Новият Taycan Turbo S ускорява за 2,4 сек от 0 до 100 и рекуперира с 400 кВт

0902
2024

Porsche подложи Taycan на значителни подобрения. Новите версии са с по-висока мощност, по-голям пробег, ускоряват за по-кратко време и зареждат по-бързо с изключителна стабилност на тези процеси.

Porsche Style се погрижи да изостри чертите на дизайна и да разграничи стилово Turbo моделите. Всички версии на Taycan разполагат с още по-обширен списък със стандартно оборудване и с интегрирана система Porsche Driver Experience от най-ново поколение, с подобрен дисплей и управление.

И трите варианта на каросерията ще включват многобройните модификации още от деня на представяне на пазара –  спортният седан Taycan, универсалният Taycan Cross Turismo, който се  предлага с офроуд пакет, и спортният, но практичен Taycan Sport Turismo. За всеки от тях се предлагат четири варианта на задвижване, с версии със задно предаване и задвижване на всички колела. Новите моделни варианти ще бъдат налични в центровете на Porsche от пролетта на 2024 г.

В процеса на утвърждаване на моделите за серийното производство развойните инженери и тестовите пилоти са изминали повече от 3,6 милиона километра по света със специални автомобили, покрити с камуфлажни облицовки. Целта е да бъде проверен, анализиран и утвърден всеки аспект на промененото задвижване на първия изцяло електрически спортен автомобил от Porsche. Досега производителят на спортни автомобили е произвел почти 150 000 автомобила Taycan.

„Поставихме началото на новата ера на електрическата мобилност с Taycan в края на 2019 г. Той веднага доказа ролята си на променящ правилата на играта и е новатор в сегмента на електрическите автомобили“, отбелязва ръководителят на моделната линия Кевин Гиек. „Сега продължаваме тази успешна история с цялостно обновения Taycan. Моделната линия достигна нови висоти по отношение на динамичните качества, с изключително пътно поведение и удоволствие от шофирането. Същевременно с това успяхме значително да подобрим ефективността, пробега, удобството при ползване в ежедневието, и комфорта.“

Още по-добри динамични показатели

Всички модели от актуализираната гама ускоряват много по-бързо от своите предшественици. Ето два примера позиционирани в двата края на моделната гама: спортните седани, Taycan и Taycan Turbo S достигат 100 км/ч от място, съответно, само за 4,8 секунди (Taycan: Разход на електрическа енергия* комбиниран (WLTP) 20,0 – 16,7 кВтч/100 км, CO₂ емисии* комбинирани (WLTP) 0 г/км, електрически пробег* комбиниран (WLTP) 503 – 678 км, електрически пробег* в града (WLTP) 569 – 821 км) и 2,4 секунди (Taycan Turbo S: Разход на електрическа енергия* комбиниран (WLTP) 20,5 – 17,9 кВтч/100 км, CO₂ емисии* комбинирани (WLTP) 0 г/км, електрически пробег* комбиниран (WLTP) 558 – 630 км, електрически пробег* в града (WLTP) 612 – 691 км). Това ги прави съответно с 0,6 и 0,4 секунди по-бързи от своите предшественици.

С новата функция push-to-pass в пакета Sport Chrono с помощта на бутон може да се активира временно увеличаване с до 70 кВт на мощността в продължение на 10 секунди, в зависимост от модела. Подобрените параметри по отношение на ускорението са резултат и от по-високата изходна мощност на системата. Базовият Taycan например разполага с 60 кВт по-висока мощност от преди. В Taycan Turbo S увеличението достига 140 кВт с активиран Launch Control. По този начин системната мощност на най-върховия модел нараства до 700 кВт/952 к.с..

Над 35% по-голям пробег в сравнение с предшественика

В зависимост от варианта на каросерията и задвижването, пробегът по WLTP се е увеличил до 678 км, което означава 175 км или 35% повече. Обновеният Taycan не само изисква по-малко спирания за зареждане от своя предшественик при дълги пътувания, но може да бъде зареждан по-бързо: на 800-волтови постояннотокови (DC) зарядни станции, например, той може да се зарежда с мощност от до 320 кВт. Това означава мощност с 50 кВт по-голяма от преди. Значително подобрен е процесът за бързо зареждане с новия акумулаторен пакет performance battery. Това означава, че мощността на зареждане от над 300 кВт може да се поддържа до 5 минути, а много висока мощност на зареждане може да се постигне по-бързо, дори при ниски температури.

В зависимост от стила на шофиране на водача, както и от останалите променливи, това може да намали наполовина времето, необходимо за покачване на нивото на заряд на батерията от 10 до 80 % в сравнение с досегашния модел. В първото поколение Taycan времето за зареждане от 10 до 80 % състояние на заряда (SOC) при 15 градуса по Целзий е 37 минути. При същите условия на обновения Taycan са му необходими само 18 минути въпреки по-големия капацитет на батерията. Performance Battery Plus вече има брутен капацитет от 105 кВтч, увеличен от досегашните 93 кВтч.

Нова активна ходова част

Всички обновени модели Taycan се предлагат стандартно с адаптивно въздушно окачване. Новата ходова част Porsche Active Ride може да бъде поръчана като елемент от допълнителното оборудване за версиите със задвижване на четирите колела. Тази система предлага безпрецедентен спектър на променливи характеристики, простиращи се от изключителен комфорт при пътуване, до невероятна динамика на шофиране.

Окачването има грижа за нивелирането на каросерията на Taycan през цялото време, дори при динамично спиране, завиване и ускоряване. При плавно движение системата абсорбира неравностите почти напълно. При ситуации на динамично шофиране окачването Porsche Active Ride осигурява почти перфектна връзка с пътя благодарение на балансираното разпределение на натоварването на колелата. Ако е активиран подходящият режим, окачването може да компенсира стремежа на каросерията към надлъжно и напречно накланяне, за да намали ускорението, на което са подложени пътниците.

Обширни мерки за подобряване на ефективността

Едновременното подобряване на динамичните качества и ефективността се дължи на редица фактори: авангардно задвижване с нов електрически мотор на задния мост с до 80 кВт по-висока мощност от тази на неговия предшественик за всички модели, модифициран импулсен инвертор с оптимизиран софтуер, акумулаторни батерии с по-голяма изходна мощност, променен топлинен мениджмънт, термопомпа от следващо поколение и модифицирана технология за рекуперация.

Максималната мощност за рекуперация при спиране от високи скорости се е увеличила с повече от 30%, от 290 до 400 кВт. Всички варианти вече се предлагат стандартно с аеродинамично оптимизирани колела и гуми с намалено съпротивление при търкаляне. За целта са специално разработени нови 21-инчови джанти и гуми.

Значително подобрено оборудване с по-ниско тегло

Въпреки че моделите тежат с до 15 килограма по-малко, стандартното оборудване е още по-богато от преди. Амбиентното осветление, системата за паркиране ParkAssist с камера за заден ход, електрически прибиращите се огледала на вратите с осветяване на външната част, отопляемите предни седалки, системата Porsche Intelligent Range Manager (PIRM), термопомпата с нова охладителна система, подложката за смартфон за безжично зареждане, електрическите портове за зареждане от страните на водача и пътника до него, превключвателят за режим на шофиране и кормилното управление Power Steering Plus вече са стандартно оборудване.

Базовите модели на Taycan вече са стандартно оборудвани с адаптивно въздушно окачване и алуминиеви протектори на праговете. В допълнение към разширеното оборудване, подобрената продуктова спецификация включва батерия с увеличен капацитет, но с намалено тегло.

Още по-атрактивен дизайн

С нова стилистика на предната и задната част, с нови предни и задни светлини, експертите от Porsche Style допълнително шлифоваха изчистения дизайн на Taycan. Новите арки на предните елементи над колелата и по-плоските предни светлини придават още по-силен акцент върху широчината на Taycan.

Новите светлини разполагат с HD матрична технология с висока разделителна способност с детайлна оптика и сега показват характерната за марката графика с четири елемента през нощта. Логото на Porsche в лентата на задните светлини има триизмерен дизайн със стъклен ефект. За първи път се предлага осветена версия, включваща анимации за посрещане и изпращане.

Сред другите забележителни детайли е акцентният цвят Turbonite, който прави моделите Turbo и Turbo S още по-ярко открояващи се от останалите версии, както по отношение на външния дизайн, така и в оформлението на интериора.

Актуализирана концепция за управление и дисплей

Инструменталното табло, централният дисплей и опционалният дисплей за пътника до водача разполагат с оптимизиран потребителски интерфейс с допълнителни функции. Превключвателят за режими, разположен на волана вече е стандартен. При моделите Taycan, оборудвани с пакет Sport Chrono и Performance Battery Plus има и специален бутон push-to-pass на превключвателя за режими.

С помощта на новия контролен лост отляво зад волана, управлението на системите за подпомагане на водача е станало още по-интуитивно. Новата функция In-Car Video позволява стрийминг на видео на централния дисплей и на дисплея на пътника до водача.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин