2016
МОЖЕ ВСИЧКО, има всичко, не прави никакви грешки. Новият Tiguan получи много похвали още преди да се появи на пазара. А в класа на компактните SUV-ове той е сигурен като банка. Особено като 2.0 TDI с безупречното двойно задвижване новият модел прави впечатление на всестранен талант. Накратко: който си го купи, няма да сгреши. Обаче: ще купи ли най-доброто за парите си? При дебюта на първия Tiguan в края на 2007 година веднага бихме казали „Да“. Но междувременно в този сегмент старателно и много ефективно се намесиха и други производители. Например BMW: актуалният X1 е SUV с изключителни всестранни таланти. Нали си спомняте: съкращението означава Sport Utility Vehicle – тоест колкото спортен, толкова и практичен автомобил. BMW комбинира активно окачване с компоненти на xDrive, както и с жизнено задвижване и чудесната 8-степенна автоматична трансмисия – какво може да не му е наред на този SUV? Но има и един друг модел, който е сериозен конкурент на VW – по същата рецепта е направен и GLA на Mercedes. Мускулестият SUV се откроява в този иначе обикновено ръбест клас, като в същото време комбинира добродетелите на Softroader. И тук осигуряващото добро сцепление двойно задвижване е комбинирано с мощен дизелов двигател, леко повдигнатата каросерия осигурява приятно усещане и видимост и по-голям клиренс. И така: наистина ли VW предлага най-убедителната SUV комбинация?
VW TIGUAN
С новия 2.0 TDI от VW са създали „чистник“ с впръскване на AdBlue (12 литра, достатъчни за 6700 км). В същото време Tiguan показва какво могат да направят 340 нютонметра с един SUV с тегло 1,7 тона. Тоест да осигурят толкова ненатрапчиво, но и уверено ускорение, без обаче автомобилът да харчи много гориво – задоволява се с до 6,5 литра. И в същото време двулитровият двигател работи приятно тихо. Никога не се чува грубо дизелово чукане, почти не се усещат и вибрации. За съжаление тази нежност липсва при потегляне, толкова грубо „захапва“ първият съединител на DSG на светофара. При низходящо превключване след „заповед“ за кикдаун скоростната кутия с два съединителя се бави повече в сравнение с много по-будната 8-степенна автоматична трансмисия на BMW X1.
Но след като потегли, Tiguan компенсира този недостатък. И то благодарение на доброто си окачване. От една страна, е пъргав, от друга страна – може да вози нежно и по лоши пътни настилки. В режим Comfort на амортисьорите окачването реагира много фино. Но при напречни фуги или груби вълни по настилката липсват резерви в сравнение с BMW – в тези случаи VW би следвало да реагира по-нежно. Като цяло: ако пътищата са горе-долу добри, и Tiguan вози добре.
А това подхожда и на останалото. Първокласни седалки, добра ергономия, най-добро предлагане на място (дори и отзад) – пътниците на Tiguan ще се чувстват уютно. Този SUV е подходящ и за дълги пътувания. Но трябва да споменем и за управлението: от някои гледни точки новите виртуални уреди не се разчитат бързо, големият тъчскрийн изисква спокойна ръка – което не е лесно при лоши пътни настилки. Но който иска да натовари много багаж, се нуждае от силни ръце: наистина, облегалката на задната седалка сама пада в леко наклонената си позиция, но след това се изправя много трудно. А това не подхожда на модерното излъчване на Tiguan. Иначе той може да се похвали с много асистиращи функции (например Trailer Assist, който автоматично насочва ремаркето) и мултимедиен спектакъл (като функцията App-Connect, която изобразява съдържанието на смартфона върху дисплея на автомобила.
- С мощност 150 к.с. и двойно задвижване в първия си тест. Цената на тестовия автомобил бе над 100 000 лева!
- Програми за шофиране: водачът ги избира с този въртящ се превключвател
- Ярки цветове в интериора – въпрос на вкус. Но ергономията и позицията на седене са безупречни
- Спринт: благодарение на двойното задвижване 4Motion и TDI VW е много пъргав
- Ръбест и огромен: Tiguan е много внушителен – и най-големият в този тест
Продължете на следващата страница …