2020
ДАТАТА 26 СЕПТЕМВРИ 2014 година бе отбелязана в червено в календара на Volkswagen Лекотоварни автомобили. Защо? На тази дата V-клас за пръв път победи VW Bulli в сравнителен тест на AUTO BILD. Днес, 4 години по-късно, Mercedes и VW подложиха своите „просторни лимузини“ на фундаментален фейслифт. Запазва ли V-клас преднината си благодарение на новата техника?
ВЪВ ВСЕКИДНЕВИЕТО | Височина на седене 780 мм
Поглед към V-клас – и веднага ви става ясно защо новият V е по-добрият Bulli. Докато наскоро обновеният T6.1 на VW прилича на лекотоварен автомобил в интериора с твърдите си пластмаси, Mercedes е като лек автомобил. И то от най-фините. Меки материали, мултимедийната система от С-клас, позиция на седене като в лек автомобил: в Mercedes ще се чувствате уютно. И дори ще се наслаждавате на повече място в сравнение с ръбестия VW. Както на първия ред, така и на втория и третия. Великолепното предлагане на място е запазено: или 6 седалки, или 2 плюс 4630 литра багаж. И то върху площта на S-клас. Нови са и кожените седалки в цвят Tartufo и заимстваните от Е-клас дюзи на вентилацията в стила на авиационна турбина.
ПРИ ШОФИРАНЕ | Собствено тегло 2422 кг
Дългите пътувания винаги са били силата на V-клас. И това е подобрено при фейслифта. Новият двигател е 300 d, който развива 239 к.с. – и впечатлява с мощната си тяга от 500 Нм при спокойните 1600 оборота. С тях V-клас ускорява за 9,1 секунди до 100 км/ч и развива максимална скорост от близо 220 км/ч. Но въпреки че тази скорост е възможна, тя не подхожда на характера на V-клас. Той вози удивително нежно и спокойно, конструкторите са успели да елиминират дори тракащия звук на дизеловия двигател. Така че по-добре да се носите по магистралата със 150 км/ч, тогава и разходът на гориво е приемлив.
РАЗХОДИТЕ | Разход на гориво 9,8 л
С тестовия си разход на гориво от около 10 литра на 100 километра V 300 d не е лаком – въпреки спортните динамични характеристики. А ако „галите“ педала на газта, можете спокойно да свалите разхода на гориво под 8 л/100 км. И това ще ви е от полза. Наистина, цените на V стартират от 96 462 лв., но за тази сума няма да получите много. Нашият тестов автомобил с ниво на оборудване Avantgarde струва от 118 054 лв., а с няколко допълнителни екстри цената с лекота прехвърля 140 000 лв. За повечето клиенти това не е проблем. През последната година от Mercedes са продали близо 63 000 екземпляра, което означава повишение от 6,8 процента. Дали се дължи и на червената отметка в календара?
ИЗВОД
Да, Bulli е оригиналът – а V-клас е по-доброто Bulli. С големия дизелов двигател и фината си атмосфера той се управлява като лек автомобил. Единствено цените са много високи – също като при Bulli.