Новият Swift: модернизиран там, където трябва – и отново с опция 4х4 (ТЕСТ)

2205
2024

Първите бройки от новата генерация на хитовия „японец“ ще стъпят на българска земя в началото на юни

Оборотомер и скоростомер с истински стрелки, а не дигитални, същите големи пластмасови бутони като при модел отпреди 10 години… тези японци да не би да се шегуват с нас? Не, Suzuki просто не се поддава на извратените тенденции към свръхдигитилизация, които „подхлъзват“ почти целия автомобилен бранш, а се концентрират върху ергономията на кокпита. И всъщност бестселърът Swift е достатъчно модернизиран в новото си издание – както издава ориентираният към водача 9-инчов тъчскрийн на инфотейнмънт системата. В горния му ляв ъгъл тихо се спотайва малка камера, която следи лицето и клепачите на водача, за да задейства съответната аларма, ако отчете разсейване или заспиване. Тази система е само една многото в големия пакет електронни асистенти за сигурност, с които Swift е оборудван – внимание – серийно!

L-образните дневни светлини са основният акцент в предницата. Малкият „японец“ излъчва всичко друго, но не и агресия – а дизайнът отлично отразява характера му

Малкият „японец“ дори в базовото си ниво предлага система за автоматично спиране с разпознаване на пешеходци, велосипедисти и мотоциклетисти, разпознаване на пътни знаци, адаптивен темпомат с контрол на скоростта спрямо пътните знаци, автоматични дълги светлини, система за поддържане на лентата, система за наблюдение на мъртвата зона и др. Никоя друга марка в сегмент В не осигурява толкова широкообхватен пакет без доплащане – аплодисменти, Suzuki! При това стартовата цена – 36 990 лв., е същата като тази на предшественика.

Хибрид вече с 3 цилиндъра

ОК – Swift е останал без един цилиндър и сега разчита само на три. Изолацията обаче е подобрена и благодарение на това в интериора ще бъдете добре защитени и от шума, и от вибрациите на монтирания върху хидравлични тампони задвижващ агрегат. Той е комбиниран с малка батерия, разположена под седалката на водача, и с интегриран стартер-генератор (ISG). Те са комбинирани в хибридната система на 12V, като ISG подпомага ДВГ при ускорение и генерира електричество при регенеративното спиране. Естествено, заради липсата на турбо не очаквайте върхова динамика. Но все пак с оглед на ниското тегло – едва 919 кг в базовата версия, моделът е достатъчно пъргав особено за града. По официални данни разходът е само 4,4 л – а при нашето кратко пробно шофиране в околностите на Атина ние дори успяхме да паднем и под него.

Всичко е на мястото си: Swift предлага подреден интериор, в който се ориентирате прекрасно още от първия километър
Както сме свикнали при други модели на марката, при рекуперация на таблото се появява изображение на батерия; инфотейнмънт системата поддържа Android Auto

Възможност за 4х4

Уникално конкурентно предимство на Swift е възможността за поръчка на двойно задвижване – срещу доплащане от 3000 лева. За автоматик (CVT) ще трябва да подготвите минимум 42 990 лева – защото той винаги върви в комбинация с по-високото ниво на оборудване GL+. Работата с ръчната трансмисия на тестовия автомобил доставяше удоволствие, а по отношение на окачването инженерите са постигнали необходимия баланс между комфорт и стабилност. Кормилното управление не правеше впечатление на прекалено „остро“ – неговата настройка е подчертано ориентирана към градското шофиране. Седалките обаче осигуряват достатъчно добра странична опора, ако искате да атакувате с по-висока скорост завоите по някой планински път. Ако отпред удобно са се настанили водач и пътник с ръст около 1,85 м, мястото отзад, както за коленете, така и за главите, ще бъде достатъчно за двама възрастни от същия калибър – дори за по-дълги преходи. Багажникът предлага обем от 265 до 980 л – но въпреки по-ниския ръб не е много удобен за товарене.

Марка и моделSuzuki Swift Hybrid 12V-ISG
Двигател3-цил., отпред напречно
Работен обем1197 cм³
Макс. мощност82 к.с. при 5700 об/мин
Макс. въртящ момент112 Нм при 4500 об/мин
Задвижванепредно, 5-степ. трансмисия
Д/Ш/В3860/1735/1495 мм
Тегло919 кг
Обем на багажника265–980 л
0–100 км/ч12,5 сек
Макс. скорост165 км/ч
Разход на гориво4,4 л А95 Н/100 км
CO2-емисии98 г/км
Ценаот 36 990 лв.

Именно на дълъг път ще оцените предимствата на големия дисплей на инфотейнмънт системата, който дава възможност да използвате както навигацията (серийна) на самия автомобил, така и да изкарате съдържанието от екрана на мобилния телефон благодарение на Apple CarPlay или Android Auto. Най-долу на централната конзола са разположени три USB-входа (Тype-A и Type-C).

9-инчов тъчскрийн на инфотейнмънт системата е разположен под лек ъгъл към водача
Жълтият маркер в горния ляв ъгъл на дисплея и звуковата аларма сигнализират за сработването на системата за предупреждение при напречен трафик зад автомобила

Извод

Suzuki заслужава аплодисменти за големия брой асистиращи системи, които Swift получава серийно. На пръв поглед интериорът може и да не ви изглежда очарователен, но много по-важното в случая е, че той предлага прекрасна ергономия, достатъчно пространство и не крие загадки. А в много нови модели напоследък именно това ни липсва…

Батерията с капацитет 3 Ач е разположена под седалката на водача

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин