Новият Seat Leon: когато Golf ви е твърде скучен


14
юли
2020

ЕСТЕСТВЕНО СЪЩЕСТВУВАТ ХОРА, които не харесват Golf. Макар и в Германия те да са много малко. През 2019 г. от VW са продали в Германия 204 550 Golf-а, а за сравнение – продажбите на всички модели на Opel например възлизат на общо 215 864 автомобила. И въпреки това моделът от Волфсбург не се харесва на всички: защото се среща на всеки ъгъл, защото не е достатъчно вълнуващ или просто защото е VW. В големия свят на концерна от Волфсбург има много алтернативи – например Škoda Octavia, който е доста симпатичен автомобил, при това половин размер по-голям. Или пък Seat Leon, който и в четвъртото си поколение внася страст в компактния клас. Започваме с прагматичните числа. Новият Leon е пораснал (въпреки че е базиран на модифицираната платформа на актуалния модел) с 86 милиметра, по-тесен е със 17 милиметра и е с 3 мм по-нисък.

Дизайнерско творение: с техника на VW и четвъртото поколение на Leon е различно на външен вид

Междуосието остава непроменено – 2,69 метра, а с това и предлаганото място. Също и товарният обем – той е останал същият (380 литра), като пораснал с 30 литра до 617 е единствено багажникът на комбито. Макар че Leon се числи към дизайнерските творения (както и Mazda 3) сред компактните модели, външният вид е променен по-скоро еволюционно. Нещата изглеждат така, сякаш хората от Seat са кръстосали актуалния Leon с Tarraco. Във вътрешното пространство роднинската връзка с Волфсбург си проличава по-ясно. Също както Golf, неговият испански събрат е Digital Native, а от Seat говорят за „първия изцяло свързан модел“ на марката. Превключвателите са редуцирани до (законово предписан) минимум, мониторът на централната конзола е пораснал до 10 инча, а автомобилът винаги е онлайн.

Асистиращите системи като Emergency Assist биха отивали и на автомобил от високия клас – и превръщат Leon в най-сигурния автомобил във фирмената история на Seat. Относно двигателите. Seat предлага 3- и 4-цилиндрови, дизелови и бензинови, метан, мек хибрид и за първи път в Leon Plug-in с 204 к.с. На по-късен етап ще се появи и Cupra Leon с над 300 к.с. За всички онези, които не предпочитат Golf GTI.

Отново има комби! С 30 л повече обем в багажника, а и като Plug-in хибрид

ИЗВОД

Модел за не харесващите Golf, на които идентичният в техническо отношение Audi A3 им е прекалено скъп, а Škoda Octavia – твърде прагматична. Така притежаващият перфектна техническа форма Leon (отново) намира своята ниша в концерна на VW.

ВИЖТЕ ЦЕНИТЕ НА УПОТРЕБЯВАНИ SEAT LEON В НАШАТА ОНЛАЙН БОРСА

Още по темата