще се предлагат три дизелови моторизации на Ford – 4-цилиндров турбо с работен обем от 2 литра (170 к.с.), битурбо (204 к.с.) и 3-литров битурбо V6 с 241 к.с. и до 600 Нм максимален въртящ момент.
Извод
Солидната техника на Ford среща висококачествената визия на VW – добавяме и увеличения полезен товар и прикачения товар до 3,5 тона. Впечатляващо е – дали Amarok ще спази обещанията си? Ще видим при теста.

TEХНИЧЕСКИ ДАННИ
Двигател V6, битурбо Работен обем 2967 см3 Мощност 177 кВт (241 к.с.) Макс. въртящ момент 600 Нм Задвижване перманентно двойно/10-степ. автоматик Д/Ш/В 5350/1910/1888 мм Междуосие
3270 мм дълбочина на газене 800 мм Тегло (празен) 2340 кг Разход н.д. Емисии н.д. Цена:
от 86 020 лв.