AUTO BILD България / Новият Touareg: повече от внушителен

Новият Touareg: повече от внушителен

AUTO BILD получи възможността да тества прототипа на Touareg непосредствено преди премиерата в Пекин, която беше преди по-малко от час


23
мар.
2018

НАВРЕМЕТО VW ИСКАШЕ ДА СЕ ВКЛЮЧИ В германското премиум трио Audi, BMW и Mercedes и да го превърне в квартет. Но луксозната лимузина Phaeton се провали. Така че за онези, които искат нещо повече, остава само Touareg. Той бе произвеждан в продълже- ние на 8 години, а сега VW представя новия модел. Той е удължен с 8 сантиметра до 4,88 метра, напредъкът е много сериозен. AUTO BILD имаше възможност да тества един прототип и да се запознае с благородния интериор на новия Fullsize SUV. И вече знае: занапред Touareg ще бъде емблемата на Volkswagen. 15-инчовият дисплей в средата на арматурното табло е внушителен и представителен (опция, серийно 9,2 инча). В комбинация с анимираните уреди (опция, серийно аналогови) по отношение на управлението новият Touareg предлага това, което всички биха искали. С леки движения на пръстите се плъзгате сигурно във вертикална или хоризонтална посока през подредените като панели менюта.

Окачването разполага с толкова богати възможности, които вероятно дори ще са прекалено много за повечето клиенти. Освен стандартно окачване по желание се предлага
и – препоръчителното – въздушно окачване, както и стабилизация срещу наклоняване, и 4 завиващи колела. В комбинация те осигуряват значително по-добра управля-
емост на тежащия 2 тона Touareg, той не се наклонява много дори и при бързо шофиране по завои. При това кормилното управление е приятно прецизно, но не и прекалено остро, а колосът просто поглъща неравностите по настилката. Максималният прикачен товар е 3,5 тона. По отношение на задвижванията VW Touareg също потвърждава при-
надлежността си към високия клас– четирицилиндрови двигатели не са предвидени. Познатият 3-литров V6 дизелов двигател е с мощност 286 к.с. и въртящ момент 600 Нм. Той задвижва високопроходимия автомобил напълно уверено, но не и спортно. Който може да се задоволи с по-малко, може да избере базовия вариант на V6 TDI с 241 к.с. На
техен фон 4-литровият V8 дизелов агрегат с 435 к.с. и 900 Нм изглежда най-подходящ. Той задвижва великолепно Bentley Bentayga и Audi SQ7, като при това разходът му на гориво е умерен. Бензиновите двигатели като 3-литровия V6 с 340 к.с. едва ли ще бъдат популярни в Европа, не са планирани както спортна R версия, която да се конкурира с BMW X5 M или Mercedes-AMG GLE, така и вариант с дълго междуосие.

VW по-скоро ще се опита да превърне хомологирания по новата норма WLTP V6 Touareg в най-икономичния луксозен SUV. В това отношение Touareg вече е достигнал луксозните си конкуренти от Щутгарт, Мюнхен и Некарзулм. Но основният му пазар вече отдавна не е в Германия или САЩ, а в Китай. И само за китайския пазар е планиран
и Plug-in хибрид. През 2017 година бяха продадени 44 000 VW Touareg с V6 TDI двигател. Предишните години продажбите достигаха до 65 000 екземпляра. Според анализаторите от IHS Markit през първата пълна година на производство 2019 може да се очакват 69 000 продажби на Touareg.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >