Новият SUV на Cadillac: изненадващо твърд!


19
сеп.
2018

С XT4 Cadillac пуска първия компактен SUV в своята история. В Европа малкият модел ще се появи в края на 2019 г. Тествахме го

Тесни и вертикални фарове с дневни светлини, внушителна радиаторна решетка. Новият Cadillac XT4 прилича доста на по-големия си брат ХТ5. Но все пак компактният модел не е умалено копие. Качването през големите врати става лесно. Дългият 4,60 метра Cadillac предлага достатъчно място – поне за пътници с ръст до 1,85 метра. Меки тапицерии, микс от алуминий и карбон, както и кожа по арматурното табло – всичко изглежда добре и се усеща добре. разположеният точно в средата 8-инчов монитор се управлява лесно и удобно и е точно в зрителното поле на водача.

Натискаме бутона за стартиране и 2,0-литровият турбобензинов двигател започва да работи тихо. Той разполага с 237 к.с. и 350 Нм максимален въртящ момент, които са на разположение още от 1500 оборота. SUV-ът ускорява от място до 100 км/ч за 7,9 секунди, а максималната скорост на модела на Cadillac е 210 км/ч. Естествено не успяхме да проверим, дали наистина са толкова по американските магистрали. При реене до 100 км/ч 4-цилиндровият двигател работи сдържано, като единствено при превключване на по-ниска предавка или при кикдаун турбомоторът звучи напрегнато и не показва и следа от типичното американско спокойствие. Затова пък благодарение на системата за изключване на цилиндрите агрегатът ще харчи до 12 процента по-малко. По данни на производителя разходът е 8,7 л/100 км.

Двигателят е комбиниран от Cadillac с 9-степенна автоматична трансмисия, която превключва бързо и прецизно предавките. Серийното задвижване е предно, а двойното се доплаща. Изненадващо е, колко стегнато са настроили американците окачването. То се справя добре с неравностите на пътя и държи модела стабилен в завоите, като демонстрира приличен остатъчен комфорт. При това въпреки 20-цоловите джанти – необичайно за ориентиран към комфорта Cadillac. Опционално за XT4 се предлага спортна версия с активни амортисьори. Малкият багажник обаче е разочароващ. С максимална вместимост от 1385 литра XT4 предлага по-малко място от BMW X1 (1550 литра) или VW Tiguan (1655 литра). Уредите на „американеца“ са аналогови.

В Щатите клиентите могат да избират между три варианта на оборудване: Premium, Sport и Premium Luxury, а в Европа – само между последните два. В тези случаи оборудването включва автоматична климатична инсталация, перфорирани седалки с кожена тапицерия, автоматични скорости, навигация и аудиосистема Bose. За американския пазар се предлагат още вентилирани и погрявани седалки, Head-up дисплей, безжично зареждане на смартфони и подгреваем волан. Сред асистентите са помощ за паркиране, асистент за запазване на пътната лента и система за аварийно спиране с оптични сигнали в кокпита и вибриране на седалката на водача.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >