Новият Triumph Speed Triple – хулиганът с перфектен бaланс

0702
2018

Британската марка мотоциклети Triumph представи новата генерация модели от семейството Speed Triple – вълнуващите S и RS. На сцената по време на официалното събитие във фабриката във Великобритания излязоха доста звезди от мотоциклетните спортове, включително четирикратният световен шампион в Супербайк Карл Фогърти, който влезе на гърба на новия Speed Triple RS.

Агресивен, пъргав и целеустремен – с легендарния Speed Triple от Triumph създават пърформанс нейкид категорията мотори през 1994 година. В годините от тогава до днес те увеличават постоянно популярността си по света като „заводски стрийтфайтъри“. Последната генерация от семейството модерни икони на Triumph продължава традицията и надгражда над основните качества на Speed Triple моделите: перфектен баланс, мощност и добро управление, като създава най-технологичния и мощен Speed Triple в двете версии S и RS.

Новата генерация Speed Triple S и RS идва с ново и по-мощно биещо сърце. Разработката включва 105 нови части за двигателя и се изразява в 150 кс и 117 Нм въртящ момент. Така, в сравнение с предшественика, мощността е увеличена със 7% (10 кс), а въртящият момент с 4%, в целия диапазон на оборотите. Теглото на трицилиндровия 1050 куб.см. двигател е намалено и това също допринася за подобреното управление. Диетата включва по-лек колянов вал, цилиндров блок, по-малък стартер, по-лек алтернатор и акумулатор. Новият картер снижава нивото на маслото и заедно с интегрираните маслени линии, които заменят външните, също намаляват теглото.

Новият профил на буталата и новият дизайн на цилиндровата глава с оптимизирани изпускателни портове подобряват потока на газовете и заедно с повишената степен на сгъстяване, осигуряват мощността от 150 кс. Максималните обороти са увеличени с 1000 обр./мин, което води до по-добра отзивчивост на двигателя и още по-спортен звук през новата изпускателна система, която при RS версията е по-лека и с още по-високи децибели на марката Arrow.

Олекотеният Speed Triple осигурява по-добро представяне в завой и при ускорение. Поведението при спиране е подобрено от нови 4-бутални предни моноблок спирачни апара-ти. Сцеплението е поверено на Pirelli и гумите им Diablo Supercorsa. Speed Triple S и RS предлагат напълно регулируемо окачване, което може да бъде настройвано както за шосейно, така и за пистово каране. Окачването при RS версията е дело на Öhlins, а S моделът разчита на марката Showa.

И двете версии на модела са оборудвани с 5-инчов TFT инструментален панел с възможност за настройка на ъгъла за оптимална видимост на данните. Има възможност за избор на пет режима на поведение на двигателя чрез промяна на картите в електронното управление, системата за стабилност и ABS, като и двете могат напълно да бъдат изключвани. Добавен е и USB порт, който може да служи и за зареждане на телефон или друга техника. За Speed Triple RS са оптимизирани ABS и системата за стабилност при завой и контрол на въртящия момент. Постоянно се измерва ъгълът на наклон на мотоциклета, ускорение и др. от IMU модул, който е разработен в партньорство с Continental, и на база тези данни се прилагат системите за сигурност. Друга новост е безключовото отключване и палене. Цените за последното поколение Speed Triple S и RS ще бъдат обявени на 26 февруари.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин