Новият S-клас оставя BMW Серия 7 и Audi A8 зад себе си след първия тест (част 2)


4
ное.
2020

Първият тест показа: новият Mercedes S-клас е най-модерният автомобил на пазара. Тествахме всички иновации.

Новата система MBUX е върхът по отношение на ергономичноста

Също така преработената система за управление на кокпита MBUX се доказа по време на тестовете. 12,8-инчовият основен OLED-дисплей е разположен толкова добре по отношение на ергономията, менюто му е толкова прегледно и интуитивно, че всяко движение е перфектно изпълнено. Нито един от спестените 27 превключватели и бутони не ви липсва. И без друго по-голямата част от нещата се извършва посредством бързо реагиращата система за гласови команди.  Менюта, музика, навигация, отопление на волана и дори смъкване на задната щора се управляват чрез гласа на водача. Системата разбира дори и командата „спри парфюма“ – веднага спира ароматизатора на интериора.

Водачът би могъл да се пообърка при едновременното използване на  Augmented Reality (AR), Head-up-дисплея (7000 лв.) и 3D-комбинирания уред (2300 лв.). На различни нива в зрителното поле се появява разнообразна важна информация, сякаш гледате света през шлема на Железния човек. Не само ще свикнете, но и ще го заобичате! Със синята стрелка на Head-up дисплея, която показва пътя като курсор, вече няма да се обърквате. Ако пък тези хитрини ви изнервят, можете да изберете друг изглед, да деактивирате 3D-режима и да превключите на „минимален“.  За всички останали горещо препоръчваме опцията AR-Head-up.

Дигитална светлина превръща нощта в ден

При поръчката на новия S-клас е по-добре да изберете отметката за опционална дигитална светлина (4400 лв.). Така в тъмното ще светят 2,6 милиона пиксела и ще минимизират значително стреса при нощно шофиране. Пътните знаци биват допълнително осветявани, а посредством прожектиране върху пътя се показват важни указания.  Всичко това разбира се случва без отвличане на вниманието на водача.

Естествено новият S-клас определено ви затруднява при избора на моторизация и оборудване. Дали сега да купувате на цена от около 187 000 лв. (6-цилиндров дизелов или бензинов двигател), или пък да изчакате още за V8 варианта, Plug-in-хибридите средата на 2021 г.) със 100-километров електрически пробег или дори до изцяло електрическия вариант EQS (в края на 2021 г.)? Освен това от края на 2021 г. на разположение опционално ще бъде и асистент за автономно шофиране от ниво 3, с което водачът ще предоставя на автомобила на магистрали и при скорост до 60 км/ч контрола за по-дълго време. Ако искате още сега да притежавате най-модерния автомобил, то трябва да знаете, че ще се движите уверено с всички моторизации. А парите ви ще бъдат добре инвестирани в опции като AR-Head-up, дигитална светлина и задни завиващи колела.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >