2024
SUBARU обяви, че новият CROSSTREK (европейска спецификация) е постигнал най-високата обща оценка от пет звезди в Европейската програма за оценка на нови автомобили (Euro NCAP) за 2024 г. CROSSTREK записа високи резултати и в четирите области за оценка (възрастни пътници, деца пътници, уязвими участници в движението, подпомагане за безопасност).
По отношение на защитата на децата пътници, CROSSTREK получи максималната оценка в краш тестовете (за челен и страничен удар) базирани на деца на 6 и 10 години , както и в проверката на монтажа на детското столче за кола CRS.
Гарантирана е отлична защита на всички критични зони на тялото при теста за изместен челен удар и при най-строгите тестове за страничен удар в стълб, получавайки най-високата оценка. Автомобилът е оборудван със система, която автоматично деактивира въздушната възглавница на пътника отпред, когато на тази седалка се използва система за обезопасяване на деца, обърната назад.
CROSSTREK е оборудван и със система за индиректно „напомняне за присъствието на деца“ (Rear Seat Reminder), която предупреждава, когато разпознава, че дете или бебе може да е оставено в колата.
По отношение на оценката на уязвимите участници в движението, SUBARU CROSSTREK получи максимална оценка за защитата на велосипедистите и мотоциклетистите.
Системата за автономно аварийно спиране AEB (Autonomous Emergency Braking) на новия модел е в състояние да реагира както на уязвимите участници в движението, така и на други превозни средства. Ефективност на системата при разпознаването и реагирането на велосипедисти е добра (във всички случаи на приближаване на велосипедист, който пресича, на пресичане иззад паркирани превозни средства, на велосипедист отстрани на пътя, както и при завиване на пътя на насрещен велосипедист).
Ефективност на системата AEB е добра и при разпознаването и реагирането на мотоциклетисти (както при смяна на лентата в обратна посока, така и при изпреварване). Защитата на главата при удар на пешеходец или велосипедист е предимно добра, както и тази на таза и бедрената кост.
По отношение на оценката на възрастните пътници, CROSSTREK получи максимална оценка в теста за страничен удар в бариера и в най-въздействащия тест за страничен удар в стълб. Установено е, че защитата на всички критични зони на тялото е добра.
Много висока оценка е получена и при удар отзад. Тестовете на предните седалки и на облегалките за глава показаха добра защита срещу камшични наранявания в случай на сблъсък отзад, а геометричният анализ на задните седалки също показа добра защита срещу тези удари.
Тестовете установиха, че докато купето остава стабилно при теста за изместен челен удар, показанията на манекена отчитат добра или адекватна защита както на коленете и на бедрената кост на водача, така и на пътника, като същевременно показват подобно ниво на защита за пътници с различни размери на тялото и седнали в различни позиции. Следователно защитата е добра за всички критични зони на тялото на пътника.
Установено е, че контролът на отклонението (степента, до която тялото е изхвърлено от другата страна на превозното средство при удар от по-далечната страна) е незначителен, тъй като CROSSTREK има коригиращо действие/противодействие (като странична въздушната възглавница) за смекчаване на нараняванията между пътниците при такива удари. Въздушната възглавница се представи добре в тестовете на Euro NCAP с резултати, показващи добра защита както за водача, така и за пътника.
Новият модел е оборудван с усъвършенствана система eCall, която предупреждава службите за спешна помощ в случай на произшествие и система за предотвратяване на вторични удари след сблъсък на автомобила. Тествано е, че вратите и прозорците ще могат да се отварят, за да позволят на пътниците да излязат, ако превозното средство е потопено.
По отношение на оценката за Safety Assist (Подпомагане за безопасност), според последния приложим тест SUBARU CROSSTREK получи максимална оценка в категорията Lane Support (поддържане на движението в избраната пътна лента).
Системата за поддържане на движението в избраната пътна лента (Lane Keep Assist) внимателно коригира траекторията на превозното средство, когато то напусне пътната лента, а също така се намесва в някои по-критични ситуации (Emergency Lane Keeping).
Оборудван е със система за напомняне за предпазните колани, монтирана стандартно на предните и задните седалки, която получи максимална оценка в своята категория, както и система за наблюдение на състоянието на водача (Driver Monitoring System), която разпознава разсейването и умората на водача.
Системата за подпомагане на скоростта разпознава локалното ограничение на скоростта чрез Traffic Sign Reader (Разпознаване на пътни знаци) и водачът може да избере да настрои ограничителя (Manual Speed Limiter) / (Ръчен ограничител на скоростта) или да остави системата да го направи автоматично (Intelligent Speed Limiter) / (Интелигентен ограничител на скоростта).