Новият Smart Cabrio срещу Bentley: Невъзможното сравнение на кабриолети

Какво се случва там? Та това е невъзможно! Напротив! AUTO BILD разбира се може! Smart срещу Bentley. И двата модела са кабриолети и жълти…

1209
2016

ТОВА ТАМ СА… Да, това са Щефан и Андреас от AUTO BILD. На по бира на приятелите на моторизираното придвижване им хрумват понякога доста странни идеи. Някои от тях даже влизат в списанието. Тези двамата наистина сравниха Bentley Continental GTC със Smart Fortwo Cabrio. Луксозна „яхта“ на стойност над 400 000 лв. и количка за 40 000 лв. Да, възможно е сега да кажете: и двата автомобила имат по четири колела, волан и са жълти на цвят. Освен това и двата модела са кабриолети и не са евтини за класа си. Можем ли обаче да ги сравняваме един с друг? Разбира се! Например при спринта от светофара. Щефан вече се е изстрелял с Bentley, докато Андреас със Smart още флиртува със съседката. Можем да ги сравним по отношение на паркирането, на звука. Но вижте сами дали Smart има някакви шансове…

ВСЕКИДНЕВИЕ: SMART ВИ КЪСА НЕРВИТЕ

Проверка на нивото на моторното масло в един автомобил. Става по следния начин: вдигате капака, изваждате щеката, избърсвате върха с хартиена кърпичка, пъхате щеката отново, изваждате я и проверявате нивото. При Bentley естествено също е така – моделът е от концерна на VW, оборудван е с 8-цилиндров мотор на Audi. Течността за стъклочистачките също се долива съвсем лесно. Накрая затваряте капака и готово. Редакторът Фосвинкел отдавна е готов, докато колегата Май още се занимава. В Smart 3-цилиндровият агрегат е разположен отзад, върху него има капак, който е закрепен с шест болта. Тоест: изпразвате багажника, развивате болтовете, сваляте капака и после действате като при Bentley. А течността за чистачките? Резервоарчето е отпред, под пластмасов капак. Задействате две лостчета, леко повдигате капака, после го дърпате напред. Не се бойте: ако нямате дълги нокти, няма да ви се случи нищо…

Редакторът Май с щеката. За да измери нивото на моторното масло, първо трябваше да развие шест болта и после да свали един капак

Редакторът Май с щеката. За да измери нивото на моторното масло, първо трябваше да развие шест болта и после да свали един капак

ПОБЕДИТЕЛ: BENTLEY

ЗАГУБА НА СТОЙНОСТ: BENTLEY ГУБИ ТРИ SMART-А

Кагатай Арат е наш приятел и нашият доверен търговец на употребяaвани коли. Сега сме при него и му предлагаме машини, които изобщо не са наши. Хайде, Каги, на какви цени ще купиш тези жълти возила? Търговецът прави справка в компютъра за цените на подобни модели. И двата са на по три месеца, с пробег около 5000 км. В ново състояние Bentley струва над 400 000 лв., Smart – някъде към 40 000 лв. Нашият приятел се връща и ни обявява две цени. Първо тази на Smart: „През лятото върви добре, цветът не е проблем, оборудването е супер. Давам 29 000 лв.“ А Bentley? Въпреки че в автокъщата му има доста яки коли (Porsche 911, Audi Q5, Volvo XC90), той обявява: „Не ми се иска да излагам такава „пчеличка Мая“. Давам ви максимум 280 000 лв. Кой би си купил такава кола в жълто?“ Хм, загуба на стойност от 140 000 лв. само за три месеца…

Търговецът Кагатай Арат оценява „нашите“ употребявани коли: той би взел Smart-а

Търговецът Кагатай Арат оценява „нашите“ употребявани коли: той би взел Smart-а

ПОБЕДИТЕЛ: SMART

ЗВУК: BENTLEY КРЕЩИ, SMART БРЪМЧИ

След 30 минути даване на газ измерваме шума, задържаме ухо до ауспуха, минаваме отново и измерваме. След 30 минути минувачите вече не издържат и питат кога ще приключим с това. Не, още не сме готови – продължаваме дискусията. В раздела за саунд не успяваме да определим категоричен победител. Първо шумът при преминаване: 73,4 децибела при Smart, 84,3 при Bentley. Ние обаче не търсим най-шумния, тъй като това би могло да бъде доста изнервящо, особено в тунел. Всъщност търсим най-готиния звук. И не че сме разочаровани от Bentley, но очаквахме повече. Нещо като саунда на старото 911 или като тътена на AMG. Вместо това от Bentley излиза нещо като крясък. Плътно до ауспуха измерихме 103 децибела (Smart: 94).

73,4 децибела шум при преминаване: съвсем нормален уличен шум

73,4 децибела шум при преминаване: съвсем нормален уличен шум

РАВЕНСТВО

СПРИНТ: SMART ГУБИ МИНИМАЛНО

Автоматична трансмисия на D, левият крак върху спирачката, десният върху газта. И потегляме! 2,4 секунди от 0 до 50 км/ч, Bentley се изстрелва напред със своя битурбо V8 и 528 к.с. Уау! Залепва те за седалката и спира дъха ти. А Smart? Не можеш да му се сърдиш. 90 к.с. от 900-кубиковия 3-цилиндров мотор все пак са достатъчни за 5,6 секунди до темпо 50 от светофара. 3 секунди по-бавен от Bentley въпреки 438 кончета по-малко – никак не е зле! Още повече че сега Smart разполага с прилична автоматична трансмисия. Ах, да: изоставането при спринта се компенсира при обръщане на посоката. С Bentley ни бяха необходими три маневри, докато Smart го прави отведнъж.

Готови, по местата, старт! Докато Smart е още на светофара, Bentley е достигнало скорост 50 км/ч

Готови, по местата, старт! Докато Smart е още на светофара, Bentley е достигнало скорост 50 км/ч

ПОБЕДИТЕЛ: BENTLEY

ПОКУПКА: НЕ СМЕ БОГАТАШИ

Здравейте, казвам се Щефан, искам потребителски кредит от 400 000 лв. Ха, колко забавно! Не, не сме се правили на глупаци в банката, а се опитахме да вземем кредит онлайн. Изчислиха, че за да си купим Bentley за 400 000 лв., трябва в продължение на пет години да плащаме по 7200 лв. месечно, разбира се, трябва първо да докажем платежоспособността си. А ние няма как да го направим! Естествено, че всеки месец трябва да ни остават пари за храна, дрехи, сметки – от време на време и да пийнем по някоя биричка! Фенът на Smart Андреас си е добре: 700 лв. месечно, което е по 25 лв. на ден, и след пет години този Smart ще е негов.

Щефан няма излишни по 7200 лв. месечно за кола – мечтата му за Bentley се изпари. Андреас може да си купи Smart за 700 лв. на месец

Щефан няма излишни по 7200 лв. месечно за кола – мечтата му за Bentley се изпари. Андреас може да си купи Smart за 700 лв. на месец

ПОБЕДИТЕЛ: SMART

ОТВАРЯНЕ НА ПОКРИВА: ПРИ SMART –НА РЪКА, ПРИ BENTLEY – С КЛЮЧА

Колегата Щефан си седи спокойно в кафенето, натиска дистанционното, отпива от еспресото и след 25 секунди покривът от плат на Bentley Continental е напълно отворен. В Smart е нужна мъжка ръка: натискате бутона на централната конзола, покривът от плат се премества до задната колона. Натискате още веднъж и покривът стига до капака на багажника. Всичко това трае 12 секунди и вие се питате с право: защо въпреки това печели Bentley? Отговорът: за да получим същото кабрио усещане в Smart, се налага да демонтираме и колоните на покрива. А това е ръчна работа. Между другото колоните се прибират в специален капак, за да не тропат по време на пътуване и да не надраскат колата. Доста интелигентно!

Номерът на самохвалковците… Натискате ключа и покривът на Bentley се отваря автоматично

Номерът на самохвалковците… Натискате ключа и покривът на Bentley се отваря автоматично

ПОБЕДИТЕЛ: BENTLEY

Мястото за Бентли стига на два Смарта

За бога, човече, колко е дълъг! 4,82 метра! За да добиете представа: Bentley Continental е само с 4 см по-къс от BMW X5, затова пък е с 4 по-дълъг от VW Passat Variant. Този кабриолет е голям кораб. Ако се замисляте за покупката на такъв автомобил, то трябва да имате подходящ имот за паркирането му. Ако обаче ви се налага от време на време да ходите до града за покупки, то тогава внимавайте: паркомястото трябва да е с дължина поне 6 метра, за да се поберете. Първо паркирахме Bentley, а след това и Smart. И установихме следното: там, където влиза едно Bentley, можете да паркирате два Smart-а. Внимавайте обаче: третото поколение на Smart е по-дълго с 20 см от първата генерация на модела от 1998 г. Така че не става да паркирате с муцуната към тротоара – иначе задницата ви ще стърчи на пътя…

Живеете в града и трудно намирате места за паркиране? Купете си Smart! Мъникът се побира дори и в най-малкото място. Тук например влизат два Smart-а

Живеете в града и трудно намирате места за паркиране? Купете си Smart! Мъникът се побира дори и в най-малкото място. Тук например влизат два Smart-а

ПОБЕДИТЕЛ: SMART

ФЛИРТУВАНЕ: BENTLEY Е САМОХВАЛКО, A SMART – ЧАРОВНИК

380 000 лв. е базовата цена на Continental GT V8 S Convertible – без екстри. С някоя друга глезотия ще стигнете лесно 400 000 лв. Още ли смятате, че свалят вас на светофара? Да, разбира се, че не… Колегата Щефан бе заговорен два пъти. Първият път: „Къде е отворът, трябва да пусна едно писмо.“ (Бел. прев. – в Германия автомобилите на пощите са с жълт цвят.) И вторият път: „Уау, дай пълна газ!“ Smart играе ролята на чаровник, когото всички харесват. С 90 к.с. в базовата си версия стартира от 30 000 лв. Макар и цената бързо да надхвърля 40 000 лв., Smart е от типа „Мога да си го позволя“.

ПОБЕДИТЕЛ: SMART

SMART ПОБЕЖДАВА BENTLEY С 4:3

КОЙ БИ СИ ГО ПОМИСЛИЛ: мъникът победи луксозния кабриолет! Разбира се, че ако се оглеждате за такова Bentley, едва ли ще погледнете Smart Cabrio като алтернатива. Smart обаче създава настроение. Сега ще попитате защо не направихме теста с пространството? Bentley има четири места, а Smart – само две! Нашият отговор: да, така е, но за едно Bentley ще си купите десет Smart-а.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин