Новият RAV4 изобщо не е алчен!

0905
2019

ЯПОНЦИТЕ ОСТАРЯВАТ С ДОСТОЙНСТВО. Казуйоши Миура например е най-възрастният професионален футболист на света. На 51 години той играе своя 33-ти сезон. Най-старият SUV на света също е от Япония. Toyota RAV4 се появява за първи път през 1994 и все още играе в лигата на най-добрите. Досега са продадени девет милиона RAV, като само през последната година тяхната бройка е 800 000. Основно в САЩ. От края на януари на пазара е RAV4 номер пет. Защитата разполага с всички актуални към момента асистенти за водача. Новият асистент за следене на пътната лента държи автомобила постоянно в средата, а темпоматът за поддържане на дистанция ACC функционира още от пешеходна скорост. Системата на Toyotа Safety-Sense спира напълно автоматично при невнимателни пешеходци или пресичащи велосипедисти. Toyota атакува и по отношение на външния вид – новият RAV4 е доста ръбест, но притежава характер. Муцуната със серийните LED фарове сега изглежда значително по-внушително, въпреки че RAV не е пораснал с нито сантиметър. Причината е в това, че е станал по-нисък и по-широк. Платформата е на Camry.

Още от пазарния си старт вдига пушилка! RAV4 може опционално да бъде оборудван с 4х4

GA-K осигурява доста прилично място, много пространство за краката отзад и най-после багажник без стъпало. Тъй като по-леката и по-компактна батерия на хибридния модел се намира под задната седалка, почти изцяло равният товарен отсек побира 80 литра повече. Максималната му вместимост е 1690 литра. Страхотен резултат в този клас. Във вътрешното пространство има доста подобрения. Макар че е същото като при предшественика, сега пластмасите са от друга лига. Качеството трябва да се вижда и усеща. Така е. И ни харесва. От Toyota са се вслушали и в своите почитатели: сега централният дисплей е разположен там, където трябва да бъде. В горната част на кокпита. И притежава два истински въртящи се превключвателя. Тактическият маршрут при шофиране е съвсем ясен.

Новият кокпит на RAV4-Cockpit е с монитор на навигацията в зрителното поле и лесно меню

RAV4 е на първо място комфортен, като успява да поглъща умело дупките и напречните фуги. От Toyota вече не предлагат дизелов агрегат. Затова японците са пуснали в игра нов 2,5-литров бензинов мотор – с предно или с двойно задвижване и със 175 к.с. Ако 4-цилиндровият двигател е част от хибридното задвижване, то системната мощност е 218 к.с. (предно задвижване), респективно 222 к.с. (4х4). Стигаме и до разхода на гориво. От Toyota обещават за хибридната версия значително под 5 л/100 км и малко над 100 грама CO2 на километър. От Toyota демонстрират феърплей и при цените. Стартът е от 52 990 лева, а хибридът започва от 61 990 лева, или с до 1000 лева по-малко в сравнение с досега. Изобщо не звучи алчно.

ПЪРВИ ВПЕЧАТЛЕНИЯ Новото качество се усеща – RAV4 изглежда по-зрял и по-солиден. Менюто на инфотейнмънт системата понякога не е достатъчно интуитивно и изисква повече време за настройване.



ИЗВОД

Напоследък нещата около RAV4 бяха поутихнали – новият атакува с външния си вид. Плюсът му по отношение на предлаганото място го превръща като хибрид в алтернатива за семействата. Разбира се, че съществуват SUV-ове, които изглеждат по-динамично. Но са малко тези, при които общият пакет е толкова успешен.

Защо да седим само отпред. Отзад също е чудесно! Благодарение на увеличеното с 3 см междуоси има достатъчно място

Двигател хибридно задвижване, 4-цил. двигател с вътрешно горене + електромотор Работен обем 2487 см3 системна мощност 160 кВт (218 к.с.) Задвижване предно/ безстепенна автоматична трансмисия Д/Ш/В 4600/1855/ 1685 мм Тегло (празен) 1560 кг Багажник 580–1690 л 0–100 км/ч 8,4 сек Макс. скорост 180 км/ч Разход 4,5 л А95Н Емисии CO2 102 г/км Цена от 61 990 лева



Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин