Новият Range Rover: very british по американски

0610
2022

БЛЯСЪК И СЛАВА, или както казват британците: pomp and circumstance. По-луксозен от всякога досега ни се представя новият Land Rover Range Rover. Първата му поява е през 1970 г. и моделът бързо се превръща в образец за луксозните всъдеходи. До 2002 г. той изпълнява конструктивните критерии за всъдеход, тоест голям клиренс, къси надвеси на каросерията – за да не заседне извън пътя, – винаги с двойно задвижване. От третото поколение, което е разработено от BMW, той се числи към SUV-овете.

Управлението реагира прецизно, но е прекалено чувствително. Комфортът на возене е уникален

За разлика от SUV моделите на конкуренцията – със или без 4х4 – Range и до днес си остава високопроходим. Без 4×4? Немислимо! Петото поколение на модела също остава вярно на себе си – най-вече по отношение на външния вид. Висока странична линия, скосена назад линия на покрива, но сега и доста загладен. Както и с изненадваща задница: благородните LED тесни задни светлини изглеждат елегантно. Както обикновено клиентите могат да избират между две дължини: „късият“ Range е дълъг 5,05 метра, а дългият – 5,25.

Водачът получава най-важната информация на изцяло дигиталното арматурно табло

Новост е това, че дългата база се предлага по избор и с трети ред седалки – на които могат сравнително удобно да пътуват и хора с ръст до 1,85 метра. При все че, за да се качат там, са им нужни акробатични умения. Значително по-комфортно е на втория ред, особено в дългата база. Тук спокойно могат да опънат краката си дори и баскетболисти. А за след трудния мач освен масажна функция на седалките има и редуциращи шума високоговорители в подглавниците, филтриращи шума от двигателя и от движението на автомобила. Но на Range са му необходими такива; агрегатите са отлично шумоизолирани. Ако все пак цените финия звук, то можете да си поръчате аудиосистемата Meridian Signature – с до 1600 вата. Връщаме се пак към задницата: предлага се с две или с три места. Ако изберете версията с две, то получавате среден тунел, от който след натискане на бутон излизат поставка за чаша или масичка. Така пътува високият клас пасажери.

Климатичната инсталация на втория ред седалки може да се регулира отделно
Посредством дисплея в средата се регулират седалките

Естествено на първия ред също е просторно и луксозно. Погледите привлича 13,7-инчовият тъчскрийн. Инфотейнмънт системата работи бързо, управлява се интуитивно и благодарение на Alexa е доста послушна. Това се приема добре (не само) от американските клиенти, макар че Range се цели не само в тях: Щатите са най-големият пазар на модела. Very british по американски! Злите езици твърдят, че теглото също е подходящо за тази цел… Най-малко 2,5 тона тежи Range Rover. За задвижването отговарят редови 6-цилиндров дизелов агрегат с от 249 до 350 к.с., редови 6-цилиндров бензинов с 400 к.с., както и топверсия с 530 к.с. от V8 мотор и два Plug-in хибрида с 440, респективно 510 к.с.

Всички модели са комбинирани с 8-степенна автоматична трансмисия. При първия тест карахме най-мощния дизелов и топварианта. Мекият хибрид с помощта на 48-волтовата мрежа D350 MHEV ускорява за 6,1 секунди до темпо 100 км/ч – топверсията P530 го прави за 4,6 секунди. Не само звучи бързо, но наистина е така. Въпреки огромните си размери Range Rover притежава доста добра управляемост. За целта помага и системата с четири завиващи колела, позволяваща на задните колела ъгъл на отклонение от до седем градуса. Благодарение на въздушното окачване неравностите на пътя се поглъщат уверено.

Огромният 13,7-инчов дисплей на инфотейнмънт системата реагира бързо и интуитивно

Относно офроуда: има само едно предизвикателство, с което Range не може да се справи – законите на физиката, дори и в динамичен режим. В острите завои каросерията се накланя силно, но като истински британски джентълмен Range регулира всичко това плавно и умело, без да губи самообладание. Ще видим дали обаче клиентите ще го запазят: новият Range Rover стартира от 245 990 лв., а най-мощната версия струва 301 070 лв. Some things never change…

Още по темата


Notice: Undefined index: usedTag in /home/autoupsw/public_html/wp-content/themes/autobild/sidebar.php on line 3
Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/autoupsw/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427